Megjelent a Magyar Telekom 2022. évről szóló fenntarthatósági jelentése
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia második évét zárta a Magyar Telekom. A 2022. évi eredményekről a friss Fenntarthatósági jelentésében számol be a vállalatcsoport.
A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten a fenntarthatóságot, amelynek megfelelően a tevékenységét hármas pillér mentén – környezet, társadalom, vállalatirányítás – alakította ki. A 2021-2030 közötti időszakban a vállalat három fő stratégiai prioritást határozott meg a teljeskörű fenntarthatósági megfelelés mellett. A Klímavédelem területén a Scope 1-2 kibocsátást 84%-kal, a Scope 3 kibocsátást pedig 30%-kal kívánja csökkenti 2030-ig. A Digitalizációs célok között szerepel, hogy 2030-ra Magyarországon minden háztartásban biztosítsa a gigabit-képesség lehetőségét, valamint, hogy képzésekkel és digitalizációt támogató projektekkel járuljon hozzá ahhoz, hogy 6 millió ember legyen digitálisan érettebb hazánkban. Sokszínűségi és esélyegyenlőségi vállalásként pedig azt fogalmazta meg a Telekom, hogy a stratégiai időszak végéig a női vezetők aránya minimum 40% lesz, valamint, hogy 100%-ban akadálymentes szolgáltatást nyújt ügyfeleinek.
„A digitalizációval a fejlődést szolgálva, a társadalmi akadálymentességet elősegítve és a környezet védelmét szem előtt tartva a Magyar Telekom az ország vezető fenntartható vállalata kíván maradni, figyelve a trendeket, és adott esetben alkalmazkodva hozzájuk. Felelős vállalatként egyetlen út van előttünk: példamutató szerepben kijelölni az irányt a digitalizáció, a környezetvédelem és a sokszínűség felé. Eltökélt szándékunk, hogy támogassuk Magyarország sikeres teljes körű digitális átalakulását. Tesszük ezt úgy, hogy a folyamatosan változó piaci környezetben, a globális hatásoktól függetlenül is az elérhető legjobb szolgáltatásokat biztosítjuk ügyfeleinknek, a legjobb hálózaton” – mondta el Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
2022-es eredmények
2022 végén a Magyar Telekom Csoport immár 8. évét zárta karbonsemleges vállalatként, az elektromos energia igényét pedig most is 100%-ban megújuló energiával fedezte. A 2015-ös bázisévhez képest 2022-ben 39%-kal csökkent a Magyar Telekom Csoport összesített üvegházhatású gáz-kibocsátása, amihez nagy mértékben hozzájárult a hálózatfejlesztés, a 3G hálózat lekapcsolása, a hibrid munkavégzés, valamint a vállalatcsoport által indított energiamegtakarítási folyamatok. Tavaly 518 858 távmunkában töltött napot regisztráltak a munkatársak, ezzel közel 17,5 millió km utat és 92 évnyi utazási időt spóroltak meg.
2022 év végéig a Magyar Telekom digitális felelősségvállalást célzó programjai több mint 4 millió főt értek el országszerte. A „Legyélteis! MOST generációs” program 926 000 főhöz jutott el 2022-ben, 530 középiskolás diák személyesen vett részt a foglalkozásokon és az online tananyagok elkészítésében, valamint 24 700 nyugdíjas sajátította el a tananyagokat.
2022-ben újra 24 órás gyakornoki felvételt hirdetett a Magyar Telekom. Az egyedülálló kiválasztási folyamat során a vállalat egy nap alatt 200 jelentkezőből 21 tehetséges fiatalt szerződtetett, akik szeptemberben – a Randstad friss felmérése alapján – a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelyén kezdhették építeni karrierjüket.
A sokszínűség többszörösen megtérülő befektetés: nő az innovációs potenciál, a változástűrő képesség és az ügyfélelégedettség is. E gondolat mentén tudatosan dolgoznak a társadalmi esélyegyenlőség érvényesítésén a munkatársi életciklus minden pontján. Amellett, hogy továbbra is 70% felett van a vállalatcsoportban a szülési és kisgyermek nevelési távollétet követően visszatérő kollégák aránya, 2022-től szintén a munka-magánélet egyensúly megteremtésének érdekében a hazai nagyvállalatok közül elsőként a Magyar Telekom Csoport indított kísérleti programot a 4 napos munkahét tesztelésére. A pilot eredményei alapján 2023. februárjától további csapatok bevonásával folytatja a vállalat a 4 napos munkahét tesztelését.
2022-ben a Magyar Telekom családbarát vállalati folyamatait, értékrendjét és munkavállalói számára nyújtott megoldásait auditált folyamat során a Családbarát Magyarország Nonprofit Közhasznú Kft. Családbarát Hely arany fokozatú minősítéssel díjazta.
A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági törekvéseit több nemzetközi felelős befektetői szervezet is elismerte. A vállalat 2022-ben is megtartotta pozícióját az FTSE4Good indexcsalád tagjaként, „B” Prime minősítést kapott az ISS ESG felelős befektetői értékelésen, az MSCI ESG értékelésben pedig a legjobb, AAA minősítést érte el. Szintén 2022-ben a CDP Supplier Engagement Rating (SER) értékelés a Magyar Telekomot a top 8 százalékba sorolta, a klímaváltozási értékelésében pedig A értékelést kapott.
A további eredményekről a 2022-es Fenntarthatósági jelentésben lehet tájékozódni, amely a GRI 2021 Szabványnak megfelelően készült, és az ISAE 3000 és ISAE 3410 nemzetközi szabványok alapján került auditálásra.
Kapcsolódó cikkek
- Rendkívüli béremelés a Magyar Telekomnál
- Az Eatont választotta a világ egyik legetikusabb vállalatának az Ethisphere Institute
- Új távlatokat nyithat a Quadron közel-keleti térnyerése
- Az ABB 2023. I. negyedévi eredményei
- Ötödik éve a Telekom a legvonzóbb munkahely a telco szektorban
- Logisztikai innovációval ünnepelte 15 éves együttműködését a Telekom és a Waberer's Csoport
- A Magyar Telekom megtartotta Éves Rendes Közgyűlését
- Márkastratégával építi nemzetközi ismertségét a magyar TheFence
- A nemzetközi expanziót segíti majd az Euronics új pénzügyi igazgatója
- Álomszobagyár és Digitális Álomszobagyár a Magyar Telekomnál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.