Kihirdették, melyek a világ legetikusabb vállalatai 2023-ban
19 ország, 46 iparág 135 szereplője kapta meg az Ethisphere elismerését, amelyet a kimagasló etikai gyakorlat, jogszabályi megfelelőség és a szervezetirányítási gyakorlat figyelembevétele mentén ítéltek oda a vállalatoknak.
Az Ethisphere idén is nyilvánosságra hozta azoknak a vállalatoknak a listáját, amelyek 2023-ban kiérdemelték a legetikusabb címet. A rangos nemzetközi elismerést telekommunikációs cégek, élelmiszeripari vállalatok, egészségügyi szolgáltatók, az IT szektor óriásai és számtalan egyéb iparág jeles képviselője kaptam meg idén. A ’Világ legetikusabb vállalata’ címmel először büszkélkedhet a FedEx, de a listán megtalálható – többek között – a 2.alkalommal jutalmazott Apple, a 4. alkalommal díjazott HP, a 8. alkalommal elismert Mastercard, a díjat 12. alkalommal bezsebelő Hasbro, a 14. alkalommal díjazott L’oréal, a 15. alkalommal elismert Kellogg’s, valamint a 17. díjjal büszkélkedhető PepsiCo.
„Az etika nagyon is számít. Azok a szervezetek, amelyek szilárd alapokon álló programok és gyakorlatok révén elkötelezik magukat az üzleti integritás mellett, nemcsak magasabb normákat és elvárásokat fogalmaznak meg mindenki számára, hanem hosszútávon jobb teljesítményt is nyújtanak” – mondta Erica Salmon Byrne, az Ethisphere vezérigazgatója.
A díjazottak között igazi kuriózumnak számít a tanácsadói szektor francia székhelyű képviselője, a Capgemini, amely tizenegy egymást követő évben zsebelhette be az elismerést. A magyarországi leányvállalattal rendelkező cég rendkívül büszke, hogy több, mint egy évtizede minden évben elismerik etikai kultúrájukat.
„Ügyfeleink megbízható üzleti partnereként, több mint 50 országban működő 360.000 taggal az etika terén vezető szerepet kívánunk betölteni és másoknak példaképként szolgálni” – nyilatkozta Jerome Simeon, a Capgemini etikáért és globális iparágakért felelős csoportjának vezetője, a cégcsoport igazgatótanácsának tagja. „A világ legetikusabb vállalata elismerés egymás után, immár 11. éve a csapatunk közös erőfeszítéseinek szól. Mindennapi etikus üzleti döntéseinkben visszatükröződnek vállalati értékeink, ezzel hozzájárulva etikus vállalati kultúránkhoz és egy olyan jövő megteremtéséhez, amelyre mindannyian vágyunk.”
„Továbbra is inspirációt jelentenek számunkra a ’Világ Legetikusabb Vállalatai’ díjazottjai. Egyedülálló az elkötelezettségük, hogy valódi eredményeket érnek el és példamutató, értékalapú vezetésről tesznek tanúbizonyságot. Gratulálunk a Capgemininek, hogy ismét, immár 11. éve üdvözölhetjük őket a ’Világ Legetikusabb Vállalatai’ között” – tette hozzá Erica Salmon Byrne, az Ethisphere vezérigazgatója.
Módszertan, pontozás és a díjazottak
A Világ Legetikusabb Vállalatainak értékelésére alkalmazott, az Ethisphere saját Ethics Quotient módszerén alapuló eljárás több mint 200 kérdést tartalmaz a kultúrára, a környezetvédelmi és társadalmi gyakorlatra, az etikai és megfelelőségi tevékenységekre, a vállalatirányításra, a sokszínűségre és az erős értékláncot támogató kezdeményezésekre vonatkozóan. Ez a felmérés működési keretet biztosít a különféle iparágakban és a világ különböző pontjain működő szervezetek vezetési gyakorlatainak rögzítéséhez és kodifikálásához.
Kapcsolódó cikkek
- A Schneider Electric, a Capgemini és a Qualcomm új projektben mutatja meg az 5G erejét
- Ez a jövő: 1 milliárd dollárt fektetnek a távközlési vállalatok a felhőalapú szolgáltatásba
- Ebbe fektetnek a vállalatok 2023-ban
- Az Airbus szállítja a jövő EDR-jét Franciaországban
- Egyre több kibertámadásra figyelmeztet az „okosipar”
- Ezért érdemes a vállalatoknak a 'digital twin' technológiába fektetni
- A jövő vállalatai kvantum-technológiába fektetnek
- Fenntarthatóság, társadalmi felelősségvállalás és tehetséggondozás – Ez a vállalatok jövőjének kulcsa
- Ezek a világ legetikusabb vállalatai 2022-ben
- Az adatelemzés a biztosítók versenyelőnyének kulcsa
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.