A Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetével lépett partnerségre a Széchenyi-egyetem
Együttműködési megállapodást kötött a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja és a Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézete. Ennek eredményeként a jövőben közös kutatások, publikációk, cserelátogatások segíthetik a két intézmény további fejlődését.
A Széchenyi István Egyetem nemzetközi kapcsolatai bővítésével is fejleszteni kívánja oktatási és kutatási tevékenységét, hozzájárulva a térség versenyképességének is. E törekvés újabb lépéseként az intézmény Járműipari Kutatóközpontja együttműködési megállapodást kötött a Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetével. A dokumentum leszögezi, hogy a két fél kölcsönösen érdekelt a tudományos kapcsolatok előmozdításában, és ezt elősegítve részt vesz oktatók, kutatók, hallgatók cseréjében, közös kutatási tevékenységekben, publikációkban.
A megállapodást dr. Kang Su Kim, a Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetének igazgatója és prof. dr. Friedler Ferenc, a Széchenyi István Egyetem rektora, tudományos elnökhelyettese írta alá. (Fotó: Májer Csaba József)
A hivatalos aláírást megelőző megbeszélésen prof. dr. Friedler Ferenc, a Széchenyi István Egyetem rektora, tudományos elnökhelyettese elmondta: a kutatásokat, a szervezeti működést, a pénzügyi forrásokat és az infrastruktúrát tekintve a Széchenyi István Egyetem Magyarország kiemelkedő felsőoktatási intézménye. „A hosszú távú tudományos együttműködésben vagyunk érdekeltek” – mondta. Hozzátette, hogy a szakmai szempontokon túl három további tényező – Dél-Korea háború utáni lenyűgöző fejlődése, a koreai társadalom munkakultúrája és a mi hagyományos keleti irányú érdeklődésünk – miatt is rendkívül örömteli az partnerség.
A Széchenyi István Egyetem képviselői a koreai vendégekkel az intézmény Szenátusi termében. (Fotó: Májer Csaba József)
A vendégeknek prof. dr. Dogossy Gábor, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar, dr. Horváth Balázs, az Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar, valamint prof. dr. Horváth Zoltán, a Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Kar dékánja, illetve dr. Fodor Dénes, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánhelyettese, a Teljesítményelektronika és Villamos Hajtások Tanszék tanszékvezetője, a Járműipari Kutatóközpont e-Mobilitás Központjának tudományos vezetője mutatta be a Széchenyi István Egyetem technológiai és mérnöki területekhez kapcsolódó képzési-kutatási portfólióját és hallgatói csapatokra épülő tehetséggondozási rendszerét.
A vendégek a Széchenyi István Egyetemet fenntartó alapítvány tulajdonában lévő ZalaZONE járműipari tesztpályára is ellátogattak.
Dr. Kang Su Kim, a Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetének igazgatója és kollégái – Jincheol Lee, dr. Seungjae Lee, prof. dr. Yun Soo Choi és Sora Kim – szavaiból kiderült: a több mint száz éve alapított Szöuli Egyetem rendkívül versenyképes, a dél-koreai főváros egyik legjobb felsőoktatási intézménye, amely kiváló kutatási infrastruktúrával rendelkezik. A nyolc tanszékből álló, kifejezetten egyedinek számító Urbanisztikai Intézet az építészettől a tájépítészeten és a közlekedéstudományon át a geoinformatikáig sokféle területtel foglalkozik. „Számos kapcsolódási pontot látok intézményeink között” – emelte ki dr. Kang Su Kim.
A vendégek a Széchenyi István Egyetemet fenntartó alapítvány tulajdonában lévő ZalaZONE járműipari tesztpályára is ellátogattak.
A koreai vendégek az együttműködési megállapodás aláírását követően a győri kampusz fejlett infrastruktúrájával ismerkedtek, és ellátogattak az Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumba, az Építész Műteremházba, valamint a világ legnagyobb energiahatékonysági versenyét, a Shell-Eco Marathont tavaly világcsúccsal megnyerő SZEnergy Team hallgatói csapat műhelyébe is. A programot a világ legkorszerűbb járműipari tesztpályája, a Széchenyi-egyetemet fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítvány tulajdonában lévő zalaegerszegi ZalaZONE megtekintése, majd győri városnézés zárta.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozásfejlesztő irodát nyit a ZalaZONE-on a VOSZ
- Autonóm robotjárműveket programoztak a versenyző diákok a ZalaZONE-on
- A Széchenyi-egyetem rendezte meg a legrangosabb hazai irányítástechnikai programozó versenyt
- Ismét rekordot döntött a kiállítók száma a Széchenyi István Egyetem Karrierbörzéjén
- SZEnergy: újra a világ legjobbjai között a Széchenyi-egyetem hallgatói versenycsapata
- Innovatív technológia: sebészeti robotot mutattak be Győrben
- A mesterséges intelligencia felhasználását kutatják a Széchenyi-egyetem doktoranduszai
- Kaprinay Zoltán a cégépítésről tartott telt házas előadást a Széchenyi-egyetem Spinoff Klubjában
- Széchenyi-egyetem: még több szakmai kihívással tér vissza az Audi Development Camp
- A Széchenyi-egyetem képzési kínálatával és innovációival ismerkedtek a hazai középiskolák vezetői
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.