Maximális ügyfélelőny a digitális átalakulásban
A több mint két éve alakult Eplan Partnerhálózathoz időközben mintegy hatvan cég csatlakozott. Az olyan stratégiai partnereket, mint a Phoenix Contact, a Siemens és a Rockwell Automation, valamint a technológiai partnereket – köztük az ABB, a Lapp Kabel, a Wago és a Weidmüller – egyetlen vezérelv köti össze: a legmagasabb fokú integrációs képesség biztosítása az Eplan és saját megoldásaik között. A digitális átalakulás korszakában mindenki egyesíti erőit annak érdekében, hogy a különféle szoftveralkalmazások, például a termékkonfigurátorok, a CPQ-k, PLC-k, PLM/ERP-k ideálisan kommunikáljanak egymással.
A vállalatok jellemzően különféle gyártóktól származó szoftveralkalmazásokra támaszkodnak. Az Eplan Partnerhálózat azért jött létre, hogy a termékkonfigurátorok, a CPQ-k, a PLC-k és a PLM/ERP-k környezetében a különféle megoldások közötti produktív interakciók teljes potenciálját kiaknázza. A hálózat kötelező célokat tűzött ki az integrációk továbbfejlesztésére, szilárd alapot teremtve a gyártók számára. Az ügyfelek a szoftver tesztelt minőségéből, a folyamatos fejlesztésekből és a saját munkafolyamataik előnyeinek szisztematikus növeléséből profitálnak. A nyílt interfészek és a mély integráció a lehetőségek széles skáláját kínálja a digitális eszközök a fizikai világban történő megvalósításához.
Körülbelül 60 résztvevő az Eplan Partnerhálózatban: partnereivel szorosan együttműködve az Eplan utat nyit a vállalatok számára a digitális átalakulás megvalósításához.
A jelszó az integráció
Az Eplan Partnerhálózat egy globális keretszervezet, amelyben a vállalatok négy partnertípusra oszlanak: stratégiai partnerek, technológiai partnerek, megoldáspartnerek és kutatási partnerek. Az integrációk közös fejlesztésével – nem beszélve a nyílt felületeken alapuló minőségbiztosításról és támogatásról – a felhasználók a lehető legnagyobb előnyöket élvezik az alkalmazásokból.
Fontos a párbeszéd: a 2022. novemberi SPS szakkiállításon Alexander Bürkle és az ABB (többek között) bemutatták az Eplan Partner Hálózat részeként végzett tevékenységüket.
A nemzetközi partnerhálózat bővítése
Az automatizálás kulcsszereplői – köztük a stratégiai partnerek, a Rittal, a Phoenix Contact és a Rockwell Automation – már 2021 elején csatlakoztak a hálózathoz, ami 2022-ben a Siemensszel és a vállalat Smart Infrastructure divíziójával bővült. A szektor 38 technológiai partnere alkotja az Eplan Partnerhálózat legátfogóbb területét. „Az Eplan fontos szerepet játszik a villamos rendszertervezők növekvő hálózatában – jelentette ki Luca Cavalli, az ABB digitális ökoszisztéma menedzsere. – Jó példa erre az ABB digitális e-Configure platformja és az Eplan Data Portal közötti zökkenőmentes integráció, ami leegyszerűsíti a tervezési folyamatot a felhasználók számára. A fenntartható energiarendszerek bevezetésével és az intelligens iparági fejlesztésekkel az ABB elkötelezte magát amellett, hogy támogassa a változások élére álló szakembereket. A mérnöki és konfigurációs eszközök integrációja időmegtakarítást és kiváló adatminőséget garantál.”
További technológiai partnerek az Auvesy-MDT, az Ehrt, a Gossen Metrawatt, a Jetter és a Sigmatek. Nemzetközi szinten a Digiwin (Kína) és a Trace Software (Franciaország) is csatlakozott a hálózathoz, csakúgy, mint a szintén globális szereplőnek számító Omron, Wago és Weidmüller. „A Digiwin PLM és az Eplan közötti interfész segít a mérnököknek abban, hogy teljes mértékben a tényleges projekttervezésre összpontosítsanak – mondta Sandra Huang, a Digiwin munkatársa. – Minden lényeges információ, beleértve az anyagjegyzékeket, az alkatrész- és a projektadatokat, automatikusan szinkronizálódnak az Eplan Platform és a Digiwin PLM között. A felhasználók a projekt teljes életciklusa során élvezhetik a konzisztens és naprakész adatok előnyeit.”
A megoldáspartnerek oldalán számos jól ismert automatizálási cég található, köztük az Alexander Bürkle (elektronikai nagykereskedő/technológiai szolgáltató), a CADTalk (CAD/PDM-ERP integráció), a Cideon (rendszerintegrátor), a D&TS GMBH (törzsadatkezelés), az Elmo Solutions (CAD/PDM/PLM-ERP integrációk), a Grollmus (PLC programozás), a PLM CAD Utilities (CAD/PDM/PLM-ERP integrációk), a Secude International (Microsoft és SAP Partners), a Semodia (MTP export) ), a Solidline (PLM rendszerszállító), a Wus-Tec (huzalgyártás) és a Zahnen Technik (víz/szennyvíz technológia). Ez jól visszatükrözi az Eplan környezetben használt és integrált megoldások széles körét. „Mindenkinek hozzáférést akarunk biztosítani a tiszta vízhez – mondta Benedikt Ney, a Zahnen Technik műszaki igazgatója. – Az Eplannal kötött kiváló együttműködésünknek köszönhetően napról napra közelebb kerülünk ehhez a jövőképhez.”
A kutatási partnerségek terén a közelmúltban együttműködési megállapodást írtak alá a TH Lübeck Egyetemmel, a meglévő kutatói partnerek körét kibővítve, az Európai 4.0 Transzformációs Központtal (E4TC), valamint a Stuttgarti Egyetem Szerszámgépek és Gyártóegységek Irányítástechnikai Intézetével (ISW).
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu megnyitotta első digitális átalakulást támogató központjait Európában
- Kiderült, hogy miért lassú globális szinten a vállalatok digitális átállása
- Friss kutatással jelentkezik a Dell
- Stratégiai partnerségre lép a Siemens és az Eplan
- A Kyndryl bevezette az új üzleti digitalizációs platformot, a Kyndryl Bridge-t
- Eplan Platform 2023: nagyobb sebesség a tervezésben
- Új ajánlatokkal jelentezik a Telekom
- Eplan Virtuális Kiállítás: minden az együttműködésen múlik
- A hibrid felhő a digitális átalakulás kulcsa
- Új szolgáltatást vezet be az Eplan
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.