Cégfelvásárlásokkal kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők
A vezetők majdnem fele (45%) attól tart, hogy megint jelentős károkat okoz majd a COVID-19 járvány: ismét kijárási tilalomhoz, bezárásokhoz és az ellátási láncok szakadozásához vezethet. Az infláció negatív hatásait (43%) és a geopolitikai feszültségeket (35%) – köztük Oroszország Ukrajna ellen indított háborúját – is óriási kockázatnak látják a vállalat működése szempontjából.
A cégvezetők megtették az első lépések
A hármas sokkhatásnak köszönhetően a CEO-k döntő többsége (95%) már el is kezdte átalakítani befektetési és működési terveit. A vezérigazgatók egy nagy része elhalasztja tervezett beruházásait. Számos vállalat módosítja az ellátási láncait (40%) és helyezi egymáshoz közelebb a működése szempontjából kritikus eszközeit (39%). A válaszadók közel harmada emiatt egyes piacokról teljesen ki is vonul.
Határozott válaszok a visszaesés elkerülése érdekében
A CEO-k a bizonytalan helyzet kezeléséhez két területet tartanak kritikusan fontosnak. Az egyik, hogy az összes termékükben és szolgáltatásunkban központi elem legyen a fenntarthatóság, a másik, hogy technológiai fejlesztésekkel növeljék a vásárlóik lojalitását. Ennek érdekében jövőre már minden második cégvezető akvizíciót tervez.
„Továbbra is a felvásárlás az egyik leghatékonyabb eszköz a vállalatok számára abban, hogy adaptálódni tudjanak a megváltozott makrogazdasági környezethez, megszerezzék a szükséges képességeket a technológiai- és tudástranszferhez, valamint előre tudjanak lépni fenntarthatósági törekvéseikben. A megfelelő cégek beolvasztása tehát a növekedés kulcsa” – emelte ki dr. Vaszari Péter, az EY Stratégiai és Tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének partnere.
A cégvezetők kétharmada (64%) növelni kívánja a tőkebefektetést, 52 százalékuk tervez akvizíciót a következő évben, míg a kitöltők csaknem fele (40%) kalkulál úgy, hogy minden fronton aktív lesz: felvásárláson, üzletágak értékesítésén és új stratégiai szövetségek létrehozásában is gondolkodik.
Kapcsolódó cikkek
- Hamarosan érkezhet az uniós karbonvám
- Most érzi meg igazán az energiaválságot a hazai autóipar
- Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra
- Ésik Róbert az EY partnereként segíti tovább a vállalatokat
- Az EY az Év Transzferár-tanácsadója Magyarországon
- A krízishelyzet sem akasztotta meg a cégfelvásárlásokat
- EY: elkezdhetik lemondani TV- és egyéb digitális előfizetéseiket a vásárlók világszerte
- Megváltoztatta a digitális hirdetések világát az EY Az Év Üzletembere világverseny győztese
- Ipari analitikai céget vett a Siemens
- Halmozhatják az állami támogatásokat a felkészült hazai vállalkozások
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.