Alapjaiban változtathatja meg a munkaerőpiacot egy magyar startup
Miközben az alkalmi munkák iránti kereslet folyamatosan nő, az ilyen típusú feladatokra történő toborzás a klasszikus csatornákon hatékonytalan, ezért egy magyar csapat hiánypótló platformot fejlesztett.
A Giggle.hu függetlenséget kereső munkavállalókat párosít munkaerőt igénylő vállalkozásokkal, a kiválasztást és a transzparenciát értékelésekkel és sztenderdizált profilokkal segítve digitális megoldásukkal. Több ezer regisztrált felhasználóból eddig összesen 7 évnyi munkát végeztek el munkavállalóik 41 partnernél. A cég építését több kiemelkedő külföldi és hazai befektető, többek közt Jared Schrieber amerikai unikornis alapító, Csillag Péter a Starschema alapítója, és Fülöp András a Deloitte korábbi elnök-vezérigazgatója támogatja.
A koronavírus járvány kirobbanását követően a vendéglátást elhagyta a munkaerő jelentős része a bizonytalansági tényezők miatt, a megmaradt dolgozók részéről pedig rendszeresek a panaszok, melyek alapvetően a rugalmatlan munkarendre vezethetők vissza a kutatások szerint.
A munkaerőhiány viszont égető, és bár az alkalmi munkák iránt nő az igény, a toborzási hirdetések költségesek, és a munkát elvállalók sok esetben meg sem jelennek a munkavégzésre. Ezt ismerte fel egy, az iparági nehézségeket testközelből ismerő magyar csapat, platformjuk pedig alapjaiban változtathatja meg a munkaerőpiacot.
Munkaerő akár 24 órán belül, értékelések alapján
A Giggle függetlenséget kereső munkavállalókat párosít munkaerőt igénylő partnerekkel, gyorsan betanítható munkakörökre, mint például a felszolgáló, konyhai kisegítő, mosogató, pultos, raktáros, eladó vagy az adminisztrátor.
Sebestyén Ádám társalapító elmondása alapján a külföldön már több országban bizonyított gig munkaplatform modell lehetővé teszi, hogy annyi munkaerőt foglalkoztassanak a munkaadók, amennyire éppen szükségük van, és akár 24 órán belüli toborzással munkavállalóhoz juthatnak a gördülékeny működést elősegítve. A startup automatizálja a toborzást, a megadott időszakra elérhető előszűrt munkavállalókat biztosítva partnereinek, hirdetési költségek nélkül sikerdíj alapon.
A Giggle munkavállalói transzparens módon értesülnek az aktuálisan elérhető munkákról és értékeléseket olvashatnak a munkaadókról. Lehetőség van olyan műszakokat is választani, amelyek hetekre vagy órákra előre illeszkednek a személyes időbeosztáshoz, részletezte Sebestyén Ádám üzleti inkubációs szakértő, aki korábban az Európai Innovációs és Technológiai Intézet Health és Manufacturing területért felelős szervezeteiben dolgozott, ahol 15 európai országban nemzetközi start-up versenyek és mentorprogramok stratégiájáért és végrehajtásáért felelt.
Birizdó Ádám társalapító arról beszélt, az értékelő rendszer biztosítja, hogy a kedvelt munkavállalók visszatérjenek, ezáltal nem csak rövid távra biztosítva munkaerőt partnereiknek. Miközben a munkát elvégzőket jutalmazzák, kizáráshoz vezethet, ha valaki nem jelenik meg az adott helyen a megbeszélt időpontban, ezáltal javítva a több iparágban növekvő megbízhatósági problémát. A munkáltatói értékelések útján segítik továbbá a kimagasló teljesítményt nyújtó munkavállalókat kimagasló kondíciók mellett dolgozni.
A startup feltételeivel inaktív képzett és releváns munkavállalókat is mozgósít, akiknek a könnyű onboarding mellett rugalmas munkavállalást és gyors pénzkereseti lehetőséget biztosítanak. Ezáltal az állandó munkatársak sem válnak túlterheltté, és a jelenleginél flexibilisebb munkarendben tudnak dolgozni, biztosítva a hosszabb távú stabil működést.
A Giggle célpiacai közé tartoznak a diákmunkások mellett a munkakeresők és alkalmi munkákból élők, valamint a főállás mellett dolgozók egyaránt, mondta kérdésre válaszolva Birizdó Ádám, aki korábban a McKinsey Digitális Stúdióján keresztül digitális termékek fejlesztésén és több nagyvállalati agilis transzformációban tanácsadóként dolgozott.
A csapat nemzetközi ambíciókkal rendelkezik, terveik között szerepel az év során legalább egy külföldi piacon is lábat vetni. Ehhez kockázati tőkét és angyal befektetést is vontak be több külföldi és hazai befektetőtől, akikkel a magyar angyal befektetőket és startupokat összekötő HunBAN (Hungarian Business Angels Network) eseményén találkoztak. A céget tapasztalatukkal és kapcsolatrendszerükkel támogatják többek között Jared Schrieber amerikai unikornis alapító, Csillag Péter a 2022-ben második legnagyobb magyar exitet jelentő Starschema alapítója, és Fülöp András a Deloitte korábbi elnök-vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Reális elvárásokkal keres munkát a friss generáció?
- Vállalatok és munkavállalók: mi lesz az új status quo?
- Elérhetővé tette a Profession.hu a cégekről szóló munkavállalói értékeléseket
- A metaverzumban erősít a Profession.hu
- Szárnyal a Work Force
- A munkaerőpiac, ahogy a munkaadói oldal látja
- Éleződik a verseny a munkaerőpiacon
- Rohamosan növekvő bérek az IT munkaerőpiacon
- 70 százalékkal emelkedett az álláshirdetések száma tavaly óta
- Work Force: Rekordokat dönt a kölcsönzött munkaerő iránti kereslet
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.