Ismeretlen terület a kriptó a magyar nők számára
A nők közül kevesen és csak kis összeggel nyitottak a kriptovaluták kipróbálására, keveset tudnak erről a területről, inkább a bitcoint ismerik, de biztonságosabbnak tartják, mint a férfiak. A Binance megbízásából reprezentatív kutatás és a közösségi médiára vonatkozó felmérés készült a magyarok kriptovalutákkal kapcsolatos ismereteiről. Az eredmények arra világítanak rá, hogy a nők edukációja és a nemek közötti különbségek csökkentése kiemelten fontos ezen a területen, erre a világcég évek óta nagy hangsúlyt fektet.
A Binance alapítványa tavaly 2 millió dollárt adományozott világszerte több mint 36 ezer nőknek szóló Web3-ösztöndíj finanszírozására, és az edukációt idén is ugyanilyen mértékben folyatják. A cég meggyőződése, hogy oktatás nélkül a digitális hozzáférés területén kiegyenlítetlenek maradnak a viszonyok a nemek között.
A világ legnagyobb kriptotőzsdéje megbízásából készített reprezentatív kutatás eredményeiből kiderült, körülbelül fele annyi nő használ kriptovalutát hobbi szinten, mint férfi, és ugyanennyien tartják kiegészítő jövedelemnek (36 százalékuk). A Binance az iparági ismeretekre volt kíváncsi mindkét nem esetében. Az 1034 ember megkérdezésével készült felmérésből kiderült, a nők 93 százaléka nem használt még kriptovalutát, mert nem foglalkoztatja őket ez a terület, vagy mert úgy érzik, nem tudnak eleget a kipróbáláshoz.
Azok a női válaszadók, akik használnának kriptovalutát, kis összeget lennének hajlandók erre fordítani; 80 százalékuk 50 ezer forint alatti összeget. A legnépszerűbb kriptovaluta-fajtát, a bitcoint, a válaszadó nők 80 százaléka ismeri, az ethereumot mindössze minden ötödik. Az ismerethiányt támasztja alá az az adat is, hogy a nők 31 százaléka gondolja kockázatosnak a virtuális pénzeket, míg a férfiaknál 46 százalék ez az arány. Ugyanakkor a nők egyharmada mondta azt, hogy egyáltalán nem szeretné kipróbálni.
A Binance saját kutatásában a magyar Facebookra, a podcastekre és a TikTokra is kitekintett. Ebből többek között kiderült, elenyésző a nők jelenléte a kriptovilág social felületein, a témáról szóló posztokra 90 százalékban férfiak reagálnak, a nők szinte alig kommentelnek, de a más típusú interakció sem számottveő. A témával foglalkozó podcastek többségét férfiak vezetik. Kriptovaluta kulcsszóra keresve a TikTokon pedig rendre férfiak által készített rövid videók jelennek meg.
„Világszinten sem jobb a helyzet, a kriptovaluta-tulajdonosok mindössze 37 százalékát teszik ki a nők, ezért pénzügyi oktatásuk különösen fontos annak érdekében, hogy az iparág minél többüket aktivizálja. A Binance Academy-t több ország nyelvére lokalizáltuk, így segítünk a kriptovalutákról szóló edukációs tartalmak elérésében, ezáltal pedig támogatjuk a pénzügyi tudatosságot, szabadságot. Célzott ösztöndíjakat, tréningeket alakítunk ki nők számára, hogy a blockchain szektorban minél többen legyenek vezető pozícióban” – mondta Kirilo Khomiakov, a Binance kelet-közép-európai régiójának vezetője.
A Binance Academy tartalmai ingyenesen hozzáférhetők, így bárki bármikor tanulni kezdhet. Az akadémia közel 1000 cikkel, valamint szószedettel rendelkezik, és magas színvonalú tanfolyamokat tart több mint 30 nyelven - köztük magyarul is. Az akadémia látogatóinak száma 2022-ben meghaladta a 26 milliót, és a Binance bízik abban, hogy az oktatási platform anyagai jelentősen megkönnyítik a kriptovilág megismerését.
A nemek közötti különbségek további csökkentése érdekében a Binance nemrég létrehozta első hivatalos gyakornoki és posztgraduális programját, ami további lehetőséget biztosít a nők számára az iparági karrierépítéshez.
A kutatásokról:
Opinio reprezentatív kutatás, országos mintán. A felmérésben 1034, 18-59 éves, okostelefonnal rendelkező felnőtt vett részt 2022 decemberében.
Binance social média kutatás – Magyarország, 2023. március
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországon regionális összehasonlításban is igen kedvező feltételekkel lehet kriptóba fektetni
- Újabb mítoszokat cáfol a Binance
- Passkey: jelszó nélküli bejelentkezésre áll át a Binance
- Már közel félszáz bitcoin-automata működik Magyarországon
- Az FTX kriptovaluta-csőd tanulságai: mire figyeljenek a kripto-befektetők a jövőben?
- Itt a kriptoról is mindent tudó ChatGPT és AI-képgenerátor
- A Binance növeli a Web3-ban és a kriptóban dolgozó nők számát
- Egyre gyakoribb a válóperekben az eltitkolt kriptovagyon
- Binance: a válogatott focista, Szalai Attila is beszáll a kripto-edukációba
- Franciaországban már kriptovalutával is fizethetünk az üzletekben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.