Így lehetünk sikeres streamerek
Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte, hogy milyen alapeszközökre van szükség, és tippeket ad ahhoz, hogy sikeres streamerek legyünk.
Alfa és Omega
Ha jó minőségben szeretnénk streamelni akkor szükségünk van egy komolyabb számítógépre - a legalkalmasabb egy erősebb processzorral és videokártyával rendelkező PC. Ezen kívül fontos a stabil és erős internet kapcsolat, hogy jó legyen a feltöltési sebességünk: 20 Mbps feltöltési sebességgel például már HD felbontásban tudunk streamelni. Az OBS nevű ingyenes streamer program segítségével bárki nekikezdhet a streamelésnek, ehhez csak le kell tölteni az alkalmazást, beírni az adott platform (Twitch, YouTube) streamkulcsát, ahol élő közvetítést szeretnénk indítani, és már indulhat is a streaming.
Webkamera és mikrofon nélkül egy tapodtat se
Bármennyire jó játékos és szórakoztató ember lehet valaki, az egész mit sem ér a streaming világában, ha a követők nem látják és hallják. Az Euronics webshopjában számos árkategóriában találhatunk streameléshez alkalmas webkamerát és mikrofont, amelyek legalább annyira fontosak, mint egy jó gaming PC vagy a stabil internetkapcsolat. A két eszköz közül érdemes a mikrofonra többet költeni, ugyanis a rossz hangzás hamar eltántoríthatja a nézőket az élő adástól. A legtöbb mikrofonhoz tartozik egy könnyen telepíthető szoftver is, aminek segítségével a hangsávokkal is tudunk játszani, és streamelés közben a lehető legjobbat hozhatjuk ki a csatornánkból. A látványhoz hasznos lehet még egy zöld háttér beszerzése is, ezzel is növelhetjük a streaming minőségét, ugyanis sokkal kevesebbet fogunk kitakarni a streamelt játékból.
Az extrák – ha már belejöttünk
Amennyiben a jó minőséghez szükséges alapokat már lefektettük, csak a képzeletünk és pénztárcánk szab határt a további kiegészítők beszerzésének. Amennyiben úgy döntünk, hogy hosszú távon szeretnénk streamelni, akkor érdemes a gaming PC mellett egy direkt a streamingre szánt PC-t is beszerezni, ezzel tehermentesítjük azt a gépet, amin játszunk, ezáltal növeljük a játékbeli teljesítményünket és egyben a streaming minőségét is.
A hang és fénytechnikában is számtalan lehetőségünk van, a mikrofonhoz beszerezhetünk egy izgalmasabb mikrofonállványt, de akár a webkamera helyett egy jobb kamerát és kameraállványt is. A fénytechnika kéz a kézben jár a képminőséggel, így ha a jó hangzás mellé jó képet is szeretnénk, legalább egy LED körlámpát érdemes felszerelni a streaming állomásunkhoz. A következő lépés lehet a hangulatos háttér berendezése, amelyhez sokan színes LED szalagokat használnak, de a világító billentyűzetek, gépházak vagy fejhallgató tartók is sokat dobhatnak az összképen.
Az alapeszközökről és izgalmas kiegészítőkről Madar Balázs streamer, azaz blyyy is beszámolt az Euronics kérésére, a következő videóban: https://www.youtube.com/watch?v=ppRz0wNqH9E
De nem minden a technika…
A technikánál egy picit nehezebb kérdés, hogy mi fogja a nézőket a számos élő adás közül pont a miénknél tartani. Sajnos nincs konkrét recept a sikerre, de néhány alapelvet érdemes követni. A legfontosabb, hogy ne féljünk a kamerától és folyamatosan beszéljünk, ugyanis a néma streamről a frissen érkezők hamar továbbállnak. A tartalomgyártáshoz sajnos nem elegendő az, hogy tehetségesek vagyunk egy adott játékban, fontos, hogy kommentálni is tudjuk a játékot és érdekes tartalmat gyártsunk. A legfontosabb talán, hogy mindig magunkat adjuk, és próbáljuk meg a személyiségünket streamelés közben is megmutatni, hiszen ehhez tudnak a leginkább kapcsolódni a követőink.
A motiváció fenntartásához érdemes lehet már az elején kisebb, reális célokat kitűzni. Twitchen az első cél lehet például az „Érdekelt” státusz elérése, amihez az elmúlt 1 hónapban 8 óra közvetítésre, 7 különböző napon való streamelésre, átlag 3 nézőre és 50+ követőre van szükség.
A követőbázis kialakításának és fenntartásának legnagyobb kulcsa pedig nem más, mint a rendszeresség: ha komoly terveink vannak, alakítsunk ki rutint, hogy a követőink mindig tudják, mikor számíthatnak új tartalomra. Aktivitásunkról adjunk hírt minél több platformon – a különféle közösségimédia-felületekről ugyanis új érdeklődőket vihetünk át streaming platformunkra.
Kapcsolódó cikkek
- Nézz élőben Forma-1-et a Direct Now app-ban!
- Mikor kössünk termékbiztosítást? – Erre érdemes figyelni, amikor elektronikai cikket veszünk
- Áramellátás bárhol, bármikor
- Kínában is megvetné a lábát a magyar startup a Huawei segítségével
- Egyre gyakoribbak az online adatlopások és átverések a neten
- Új év, új életmód? Ezt látja a műszaki áruházlánc
- Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá
- Erre számít az Euronics áruházlánc
- Ezek lesznek az idei Black Friday legnépszerűbb termékei
- Ezeket érdemes tudni, ha tévét keresünk sportnézéshez
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív
A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.