Digitális felzárkóztatás robotikával
Közös élménynappal zárta az E.ON és az Ökumenikus Segélyszervezet a hátrányos helyzetű gyermekeket felzárkóztató innovatív programsorozatát.
• Az elmúlt négy évben közel 900 hátrányos helyzetű gyermeknek segített az E.ON Hungária Csoport és az Ökumenikus Segélyszervezet közös programja, a Kapaszkodó 2.0 a digitális felzárkóztatásban és a jövő kulcskompetenciáinak elsajátításában
• A 2022/23-as programsorozat az informatikai ismeretek, és a szövegértés fejlesztése mellett javította a gyerekek kézügyességét, bővítette az angol szókincsüket, és látványosan fejlődtek a tanulók együttműködési és kommunikációs készségei is
• Az idei program záróeseményét május 19-én, Somogyfajszon tartották, ahol a tanulóműhelyen résztvevő gyerekek játékos vetélkedőkön mérhették össze tudásukat
Az Ökumenikus Segélyszervezet az E.ON támogatásával 2020-ban indította el Kapaszkodó 2.0 programját, hogy valódi segítséget nyújtson a hátrányos helyzetű gyermekek digitális felzárkóztatásában. A program negyedik évének tapasztalatai azt mutatják, hogy a gyerekek az innovatív fejlesztőprogram révén eredményesen zárkóznak fel társaikhoz, a tudásuk bővül, korábban szunnyadó készségeik fejlődésnek indulnak. Az iskolai tananyaghoz kapcsolódó tudás mellett a gyerekek társas kapcsolatai, kooperációs és kommunikációs készségei is fejlődnek, így nagyobb eséllyel indulhatnak el később a munkaerőpiacon.
A programsorozat helyi záróeseményét május 19-én, Somogyfajszon, egy közös élménynapon tartották, ahol interaktív játékokon és vetélkedőkön mérték össze tudásukat a gyerekek. A csapatversenyek és kincskereső kihívások témáját idén a Honfoglalás adta: a Turul és Fehér ló csoportokban a gyerekek honfoglaló törzsekké alakulva komoly küzdelmet vívtak programozható robotjaikkal. Dobolás, scratching, vándorviadal, QR-kód kincskeresés, íjászat, nyárshegyezés is része volt a programsorozatnak – mindez digitálisan, robotikai tudást igényelve. A vidám élménynapi gyermekprogramokba bekapcsolódott Wolf Kati énekesnő, a Segélyszervezet ismert önkéntese is.
A Kapaszkodó 2.0 szervezői felismerték: a mai információterhelt világban elengedhetetlen, hogy a gyermekek tisztában legyenek a digitális térben rájuk leselkedő veszélyekkel, hatékonyan használják a Google alkalmazásait, vagy képesek legyenek megírni egy e-mailt például a jövőbeli munkaadójuknak. A mindennapi élethez szükséges digitális tudás mellett a program segít nekik a STEM (természettudomány, technológia, matematika, mérnöki tudományok) kompetenciák elsajátításában is, miközben játékosan fejleszti a szociális, problémamegoldó, és kommunikációs képességeiket, valamint a kreativitásukat.
Az utóbbi időben az E.ON támogatásának köszönhetően a Segélyszervezet digitális eszközparkja jelentősen bővült olyan informatikai eszközökkel, mint a 3D nyomtató, a Lego robotok, Beebotok, drónok, vagy a mostanság népszerű VR technológia. Ez lehetővé teszi, hogy a Segélyszervezet olyan innovatív, élményalapú digitális kompetenciafejlesztést nyújtson a hátrányos helyzetű gyerekeknek, amely megalapozza jövőjüket.
“A QR-kódok, a digitális adatvédelem és a mesterséges intelligencia világában a szervezetnél úgy gondoljuk, hogy ezek a képességek nemcsak a munkaerőpiacon való érvényesüléshez, hanem a mindennapi élethez is elengedhetetlenek” – mondta el Dr. Takács Katalin, az Ökumenikus Segélyszervezet Kastélyosdombói Szociális Fejlesztő Központjának vezetője, majd hozzátette: “A május 19-i élménynappal nemcsak az idei tanév, de az elmúlt négy év munkáját és sikereit is ünnepeltük a programban résztvevő pedagógusokkal, gyerekekkel közösen, bízva abban, hogy sikerült minél több gyermek és szülő figyelmét felkelteni a program nyújtotta lehetőségekre.”
A programba került, hátrányokkal induló diákok közül többen ma már informatikus pályára készülnek, a családjukban elsőként indulva a magasabb képesítéssel járó életlehetőségek irányába.
“A rendszeresség és a folyamatos jelenlét fontosságára építettük fel ezt a hosszú időtávot felölelő, egyedülállóan összetett, innovatív fejlesztőprogramot, mivel hiszünk benne, hogy tartós hatást csak következetes munkával lehet elérni. Célunk, hogy a programban résztvevő gyermekek a digitális készségek elsajátításán keresztül egy számukra több lehetőséget nyújtó jövőképhez kerüljenek közelebb. Hatalmas öröm évről évre nyomon követni a gyermekek fejlődését, és látni azt, hogy a program hatására többen informatikusnak készülnek, továbbtanulásban gondolkodnak. Büszkék vagyunk rá, hogy már negyedik éve támogatjuk ennek a példaértékű kezdeményezésnek a megvalósítását” – mondta Losonczi Gergely, az E.ON Hungária Csoport vállalati kommunikációs vezetője.
A tanulóműhelyekben a program indulása óta összesen hét helyszínen (Boldogkőújfalu, Olaszliszka, Vizsoly, Lakócsa, Kastélyosdombó, Kürtöspuszta, Somogyfajsz) fejlesztették a gyerekek tudását, a digitális ismeretek oktatása pedig egyszerre 18 helyszínen folyik. A Kapaszkodó 2.0 program az indulása óta összesen mintegy 900 hátrányos helyzetű gyermeket készített fel a jövő kihívásaira.
A programról nemrégiben videó is készült:
Kapcsolódó cikkek
- Robotperifériák csatlakoztatása bármely ipari hálózathoz
- Kapaszkodó 2.0: Esélyteremtés és élménytanulás robotprogramozással
- Felgyorsítja a forradalmi technológiák bevezetését a fenntartható működés iránti elkötelezettség
- Az ABB előrejelzései a 2023. évben várható főbb robotikai trendekről
- Az ABB csatlakozik az Óbudai Egyetem robotikai képzéséhez
- Az elektronikai szektor az ipari robotika növekedésének mozgatórugója
- Közös szabványok kidolgozására törekszik az intralogisztika
- Miért érdemes robotikát tanítani a magyar iskolákban?
- Hosszútávú stratégiai partnerséget köt a Hiventures a Solar Markttal
- Az E.ON lesz a BakerStreet irodák első bérlője
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.