A Valeo MiR robotokkal optimalizálja belső logisztikáját
A MiR autonóm mobil robotjai támogatják a szállítást a vállalat ablaktörlőket gyártó üzemében a lengyelországi Skawinában. A telepítést a krakkói ASTOR bonyolította le.
A Valeo két MiR robotot helyezett üzembe újonnan a skawinai ablaktörlő-gyárában. A belső szállítás optimalizálása jelentősen javította a folyamatok hatékonyságát, és lehetővé tette, hogy nagyobb rugalmasságot teremthessenek meg a munka során.
A Valeo egy franciaországi székhelyű autóalkatrész-gyártó vállalat, világszerte rendelkezik telephelyekkel, köztük négy gyártóüzemmel Lengyelországban. A Valeo ablaktörlő rendszereket gyártó üzeme 2001-ben nyitotta meg kapuit Skawinában. Ez a Valeo legnagyobb, és a világ egyik legjelentősebb ablaktörlőket gyártó üzeme.
Az üzem aktívan kereste azokat a lehetőségeket, amelyekkel a belső szállítási folyamatokat hatékonyabbá tudná tenni. További motivációt jelentettek az ezen a területen felmerülő munkaerő-piaci kihívások és a járvány idején tapasztalt magasabb hiányzási arány.
Specifikus szükségletek és megoldások
A kihívás a használt raklapok különbözőségében rejlett. „Minden ügyfél a saját, egyedi raklapjával dolgozik. Olyan gyártóvállalat vagyunk, amelyiknek alkalmazkodnia kell az ügyfelekhez, és ez azt jelenti, hogy minden egyes sorról más-más módon kerülnek le az áruk. Ráadásul a gyárterületen belül különböző szélességű üzemi folyosók vannak” – magyarázza Dominik Wąsiel, a Valeo skawinai ablaktörlő-gyárának helyszíni ellátási lánc vezetője, regionális ellátási lánc mérnöke és fejlesztési vezetője.
Mindezekre a kihívásokra a MiR robotok szolgáltatták a megoldást. Az első mobil robotot 2020-ban telepítették, hogy kisméretű alkatrészeket szállítson az összeszerelő csarnokon belül. Jelenleg összesen már négy robot üzemel a Valeo ablaktörlőket gyártó skawinai üzemében, beleértve két új MiR250 modellt is. A mobil robotok az apró alkatrészeket tartalmazó ládákat speciálisan kialakított, állványos kocsik segítségével szállítják, egy horog segítségével vontatva.
A robotok kezelése
A feladatok dinamikusan kerülnek a robotokhoz az aktuális helyüktől és a küldetés terhelésétől függően. A feladatsor kezelését flottaszoftver felügyeli. A MiR robotok körülbelül 18 raklapot szállítanak óránként. A flottakezelő rendszer lehetővé teszi a robotok alkalmazásának nyomon követését és a biztonsági készletek szinten tartását a fokozott termelés vagy új megoldások tesztelése idején.
„Eredménykimutatásunk jelentős részét teszik ki a logisztikai költségek, azaz az ügyfeleknek történő időben történő kiszállítással járó kiadások. Az automatizálás valamennyi lehetősége kulcsfontosságú jelentőségű gyárunk jövedelmezősége szempontjából” – mondja Michal Odyniec, a Valeo skawinai ablaktörlő-gyárának igazgatója.
„A skawinai ablaktörlő üzem intralogisztikájának robotizálása jelentősen javította folyamataink hatékonyságát. Becsléseink szerint a beruházás körülbelül 12 hónap alatt megtérül” – teszi hozzá Dominik Wąsiel.
„A biztonság növelése, a károk kiküszöbölése és az idő csökkentése csak néhány példa arra, hogy a mobil robotok telepítése rengeteg előnnyel járt számunkra” – mondja Michal Kanarek, a Valeo skawinai ablaktörlő-gyárának raktárvezetője.
A Valeonál mindennek megvalósítását a krakkói ASTOR támogatta, amely a MiR lengyelországi forgalmazója. Az ASTOR a projektet koncepcionálisan és a beruházás jövedelmezőségének biztosítása érdekében dolgozta ki.
Kapcsolódó cikkek
- Egy vállalat ma már nem csak a saját biztonságáért felel
- Az elektronikai szektor az ipari robotika növekedésének mozgatórugója
- Robotflottával növelte produktivitását az autóipari óriás
- Átalakulóban az autóipar
- Az elektronikai ipar vezeti a robotrangsort
- Hogyan segítenek az AMR-ek minimalizálni a pazarlást és maximalizálni a hatékonyságot?
- Mobil robotmegoldások növelik a termelékenységet a dán KKV-nál
- Hogyan találjuk meg a vállalkozás számára leginkább megfelelő mobil robotot?
- Mobil robotok támogatják az okostévék összeszerelését is
- Az FM Logistic autonóm mobil robotot alkalmaz az IKEA raktárában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.