A káoszmenedzsment az új normális
Miközben egy évvel ezelőtt még azt hittük, hogy a pandémiás időszak után rosszabb már nem jöhet, gyorsan jött a hidegzuhany: háború, energiaválság és emelkedő árak teszik még bizonytalanabbá a mindennapokat. Ez persze a szorongó, alulmotivált munkavállalók teljesítményére is komoly hatással van, így a vezetőknek szintet kell lépniük, hogy a sorra következő válságokkal szemben ellenálló és jól működő csapatokat, szervezeteket építsenek. Önérvényesítés, transzparencia és agilitás – többek között ezek a fogások kerülnek terítékre a november végi Stretch konferencián a Pixar, a Reddit vagy a Bitrise topvezetői, coachok és tanácsadók tolmácsolásában.
November 28-29-én izgalmas programokkal, azonnal bevethető menedzsment tippekkel és gondolatébresztő kérdésfelvetésekkel tér vissza a Stretch konferencia, hogy támpontot adjon a közönség soraiban ülő cégvezetőknek, HR-eseknek, szervezetfejlesztőknek, illetve mindenkinek, aki a kisebb és nagyobb csapatok sikeres irányításának kihívásaival szembesül nap mint nap. A népszerű nemzetközi menedzsment-fórum a lezárásokat követően ismét visszatér kedvenc helyszínére, a budapesti Uránia Filmszínházba, de az érdeklődők online is csatlakozhatnak az izgalmas programokhoz.
A vezetés „művészete” talán most még bonyolultabb és összetettebb, mint valaha: míg az elmúlt években saját és szeretteink egészségét féltettük leginkább a járványhelyzetben, most a sorra következő, megélhetésünket is fenyegető válságok okoznak bizonytalanságot és szorongást a munkavállalók körében. A tét nagy, hiszen ma már pontosan tudjuk, hogy a kollégáink mentális egészsége komolyan befolyásolja az egész szervezet versenyképességét. Egy friss felmérés szerint a stresszes munkavállalók akár napi több órányi veszteséget is „termelhetnek” produktivitásban, ötödük napokat kényszerül mulasztani a munkahelyen mentális állapota miatt – ez pedig munkaadójuk számára is óriási probléma.
Stretch konferencia: néha a legkisebb dolgok hozzák a legnagyobb változást
Ahogy a fentiekből is látható, talán soha nem volt még ekkora szükség arra, hogy a menedzserek megosszák egymással tapasztalataikat, jó gyakorlataikat és olyan instant tippeket, melyekkel már rövid távon is növelhető a csapatok teljesítménye és motivációja. A Stretch éppen ezzel a céllal indult évekkel ezelőtt a Prezi és az IBM Budapest Lab spinoff-ja, a CraftHub szervezésében, idén pedig a digitális térben töltött évek után végre ismét személyesen, a budapesti Uránia Filmszínházban hallgathatja meg a nemzetközi közönség többek között a Pixar, a Reddit vagy a Bitrise topmenedzsereit, szervezetfejlesztőket, coach-okat és tanácsadókat. Talán ez a Stretch egyik nagy erőssége: nevéhez híven a legkülönbözőbb területekről szólaltatja meg a tapasztalt szakembereket, hogy megmutassa, ki kell szakadni a hagyományos keretek közül, mert az új idők új vezetői fogásokat követelnek meg.
„Tulajdonképpen a Stretch név is ebből adódik: szeretnék feszegetni a hagyományos kereteket, új megközelítéseket mutatni, emellett pedig lehetőséget adni arra, hogy valódi, tudásmegosztásra épülő közösség alakuljon ki és mindenki értékes útravalóval távozhasson. Nagyon várjuk az előadók közül Katie Kenney-t, aki a kapcsolatok és a bizalom fontosságáról, illetve az empatikus vezetésről fog beszélni. James Samuel bemutatja, hogy az átlátható, adatalapú menedzsment az egész szervezet sikerére hatással lehet, Chris Ford pedig a személyes tapasztalataiból merítve avatja be a közönséget a felejthetetlen termékélmény megteremtésének titkaiba vezetői szemszögből. Szó lesz arról, hogy milyen nehéz egy menedzser dolga, ha frissen csöppen bele egy éppen a változásokkal birkózó cég életébe, illetve természetesen ezúttal is kulcsszó lesz az agilitás” – mondja Varga Károly, a szervező CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.
A programmal a szervezők célja az, hogy megmutassák, milyen széles spektrumon gondolkozhatnak a menedzserek, amikor azt érzik, hogy fordítaniuk kell eddigi vezetési stílusukon. Emellett fontos tanulsága lesz az idei Stretch-nek az is, hogy néha a legkisebbnek tűnő változtatások is nagyot dobhatnak egy szervezet teljesítményén, illetve a benne dolgozók hozzáállásán és motivációján. Azok, akik szeretnének jobban elmélyülni a témában, egy interaktív meetup-on is részt vehetnek a konferencia első napján Amber Vanderburg-gel, aki a hatékony változásmenedzsment kapcsán osztja meg tapasztalatait a közönséggel. Az előadások mellett ezúttal is izgalmas programokkal és laza hangulatú networking eseményekkel készül a CraftHub az Uránia Filmszínház csodás díszletében.
A konferencia aranyfokozatú támogatói az EPAM és a Morgan Stanley, jelentkezni pedig a Stretch weboldalán lehet.
Kapcsolódó cikkek
- Nagy sikerrel zárult a rangos nemzetközi közlekedésbiztonsági konferencia a Széchenyi-egyetemen
- Hogyan tudjuk felkészíteni gyermekeinket a holnapra?
- Taroltak az internetes csalások elleni megoldások a JunctionX Budapest versenyen
- Egyetemi csapatok és szakmai előadók adtak választ a járműipari kihívásokra a Techtogether 2022-n
- Konferencia az egykori keleti és nyugati blokk tudósait fél évszázada összekötő intézet munkájáról
- Többmillió forintos összdíjazással indul innovációs verseny fiatal IT fejlesztőknek
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- Azt vizsgálják az IVSZ MENTA konferencián, hogyan hat a válság a digitális gazdaságra
- Miniszter, comedy hacker, topmenedzser és MI-szakértő az idei IVSZ MENTA színpadán
- Az Apple, a Google, a Meta és a Shopify nagyágyúi hozzák Budapestre a legfrissebb tech trendeket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.