Hogyan alakíthatja át az adatokat pénzzé az adatvizualizáció segítségével
Az adatok feldolgozása és értelmezése hatalmas idő- és erőforrás-igényes feladat lehet, a sok adat között ráadásul könnyű eltévedni. Az adatorientált gazdaságban a fő kérdés az, hogy sikerül-e hatékonyan kinyerni az adattengerből a valóban hasznos információt. Ebben segítenek az adatvizualizációs technológiák.
„A megszerzett adatok könnyű áttekinthetősége, feldolgozása és értelmezése minden vállalkozás álma. Ha van egy virtuális térkép, amellyel navigálhat az adatok tengerében, és könnyen megtalálja azokat az információkat, amelyekre szükség van a hatékony döntéshozatalhoz, az nagyban hozzájárulhat a sikerhez.” – mondta Vartik Péter, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.
Az adatvizualizáció az adatok vizuális formában (diagrammal, grafikonnal, térképpel, infografikával stb.) történő ábrázolását jelenti. Az adatvizualizációs technológiák segítségével az adatokat könnyen és hatékonyan ábrázolhatjuk, használatukkal a vállalatok jobban megérthetik ügyfeleik és vásárlóik igényeit, ennek eredményeként pedig javíthatják az ügyfélszolgálatot és az elégedettségi szintet. Az ilyen technológiáknak számos előnyük van:
A döntéshozatal felgyorsítása: Az adatvizualizáció lehetővé teszi, hogy az adatokat gyorsan és hatékonyan értelmezni lehessen, ami javítja a vállalati hatékonyságot. A Tableau felmérése szerint az adatvizualizáció alkalmazása időt takarít meg: a vállalatok 66%-a szerint segítségével az adatok elemzése felgyorsult, és az átlagos válaszidő 5-ször gyorsabb lett.
Az adatok könnyebb megértése és átláthatósága: Ábrák és grafikonok segítségével az adatokat könnyen értelmezni lehet, még akkor is, ha a felhasználó nem rendelkezik szakértői tudással. Így könnyen megérthető, hogyan kapcsolódnak egymáshoz az adatok és milyen tendenciákat mutatnak, ami lehetővé teszi a hatékonyabb és pontosabb költségvetési tervezést. A Forbes cikke szerint az adatvizualizáció segítségével a vállalatok azonnal felismerhetik a költségekben bekövetkező változásokat, és időben reagálhatnak ezekre a változásokra.
Hatékonyabb kommunikáció: Ábrák és grafikonok segítségével az adatokat könnyen prezentálni lehet, ezáltal az információ hatékonyan közvetíthető a közönség számára is. A vállalatok így képesek lehetnek megérteni termékeik és szolgáltatásaik használatának módját, ennek eredményeként hatékonyabb marketingstratégiákat hozhatnak létre. A Google például a Google Analytics szolgáltatásának adatvizualizációs eszközeivel javította az AdWords kampányok hatékonyságát, az átlagos konverziós arányt 19%-kal növelve.
Rugalmasabb adatfeldolgozás: Az adatokat könnyen átalakíthatjuk különböző formátumokba és összekapcsolhatjuk különböző adatforrásokat, hogy teljeskörű képet kapjunk.
„Az adatelemzést, beleértve az adatvizualizációs eszközöket is, mára már minden iparágban használják és kivétel nélkül mindenhol előnyökkel jár. Nagy különbség van viszont abban, hogy ezek a döntéshozatali megoldások milyen minőségben állnak rendelkezésre és mennyire terjedt el a vállalati kultúrában a fejlett eszközök és megoldások használata.” – mondta Takács István, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.
Az adatvizualizációs technológiák használatának bizonyos gátjai, amelyek nehezítik adaptálásukat a vállalati jelentések készítésében. A hatékonyság nagyban függ az adatok minőségétől: ha az adatok rossz minőségűek vagy pontatlanok, akkor az adatvizualizáció hibás eredményeket adhat, ami negatívan befolyásolhatja a döntéshozatalt. Az adatvizualizációs eszközök összetettsége és nehézsége az átlagos felhasználó számára jelenthet gátat: megértésük és használatuk időbe telhet, és különféle képzési és oktatási lehetőségekre is szükség lehet. Az adatvédelmi szabályok és előírások betartása is fontos, biztosítani kell az adatvédelem megfelelő szintjét az adatvizualizációs technológiák alkalmazásával. Nem egyszerű a technológia kezdeti alkalmazása azért sem, mert széles választék áll rendelkezésre a piacon, és a vállalatoknak a megfelelő eszközöket kell kiválasztaniuk. Végül, az adatvizualizáció alkalmazásának sikere nagyban függ a szervezeti kultúrától: engedni kell az innovációkat és a változásokat, a dolgozóknak pedig nyitottnak kell lenniük az új technológiák használatára és az adatok vizualizálására.
Kapcsolódó cikkek
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Sosem látott mértékben virágzik a közösségi médiában zajló kereskedelem
- A felhő gyors és kényelmes, de hogyan lesz biztonságos?
- LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
- AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
- Kit illet a szellemi alkotás tulajdonjoga, ha a MI hozza létre a művet?
- Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok
- Határ a csillagos ég: a multicloud káosz megszelídítése
- Az önálló 5G hálózatok átalakíthatják a vállalati konnektivitást
- A szolgáltatásmenedzsment jövője: tanuljunk az IT-tól!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.