A Xiaomival együttműködve rendezi a szabadalmakat érintő vitáját több nagyvállalat
A szabadalmakat birtokló IP Bridge, Orange, Siemens, valamint a Xiaomi, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója bejelentette, hogy véget vetnek az innovatív szabadalmi jogok átruházását érintő, hosszú ideje zajló vitájuknak. Így lehetővé válik számos találmány licenszeinek átadása a Xiaominak. A megegyezés létrejöttében közvetítőként a Xiaomi korábbi IP-stratégiáért felelős vezetője, Paul Lin tulajdonában álló Novus IP működött közre, kimagasló hatékonysággal segítve a Xiaomit és a másik három licensztulajdonost a licensztranszfer lebonyolításában.
„Vizsgáljuk a hagyományos szabadalmazási eljárás mellett az egyéb engedélyezési metódusokat és bilaterális modelleket is annak érdekében, hogy elkerülhetőek legyenek a hosszú ideig elhúzódó viták, és hogy kizárólag az innovációra összpontosíthassunk” – mondta Ran Xu, a Xiaomi Csoport globális üzletfejlesztéséért és IP stratégiáért felelős ügyvezetője. “Ennek az egyedi megállapodásnak köszönhetően a Xiaomi vásárlói zavartalanul élvezhetik majd a három vállalat találmányai által nyújtott előnyöket.”
A Siemens vezető technológiai nagyvállalatként, a mindennapi életben jól használható újításokra koncentrál. „Számunkra nagyon fontos, hogy az innovációkat szabadalmak védjék. Éppen ezért üdvözöljük a mostani megállapodást, amely minden érintett fél számára elfogadható megoldást kínál, és lehetővé teszi a pereskedés elkerülését. Nagyra értékeljük azt a megoldáscentrikus hozzáállást, amely a megállapodás minden résztvevőjét jellemezte” – nyilatkozta Dr. Rudolf Freytag, licenszekért és a technológiai fejlesztésért felelős vezető.
A Xiaomival létrejött licenszmegállapodás az Orange markáns innovációs tevékenységének elismerését is jelenti, amely hatékonyan fogja előmozdítani a digitális átalakulást. Ezt erősíti tovább a nyílt forrású sztenderdek kialakításához történő hozzájárulás, amelynek révén még több fontos globális innováció válik elérhetővé a fogyasztók számára. „Örömmel működtünk együtt a Siemens-szel, az IP Bridge-el és a Novus-szal a tárgyalás során, amely az összes fél számára elfogadható eredménnyel zárult” – mondta el Lyse Brillouet, az Orange szellemi tulajdonért és licenszjogokért felelős vezetője.
Az IP Bridge a technológiai innováció és az együttműködés előmozdítására összpontosít világszerte. Az ilyen együttműködések közül is kiemelkednek azok, amelyek a Xiaomi számára biztosítanak szabadalmi licenszeket. „A Novus-nak köszönhetően sikerült végleges formába öntenünk a Xiaomival létrejött megállapodást. Nagyra értékeljük a folyamat során az Orange és a Siemens részéről kinyilvánított őszinte együttműködési szándékot” – hangsúlyozta Daisuke Honda, az IP Bridge ügyvezető igazgatója, a licenszekért felelős üzleti részleg vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens megoldásaival lett hatékonyabb, zöldebb és átláthatóbb a kólagyár
- Xiaomi okoseszközök kedvezményes áron a novemberi Black Friday akcióban
- Stratégiai partnerségre lép a Siemens és az Eplan
- Yanu, a bartender, aki soha nem megy szünetre
- A Xiaomi AIoT-termékekkel értelmezi újra a modern otthon fogalmát
- Páratlan okostelefonos fotózási élményt nyújt a Xiaomi új sorozata
- Redmi A1: az eddigi legmegfizethetőbb Redmi
- A Siemens és a Deutsche Bahn teszteli a hidrogénvonatot és a mobil töltőállomást
- A Nissan a Siemensszel fejleszti az új e-crossover gyártósorait
- Siemens technológiával bővült a Diehl Aviation Hungary nyírbátori gyártóüzeme
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.