A szabályozás a modern elektromos hálózat fejlesztésének kulcsa
Március 30-án tartotta meg első Innovation Talk nevű digitális rendezvényét a délkelet-európai régióban a Schneider Electric, amelyen a vállalat kulcsfontosságú vezetői vettek részt a térségből. A panelbeszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a hatóságok kiemelt szerepet töltenek be a rugalmas villamosenergia-elosztóhálózat kiépítésében a megfelelő szabályozás bevezetésével és ez nem csupán Délkelet-Európára igaz, hanem globális szinten is ez a helyzet.
Az Innovation Talk résztvevői arra is rámutattak, hogy a társadalomnak, az oktatásnak, de mindenekelőtt magának az üzleti szektornak a feladata egy olyan vállalkozói kultúra kialakítása, amely képes új technológiai szintre emelni a termelőcégeket, hogy az Ipar 4.0 koncepció széles körben elterjedhessen a régióban.
„Tény, hogy nagyobb integrációra van szükség az országaink között, mert ez erősebbé és ellenállóbbá tehet bennünket. Az új helyzet az energetikai piacon, amelynek most tanúi vagyunk, számos vállalat számára kihívást jelent. Amikor az elektromos elosztóhálózatokról, az ipar modernizálásáról és a humán tőke otthon tartásáról van szó, a régió országai segíthetik egymást, és az üzleti élet szereplőinek sokat kell tenniük az integráció érdekében. Mindez nagy jelentőséggel bír a már megkezdett energetikai átalakulás szempontjából. Kiterjedt tudáscserére és a közeljövő összes energetikai kihívásának és energetikai témájának világos megértésére van szükség” – hangsúlyozta Veres Zsolt, a Schneider Electric magyarországi országigazgatója.
Az Innovation Talk rendezvényen részt vett Dragoljub Damljanovic, az újvidéki Smart Grid fejlesztési központ vezetője, Martin Yordanov, a Schneider Electric plovdivi Smart Factory üzemének vezetője, Jiri Havalek, a vállalat szigetszentmiklósi okos elosztóközpontját vezető csapat tagja és Petr Hermann, a cég délkelet-európai régiójának elnöke. A beszélgetés során a közművek, az ipar és a logisztika szemszögéből tekintették át a jelenlegi energetikai helyzetet. A Schneider Electric az évek során jelentős technológiai kompetenciát összpontosított a régióban, és már nagy tapasztalatokkal rendelkezik a saját és az ügyfélprojektek terén.
„Az új helyzet az energetikai piacon hatással van a hálózatra, az épületekre, az iparra, az adatközpontokra és minden vállalkozásra. Fontos, hogy a cégek felismerjék, hogy a villamosítás, a megújuló energiaforrások és a digitalizáció a hosszú távú ellenállóképesség és a fenntarthatóság fő tényezői. A Schneider már jelentős tapasztalatokkal rendelkezik az intelligens rendszerek hálózati szintű, valamint különböző létesítményekben történő bevezetése terén. Készek vagyunk megosztani tudásunkat, és segíteni a különböző iparágak, az épületek és infrastruktúrák energetikai és digitális átalakulásában” – mondta el Petr Hermann, a Schneider Electric délkelet-európai régiójának elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Új tőkealap létrehozását jelentette be a Schneider Electric
- Klímabarát kismegszakítókat dob piacra a Schneider Electric
- Fontos mérföldkőhöz érkezett a Schneider Electric 40 millió eurós beruházása
- Akár ötödével is csökkenthető az épületek energiapazarlása
- A Schneider Electric, a Capgemini és a Qualcomm új projektben mutatja meg az 5G erejét
- Japán éves áramfelhasználásának kétszeresével nő a világ áramigénye
- Új szintre lépett a Schneider Electric és az Atea együttműködése
- 90 millió tonna CO2-kibocsátást előzött meg a Schneider Electric programja tavaly
- Új eszközöket ad a jövő villamos hálózatának kialakításához a Schneider Electric
- Ismét elismerték a Schneider Electric nemek közötti egyenlőségért tett erőfeszítéseit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.