A Schneider Electric megoldásaival takarékoskodik a CLAAS
Nagyságrendileg10 százalékos megtakarítást hozott az energiafelhasználásban a CLAAS Hungária Kft. törökszentmiklósi telephelyén a Schneider Electric által szállított hálózatfelügyeleti rendszer és eszközök. A projekt 2018-ban indult, kezdetben az energiafogyasztást mérő berendezések és az energiafogyasztás felügyeletét ellátó rendszer (EcoStruxure Power Monitoring Expert – PME) telepítését végezték el, azonban a kedvező tapasztalatok hatására a cég további funkciókat és mérőeszközöket vásárolt. Jelenleg a mezőgazdasági gépgyártással foglalkozó vállalkozás törökszentmiklósi gyárában az áramfelhasználás mellett a szennyvíz, víz, sűrített levegő, gáz és hőmérséklet mérése, illetve felügyelete is megvalósult.
„Az elmúlt 10-15 évben folyamatosan és nagyon gyorsan fejlődött a CLAAS Hungária Kft., szinte minden évben volt átalakítás vagy bővítés, hogy alkalmazkodni tudjunk a vevői igényekhez. Ahhoz azonban, hogy pontosan lássuk, mennyire tudjuk még bővíteni a törökszentmiklósi telephelyünket, tudnunk kellett, hogy az általunk használt transzformátorok mennyire vannak kiterhelve. Emellett voltak hálózati problémáink is és tisztán akartuk látni, hogy külső tényezőre vezethetők vissza a gondok, vagy belül van baj. Amikor elkezdtük a projektet, több megoldásszállítóval is egyeztettünk és a Schneider Electric csapata már az első prezentáción nagyon meggyőző volt, tetszett maga a szoftver, illetve pozitív élmény volt számunkra az is, hogy egyből azon gondolkoztak, hogy mit lehet használni a meglévő eszközeink közül, ami értelemszerűen költségmegtakarítást jelentett számunkra” – mondta el Bartus Roland, a CLAAS Hungária létesítménygazdálkodási villamosmérnöke.
A jelenlegi piaci helyzetben, amikor a gáz ára rendkívüli mértékben megdrágult, igencsak kifizetődő, ha egy vállalkozás szabályozni tudja fűtési célú gázfelhasználását. Ehhez a megfelelő mérőeszközök mellett a Schneider Electric, a CLAAS és a rendszerintegrátori feladatokat ellátó GÉPautomatika Kft. szakembereinek közös gondolkodására is szükség volt, és sikerült kidolgozni egy olyan megoldást, amely lehetővé tesz időalapú programozást, de akár azt is, hogy a valós hőmérsékletnek megfelelően reagáljon a rendszer, a fűtéssel kapcsolatos információkat pedig a PME tárolja.
„A Schneider Electric-kel való együttműködés nagyon komoly előnyöket hozott, az energiafelhasználásunk esetében például 10 százalék körüli megtakarítást értünk el. Ráadásul míg előzetesen kétéves megtérüléssel számoltunk egy-egy fejlesztés során, a valóságban egy év, vagy még rövidebb idő alatt visszahozták a befektetett összeget a rendszerek, a fűtésvezérlő rendszer például egy fűtési szezon alatt. Mi azt az elvet követtük, hogy az egyes fejlesztések által visszahozott pénzből bővítettük folyamatosan a rendszert és a kezdeti, 9 műszerre épülő megoldás után ma már ott tartunk, hogy az üzemünkben az ezres nagyságrendet közelíti a kihelyezett műszerek és a mérési pontok száma” – tette hozzá Bartus Roland.
„Bár magát az energiamonitoring rendszert át lehet adni, a projektet igazából nem lehet lezárni, hiszen folyamatosan támogatni kell a felhasználót abban, hogy kihasználja a megoldásban rejlő lehetőségeket. Minél több eszközt integrálunk a rendszerbe, annál több mérési pont lesz, a CLAAS-nál most már olyan mennyiségű információ termelődik, amit jelentős időráfordítás és szakmai képzettség nélkül nem tudnának feldolgozni. Számos támogatói szolgáltatásunk közül, amelyből többet a CLAAS számára is biztosítunk, külön kiemelem Digital Service szolgáltatásunkat, melynek keretében havi szinten rövid, magyar nyelvű értékelést adunk ügyfeleinknek arról, hogy adott berendezéssel milyen esetleges gondok adódhatnak és mit érdemes tenni azok megelőzésére, így biztosítva a gyors döntéshozatalhoz szükséges értékes információt. A Schneider Electric koncepciója az, hogy „trusted advisor”-ként ne csak szállítsa a hálózatfelügyeleti rendszereket, de az üzemeltetésben is segítsen” – fűzte hozzá Sztupák Dávid, a Schneider Electric alkalmazástámogató mérnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt két világcég
- Hatalmas érdeklődés a Schneider Electric egyetemi rendezvénysorozatán
- Az ipari vállalatok mindössze harmada halad jó úton fenntarthatósági céljai eléréséhez
- 400 millió tonna CO2-kibocsátást előztek meg a Schneider Electric segítségével
- Díjat nyert a Schneider Electric megoldása
- Tévesen látják fenntarthatósági törekvéseiket az IT szektor szereplői
- Tippek a zöldebb közösségi közlekedéshez
- Határozottabb fellépést sürget a Schneider Electric a válságok kezelésére
- Folyamatos a fejlesztés a Schneider Electric gyöngyösi üzemében
- Tarolt a Schneider Electric a B2B szektor befektetői kapcsolatait értékelő listáján
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.