A Seco a fenntartható jövő jegyében újrahasznosítható csomagolásra vált
A Seco újrahasznosított anyagokból készült termékcsomagolásra váltva nagy lépést tesz a fenntarthatóság felé. Az ambiciózus célkitűzés szerint a vállalat működése 2030-ra 90%-ban körforgásos, 2050-re pedig szén-dioxid-semleges lesz.
„Hiszünk abban, hogy ahhoz, hogy fenntartható vállalkozás legyünk, gazdasági, környezeti és társadalmi felelősséggel kell fellépnünk, miközben ki kell használnunk azokat a lehetőségeket, amelyek a fenntarthatóságnak az értékláncunkba történő integrálásából adódnak” – magyarázta Maria Blomqvist, a Seco fenntarthatóságért, valamint környezetvédelemért, egészségvédelemért és munkabiztonságért felelős vezetője.
Ez a lépés fontos része annak az elhatározásnak, hogy aktív és szervezett módon törekedjünk a fenntarthatóságra. A Seco célja, hogy a lehető legtöbb nyersanyagot újrahasznosítsuk, valamint növeljük a gyártási folyamatok hatékonyságát – ezeknek az erőfeszítéseknek a hatásaként pedig folyamatosan csökkentsük a hulladéktermelést és hatékonyabbá tegyük az energia- és vízfogyasztást. „Arra törekszünk, hogy felelős gyártóként ismerjenek el minket, valamint határozottan fellépjünk a fenntarthatóság mellett. Ennek részeként a termékcsomagolásainkat és csomagolóanyagainkat újrahasznosítható anyagból készült fenntartható csomagolásokra cseréljük” – jelentette ki Eva Söderberg, a Seco termékcsomagolásért felelős termékmenedzsere. „A fenntarthatóság minden stratégiai pillérünk fontos eleme és a jövőképünk része. A fenntarthatósági terveinket négy célkitűzés mentén alkottuk meg: arra törekszünk, hogy az iparág fenntarthatósági példaképeként tekintsenek ránk, a körforgásos gazdaság bevezetésének motorjaként növeljük a fenntarthatóságot, csökkentsük az éghajlatra gyakorolt hatásunkat, valamint a biztonság legyen az elsődleges szempontunk, mivel az alkalmazottak a legértékesebb erőforrásaink."
A károsanyag-kibocsátás csökkentése az új termékcsomagolással
Új, fenntartható csomagolásokra cseréljük a lapkadobozaink 2008 óta használt eredeti nyersanyagokból készült korábbi változatait. Az új csomagolások újrahasznosított alapanyagból fognak készülni, amelynek nagy részét műanyag háztartási hulladékból nyerjük. Az újrahasznosított műanyagok szélesebb körű felhasználásával járó alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás javítani fogja a fenntarthatóságot, valamint hozzájárul ahhoz, hogy a Seco 2030-ra elérje a 90%-os körforgásos célkitűzését.
2021-ben a lapkadobozok gyártásához felhasznált szűz műanyag mennyisége körülbelül 122 tonna volt, ami megközelítőleg 173 tonna szén-dioxidot, míg a szerszámosládák gyártása 35 tonna szén-dioxidot termelt. Rövidtávú célunk 2023-ban, hogy a termékcsomagolásaink összetevőiből 17 tonnát újrahasznosítható anyagokra váltsunk, amely a teljes felhasznált mennyiség 14%-ának felel meg. 2024-re ezt a mennyiséget 99 tonnára, vagyis 81%-ra növeljük. A Seco szén-dioxid-kibocsátása 2021-hez képest körülbelül 131 tonnával fog csökkenni azáltal, hogy a szűz műanyagot újrahasznosított anyagokra cseréljük.
Az újrahasznosított anyagok bevezetésével a lapkadobozok színe tiszta fehér helyett sötétebb szürke lesz, ami a fenntarthatóság szempontjából a leghatékonyabb megoldás.
Csomagolódobozok 100%-ban újrahasznosítható alapanyagokból
A Seco egészen mostanáig kartonpapírból készült fehér DC-csomagolódobozokat használt, amelyeket fehér vászonpapír borított – egy olyan anyag, amely a további szükséges fehérítési folyamat során hulladékot termel és káros a környezetre. A Seco által használt fehér dobozok átlagosan 77,2%-ban készültek újrahasznosított nyersanyagokból, míg az új barna csomagolódobozok teljesen újrahasznosítható anyagokból állnak.
Az ázsiai és csendes-óceáni elosztóközpontban (ADC) a Seco a 77,2%-ban újrahasznosítható dobozokat új tervezésű, teljesen újrahasznosítható anyagokból készült csomagolásra cseréli le. Az amerikai elosztóközpontban (UDC) az újrahasznosítható anyagok aránya 20%-ról 100%-ra növekszik, míg a kínai elosztóközpontban (SDC) a fehér újrahasznosított papírról áttérünk a barna újrahasznosított papírra, és a fehérítési folyamatot teljesen megszüntetjük.
2020 óta a dobozokban műanyag légpárnás fólia helyett papírt használunk töltőanyagként, és a megújult barna dobozokra fekete Seco-logót fogunk nyomtatni, ami sokkal környezetbarátabb, mint kék logót fehér dobozokra nyomtatni. „Minden évben rengeteg hulladék képződik csomagolóanyagokból, és az a célunk, hogy véget vessünk ennek. Azt szeretnénk, hogy a csomagolásaink egy körforgásos, fenntartható gazdaság részei legyenek. Folyamatosan új módszerek, alapanyagok és folyamatok után kutatunk, hogy a vállalatunk elérje fenntarthatósági célkitűzéseit” – tette hozzá Maria Blomqvist.
Kapcsolódó cikkek
- A világ legnagyobb vertikális farmja a Siemens technológiájával kezd szárnyalni
- Még zöldebb csomagolással óvja bolygónkat a Schneider Electric
- Ebbe fektetnek a nehézipari vállalatokat: felértékelődött a hidrogén
- A Seco az intelligens szoftverekkel elhozza a gyártóipar jövőjét
- A Samsung 2023-as Neo QLED tévéi elnyerték a Carbon Trust tanúsítványát
- Útmutató egy fenntartható adatközpont megvalósításához
- Magán kezdi a K&H a karbonlábnyom csökkentését
- Új tőkealap létrehozását jelentette be a Schneider Electric
- Az ABB közzétette első integrált jelentését
- Klímabarát kismegszakítókat dob piacra a Schneider Electric
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.