30 évnél és félezer önkiszolgáló kasszánál jár a Laurel
Éppen 30 évvel ezelőtt, 1993 áprilisának elején alapították a vezető hazai retail-IT vállalatot, a Laurel Számítástechnikai Kft.-t. Az évek során számos úttörő megoldással is jelentkező cég egy másik mérföldkőhöz is elért: az első teljesen magyar fejlesztésű önkiszolgáló kasszájukból immár 500-at üzemeltek be, hazánk mellett több külföldi országban is.
A kereskedelmi informatikával foglalkozó vállalat annak idején 14 fővel indult, ez a létszám pedig mára mintegy tízszeresére nőtt. A cég a kezdetektől élen járt a boltok világát érintő, új nemzetközi vívmányok gyors meghonosításában, a hangsúly pedig az évek során egyre inkább az eleve a magyar piacra szabott, saját fejlesztésekre helyeződött át.
A Laurelnek 2013-ban Magyarországon elsőként sikerült engedéllyel rendelkező online pénztárgépet alkotnia, de ők hoztak létre Európában elsőként jól működő e-útdíj-fizetési rendszert is. Saját fejlesztésű kasszarendszerüket (Laura) mára mintegy 6000 ponton használják, az utóbbi években pedig önkiszolgáló kasszáikkal vívtak ki hírnevet maguknak. Utóbbi eszközeik száma az elmúlt egy évben nagyjából a duplájára nőtt, így mára 11 különböző boltláncban és 7 országban összesen 500 db üzemel.
Ennek is köszönhetően a vállalat 2022-ben mintegy 3,77 milliárd forintos árbevételt produkált, ami 31%-os növekedést jelent az előző esztendőhöz képest. „Az eredményeinken kívül arra is büszkék lehetünk, hogy a különböző megoldásainkkal mostanra 9 országban vagyunk jelen. Magyar cégként a nemzetközi piacon is versenyképes fejlesztéseink vannak, és a globális retailszektor nagynevű szereplői révén visszük hazánk jó hírét a világban” – fogalmazott Bessenyei István, a Laurel alapító-tulajdonosa.
A cégnél úgy tartják, a sikeres 3 évtized kulcsa, hogy az ágazat és a világ változásaira mindig gyorsan tudtak reagálni. Ennek megfelelően, ahogy azt Bessenyei Attila ügyvezető elárulta, most a talán legtöbbeket foglalkoztató mesterséges intelligencia került náluk fókuszba: „Egyre világosabb, hogy ez a technológia rövid időn belül nagyobb mértékben alakíthatja, rendezheti át a kiskereskedelmet, mint a fennállásunk 30 éve során bármi. Már évek óta foglalkozunk ezzel, folyamatosan építjük be a rendszereinkbe a mesterséges intelligenciát, és a következő, már küszöbön álló nagy innovációink egy része is ehhez a területhez kapcsolódik.”
Kapcsolódó cikkek
- Növekvő árbevétel, pozitív féléves eredmény
- Összeolvadnak az adesso magyarországi egységei
- Új üzleti stratégiai vezető a CETIN Csoportnál
- Az ABB közzétette első integrált jelentését
- Magyar cég innovációiért rajong a világ
- A VISZ tisztújító közgyűlése bizalmat szavazott az eddigi vezetésének
- Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
- Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
- A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban
- Kutatás-fejlesztési leányvállalatot alapított az LG Vietnámban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben.
Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.
Mitől lesz okos a jövő hálózata
A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.