Nőként az innováció világában
Mérnök, szoftverfejlesztő, adattudós, kutató – bár a munkaerőpiacon egyre nagyobb szükség van rájuk, mégis kevés fiatal lánynak jut eszébe, hogy a hagyományosan fiúsnak gondolt technológiai, műszaki, vagy éppen tudományos pályák irányába induljon el.
- A Bosch a Lányok Napja eseménysorozat alkalmából, idén tizedik alkalommal tárta szélesre innovációs „boszorkánykonyhájának” kapuit a tudomány és a technológia iránt érdeklődő, pályaválasztás előtt álló lányok előtt, ahol inspiráló női sikertörténetekkel találkozhattak.
- Magyarország egyik legnagyobb munkaadójaként a Bosch csoport változatos módszerekkel, tréningprogramokkal, közösségi lehetőségekkel segíti a nők érvényesülését és előrejutását a vállalatnál.
- 7 Bosch női tipp az innováció világában
Tagadhatatlan, hogy a férfias szakmákat választó lányok helyzete már csak a sztereotípiákból adódóan is nehezebb. Magyarország egyik legnagyobb munkáltatója, a Bosch csoport éppen ezért sokat tesz azért, hogy támogassa a női munkatársak karrierjét is, hiszen a diverzitás, a nők tehetsége nélkülözhetetlen szerepet tölt be az innováció terén elért sikerekben is.
Így formálják az autóipar jövőjét a nők – Lányok Napja a Boschnál
A Lányok Napja országos eseménysorozat a Nők a Tudományban Egyesület kezdeményezésére valósul meg azzal a céllal, hogy az ún. STEM-szakmákat (melyekhez tudományos, technológiai, mérnöki vagy matematikai végzettség szükséges) népszerűsítse a felsőtagozatos általános és középiskolás lányok körében. A Bosch a Lányok Napja eseménysorozat alkalmából, idén tizedik alkalommal tárta szélesre innovációs „boszorkánykonyhájának” kapuit a tudományok és a technológia iránt érdeklődő fiatal hölgyek előtt, kézzelfogható élményt, személyes betekintést kínálva számukra a kutatás-fejlesztés és a gyártás férfiasnak tartott világába. A résztvevők emellett az autóipari fejlesztésekhez kapcsolódó női karrierutakkal találkoztak, és a vállalat női tehetségekre fókuszáló, sokszínű karriertámogatási programját is megismerhették.
A Bosch Lányok Napi programjai idén két helyszínen, Magyarország egyik legmodernebb irodaházában, a jövő munkahelyét megtestesítő Bosch Budapest Innovációs Kampuszon, valamint Hatvanban, a Bosch csoport autóelektronikai divíziójának legnagyobb globális gyártóközpontjában zajlottak.
Nők a Boschnál: egyedülálló tehetséggondozás és szerteágazó fejlődési lehetőségek
„A Boschnál a sokszínűség az egyik legfontosabb érték és erősség: meggyőződésünk, hogy a sokféle gondolkodásmód, tapasztalat, nézőpont mind-mind hozzájárul a vállalat sikeréhez. Kiemelt figyelmet fordítunk minden munkavállalónk fejlesztésére, szakmai és személyes motivációk mentén egyaránt. Gyakran tapasztaljuk, hogy a női munkatársainknál bár megvan a tehetség, de sok esetben hiányzik az önbizalom karrierjük kiteljesítéséhez. Ezért szerteágazó vállalati kultúránk fontos pillére világszerte és itthon is, hogy megtaláljuk, fejlesszük és segítsük a női tehetségeket” – mondta el a Lányok Napja alkalmából Gombos Klára, a Robert Bosch Kft. HR igazgatója.
A Bosch kifejezetten a női tehetségek számára tette elérhetővé a hazai munkaadók körében egyedülálló Female Talent tréningprogramját. Ennek része többek között az asszertív és helyzethez passzoló kommunikációs eszközök használata, az énmárka építése, a szervezeten belüli láthatóság erősítése és a magabiztosság növelése.
A Boschnál hangsúlyt helyeznek emellett a női vezetők támogatására is, akik a Business Woman Program tréningcsomagot vehetik igénybe. „A nők sikeres karrierjéhez elengedhetetlen a rugalmas és családbarát munkakultúra. Éppen ezért számos eszközzel segítjük a személyes célok, az egyedi élethelyzetek, a szakmai fejlődés és a munka-magánélet egyensúlyának megteremtését is” – tette hozzá Gombos Klára.
A sikeres női karrierhez vezető úton a támogató vállalati kultúra, a célzott tréningek és képzések mellett fontos szerepet töltenek be a női közösségek is, mint amilyen a Boschnál világszinten és Magyarországon is működő, önszerveződő alapokra épülő Women@Bosch. A közösség tagjai a felmerülő igények mentén előadásokat, beszélgetéseket, tapasztalatcserét szerveznek, rendszeres szakmai és nem szakmai jellegű rendezvények és kampányok keretein belül.
7 Bosch női tipp a sikeres karrierhez az innováció világában
A Lányok Napján az érdeklődők tippeket kaptak a Bosch női munkatársaitól arra vonatkozóan is, miként építsenek sikeres karriert a jellemzően férfiak által betöltött szakmákban.
1. Ne törődjünk a sztereotípiákkal! Ma már nincs olyan, hogy férfi- vagy női szakma. Lányként is merjünk érdeklődési körünk szerint szakmát, pályát, továbbtanulási irányt választani, akár a műszaki kutatás-fejlesztés és az innováció területén.
2. Körültekintően válaszunk munkahelyet! Tájékozódjunk arról, mennyire fontos az adott vállalat számára a diverzitás, milyen programokkal segíti és támogatja munkavállalóit.
3. Akarjunk nyomot hagyni a világban! Merjünk nőként is olyan innovatív területeken dolgozni, ahol pozitív hatással lehetünk az emberek életére, a világ jövőjére.
4. Fejlesszük az önbizalmunkat! Keressük a kihívást jelentő feladatokat és pozíciókat, magabiztosságunkat pedig célzott tréningek, képzések segítségével fejlesszük.
5. Válasszunk mentort! A pályájuk elején álló nőknek fontos támaszt jelenthet egy tapasztalt mentor, aki segít eligazodni a karrierépítés útvesztőiben.
6. Képezzük magunkat! Szinte minden szakmában, de a műszaki, tudományos, technológiai területeken különösen fontos a naprakész tudás és az ismeretek, képességek folyamatos bővítése.
7. Térképezzük fel a női közösségeket a vállalaton belül! A hagyományosan férfiasnak mondott szakmákban fontos, hogy egy olyan támogató női közösséghez csatlakozzunk, ahol bátran beszélhetünk tapasztalatainkról, és ahol hasznos tippeket, segítséget kaphatunk karrierünk építéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Magasabb szintre lép a Bosch az önvezető technológiák fejlesztésében
- Lányok Napja az ELTE Informatika Karán
- Szenzorforradalom! Áldás vagy átok?
- Bosch Rexroth: 7 milliárd eurós rekord árbevétel
- Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot adtak át Budapesten
- Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
- Új beruházást jelentett be a Bosch
- Bosch-felmérés: Németországban a megkérdezettek 63 százaléka támogatja a napenergia használatát
- A Bosch szenzorai biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik az életet
- A Bosch további milliárdokat fordít jövőbeni digitalizációs projektekre
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.