Megnövelt biztonságot kínál a Softing megoldása
Az OPC UA Reverse Connect a dataFEED OPC Suite Extended V5.22-be történő integrálásával a Softing biztonságos kommunikációt tesz lehetővé az OPC UA alkotóelemei, valamint az OT és az IT között, amelyeket tűzfalak vagy DMZ-k választanak el.
A dataFEED OPC Suite Extended egy átfogó, mindent tartalmazó megoldás az OPC kommunikációhoz és felhőkapcsolatokhoz, hozzáférést biztosítva a vezető gyártók vezérlőihez és IoT eszközeihez. Az új OPC UA Reverse Connect funkcióval a csomag biztonságos kommunikációt biztosít az OPC UA tűzfalakkal vagy DMZ-kkel elválasztott alkotóelemei között.
Az OPC UA Reverse Connect biztonságos kommunikációt tesz lehetővé a tűzfallal elválasztott OPC UA összetevők között. (Forrás: Softing Industrial)
Biztonságos kapcsolat
Az OPC UA Reverse Connect nem a hagyományos kliens-szerver kapcsolatokat használja, ahol az ügyfél hozza létre a kapcsolatot a szerverrel. Ehelyett a szerver aktívan csatlakozik a klienshez. Ez olyan hálózatok esetében fontos, ahol a szerver védett környezetben, például egy gyár termelési hálózatában van. Nincs szükség tűzfal portok megnyitására az IT hálózatról az OT hálózatra. Mivel a tűzfal zárva marad, ezáltal megszűnik a termelési hálózat elleni támadás veszélye.
Átfogó, mindent tartalmazó adatintegrációs megoldás
A dataFEED OPC Suite vezető gyártók – mint például a Siemens SIMATIC S7, Rockwell ControlLogix, B&R, Mitsubishi – vezérlőihez, valamint a Modbus vezérlőkhöz (például a Wago-tól) biztosít hozzáférést. Átjáróként működik a két OPC szabvány között, így a meglévő OPC Classic komponensek és alkalmazások is integrálhatók a modern OPC UA megoldásokba az Ipar 4.0 alkalmazásokhoz. A termelési adatok az IoT Cloud vagy Big Data alkalmazásokba kerülnek az MQTT és a REST protokollok révén. A programcsomag támogatja a termelési adatok fájlban, SQL-adatbázisban vagy MongoDB-ben és CouchDB-ben való tárolását is. A kiterjedt adat-előfeldolgozási funkcionalitásnak köszönhetően az adatok könnyen és rugalmasan testreszabhatók.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.