K&H: több mint 250 százalékos többlet az okoseszközös megoldásoknál
Látványos növekedéssel zárták a múlt évet a K&H okoseszközös megoldásai. A pénzintézet lakossági ügyfelei a Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay és Xiaomi Pay fizetési lehetőségekkel az egy évvel korábbihoz képest 250 százalékkal több tranzakciót bonyolítottak le. A tranzakciókhoz köthető forgalom eközben 271 százalékkal nőtt. Bár a készpénzes, bankkártyás fizetések nyugdíjazásáról korai beszélni, az okoseszközös fizetések területén a következő időszakban újabb kiugró növekedésre lehet számítani.
Nagyon népszerűek az okostelefonos fizetési megoldások, 2022-ben az egy évvel korábbinak a többszörösére nőtt a tranzakciók száma és az azokhoz köthető forgalom – derül ki a K&H összesítéséből.
Többszörös növekedés mindenhol
A múlt év során a négy okostelefonos fizetési megoldáshoz (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay és Xiaomi Pay) köthető tranzakciók száma 250 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, közben a vásárlások összege 271 százalékkal emelkedett. Az adatok értékeléséhez hozzátartozik, hogy 2021-ben a Google Pay és a Xiaomi Pay tavasztól, a Garmin Pay pedig ősztől volt elérhető a pénzintézet ügyfelei számára.
Hogyan szerepeltek az egyes megoldások?
A részletes adatokból kiderül az is, hogy a Google Pay-tranzakciók számánál az egy évvel korábbihoz képest 3,6-szoros volt a növekedés, ezzel párhuzamosan a költések összegénél több mint négyszeres volt a szorzó. Az Apple Pay-fizetések esetében a tranzakciószám megduplázódott, a forgalom pedig 131 százalékkal nőtt. Bár a Garmin Pay-nél a volumen alacsonyabb, de mind a tranzakciószám, mind a vásárlások összege kiemelkedően magas, tizenegyszeres bővüléssel zárta a múlt évet
Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője a számokat értékelve közölte: „A számok impresszívek, de nem meglepőek. Az okoseszközös fizetések egyre nagyobb teret nyernek, mivel egyszerűek, kényelmesek, egyben biztonságosak. Bár korai lenne mind a készpénzes, mind a bankkártyás fizetések nyugdíjazásáról beszélni, tény, hogy az okoseszközös forgalom hatványozott növekedés mutatott eddig és a következő időszakban is erre lehet számítani.”
Kapcsolódó cikkek
- Mitől lesz divatos az okoseszközünk?
- Mi hajtja az innovációt?
- Az egészséges életmód hasznos társai lehetnek az okoseszközök
- Újabb okoseszközös fizetési megoldást használhatnak a K&H ügyfelei
- Digitális fáradtsággal küzdenek a magyarok
- K&H: lanyhul az innovációs kedv
- Okoskarkötővel a finom eleganciáért
- Xiaomi okoseszközök kedvezményes áron a novemberi Black Friday akcióban
- Mostantól a Huawei okosórái is kompatibilisek a Strava alkalmazással
- A K&H ismét díjazta a Trans-Sped munkáját!
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.