Az Egyesült Királyság elektromos hálózatának stabilitását segíti az ABB
Hagyományosan a fosszilis tüzelőanyaggal működő turbinák biztosították a stabil energiahálózatok fenntartásához elengedhetetlenül szükséges forgási tehetetlenséget. Azonban napjainkban ezeket leállítják, így a hálózatok tehetetlensége (inerciája) csökken. Az olyan innovatív megoldások, mint a Greener Grid Parks, egy szélesebb körű program részét képezik, amelynek célja az öt széntüzelésű erőmű által biztosított tehetetlenségi szint visszaállítása, így az Egyesült Királyság fogyasztói hat év alatt mintegy 122 millió dollárt takaríthatnak meg.
A szinkronkompenzátorok olyan nagyteljesítményű forgógépek, amelyek a szén- vagy gáztüzelésű generátorok működését utánozzák, és alternatív forgási inerciát biztosítanak. Az ABB világszerte számos projektben alkalmaz szinkronkompenzátorokat a villamosenergia-hálózatok megerősítésére. A Lister Drive azonban a világon az első nagy inerciájú rendszer, amelyben egy szinkronkompenzátort egy 40 tonnás lendkerékkel kombináltak. Ez a megoldás 3,5-szeresére növeli a pillanatnyi inerciát, és ezáltal biztosítja, hogy a hálózati frekvencia és feszültség megbízhatóan, stabilan, a hálózat fenntartásához elengedhetetlenül szükséges szűk határok között maradjon.
Heikki Vepsäläinen, az ABB Nagymotorok és Generátorok divíziójának vezetője elmondta: „Az energiatermelés szén-dioxid-mentessé tétele létfontosságú a világ nettó nulla kibocsátási céljának elérésben. Számunkra kihívás ezt a célt úgy elérni, hogy közben stabil és megbízható villamosenergia-hálózatokat tartunk fenn. E feladat sikeres megoldásában a szinkronkompenzátorok kulcsszerepet fognak játszani. Ezért nagy örömünkre szolgál, hogy a Statkrafttal együtt dolgozhattunk ezen a projekten, amely már most igazolja, hogy az innovatív technológia miként képes megoldani az inerciával kapcsolatos problémákat.”
Az ABB magas inerciájú, szinkronkompenzátoros rendszereit Svédországban gyártották, telepítésüket az ABB UK műszaki csapata végezte. A létfontosságú rendszerek folyamatos rendelkezésre állásának biztosítása érdekében a Statkraft 10 éves szerződést kötött az ABB-vel, amelynek keretében az ABB tervszerű karbantartási szolgáltatásokat és hibaelhárítást végez. Az ABB Ability digitális állapotfigyelő megoldásainak teljes csomagja is telepítésre került; ezek alkalmazása a teljesítmény optimalizálását és a karbantartási igények előrejelzését biztosítja. A valós idejű adatok felhőalapú elemzéssel történő értékelésével a karbantartásért felelős csapat még a problémák megjelenése előtt meg tudja tervezni a javítási intézkedéseket, így biztosítva a rendszer megbízhatóságát.
A Statkraft Európa legnagyobb megújulóenergia-termelője, és a vízenergia-termelés területén is nemzetközi vezető szerepet játszik. A vállalatcsoport vízenergiát, szélenergiát, napenergiát és gáztüzelésű erőműben előállított villamos energiát termel, valamint távfűtést biztosít. A Statkraft az energiapiac globális szereplője. A Statkraft 5300 alkalmazottat foglalkoztat 21 országban.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét
- A szabályozás a modern elektromos hálózat fejlesztésének kulcsa
- Az ABB közzétette első integrált jelentését
- Az ABB szerint minden évben újabb 8,56 milliárd köbméter szennyvíz kezelése szükséges
- Energiaügyi aggályok, amelyek kihatnak az üzleti versenyképességre, a munkaerőre és a dekarbonizációra
- Az ABB digitális technológiája megkönnyíti a prediktív karbantartást az Enel Green Power számára
- Az ABB előrejelzései a 2023. évben várható főbb robotikai trendekről
- Az ABB robotjai is beszállnak a COVID ellen folytatott küzdelembe
- Az ABB befektet az OKTO GRID-be
- Az ABB és a Hynamics együttműködik a hidrogén előállítási költségeinek csökkentése érdekében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.