Együtt alkot különleges digitális világot az Emirates és az AWS
Az Emirates légitársaság az Amazon Web Services-zel (AWS) együtt indul el egy jövőbemutató, magával ragadó digitális utazásra, hogy az iparágban elsők között teljesen átalakítsa a munkavállalói élményt.
A két vállalat egy kiterjesztett valóság (iXR) alapú platform fejlesztéséről állapodott meg, amelyet az Emirates kabinszemélyzete, az újonnan belépő munkatársak és iparági partnerek is használhatnak majd. A 3D-s virtuális központok, a virtuális képzés, gamificationre épülő környezetek és a szimulált élmények mind elérhetővé válnak majd az új platformon.
Az AWS spatial computing és mesterséges intelligencia technológiáira épülő iXR fotórealisztikus élményekkel várja a felhasználókat. Az iXR-élményeket úgy tervezték, hogy a dolgozók valós munkakörülményeit szimulálják, és elérhetők legyenek a következő generációs hordozható készülékeken, így tableteken és okostelefonokon, valamint viselhető okoseszközökön is. A felhő alapon streamelhető, iXR élmények magas minőségű, valósághű tartalmakat tesznek elérhetővé bárhol, bármikor.
Az együttműködés első fázisában az iXR három szolgáltatással indul: egy együttműködést segítő online központtal és közösségi térrel; a légiutas-kísérő személyzet képzését szolgáló eszközzel; és az új alkalmazottak beilleszkedését támogató platformként is használható lesz.
Az iXR különleges, interaktív 3D-s élményt nyújt a légitársaság díjnyertes kabinszemélyzete számára a fejlett technológiával megalkotott, magával ragadó digitális környezetben. Itt a személyzet egy aprólékosan felépített digitális univerzumba kerül, ahol virtuális tantermekben, tapasztalt oktatókkal és kollégáikkal együtt vehetnek részt a foglalkozásokon és bejárhatják a légitársaság repülőgépeinek, például az Airbus A380 és a Boeing 777, izgalmas belső tereit. A digitális környezetben fedélzeti kiszolgálás oktatók, fotorealisztikus avatarok és teljes térhangzás biztosítják a hiteles, valósághű élményt.
A realisztikus virtuális világ lehetővé teszi, hogy a vállalatcsoport újonnan felvett munkatársai rövid idő alatt minél többet megtudhassanak új munkahelyükről és annak kiterjedt üzleti tevékenységéről, az emberekről és a céges kultúráról, saját szerepükről és a dubaji életvitelről. A beépített támogató szolgáltatások megkönnyítik a beilleszkedést a sikeres jelöltek számára.
„Az Emirates az innováció szinonimája, mindig magasra tettük a lécet a légiközlekedési iparágban. A jövőképünk egy olyan gyakorlatias és hatékonyan alkalmazható kiterjesztettvalóság-élmény kiépítése, amely kihasználja a mesterséges intelligencia fejlődésének előnyeit is. Olyan XR megoldást használunk, amely remekül skálázható, és vállalatcsoportunk márkáinak és üzleti vállalkozásainak széles körénél alkalmazható. Az első fázisban az iXR technológia segíteni fogja a légiutas-kísérők platformmal való megismerkedését egy interaktív, valósághű 3D-s környezetben, amelyet saját maguk fedezhetnek fel, ezzel hatékonyabb lehet a tudásátadás és növelhetjük a munkavállalói elégedettséget. Ebben a fázisban az iXR segítségével fejlesztjük a munkavállalói élményt is, hogy munkatársaink könnyebben beilleszkedhessenek a vállalat életébe, a közösségbe és a kultúrába – mondta el Adel Al Redha, az Emirates üzemeltetési igazgatója. – Az iXR platformmal, amelyet az év második felében indítunk el, mi leszünk az első légitársaság, amely saját, kiterjesztett valóság platformot épít be a mindennapi működésébe. Ez jól mutatja az innováció és a csúcstechnológiák iránti elkötelezettségünket, amelyekkel új korszakot hozunk el a légi közlekedésben, ügyfeleink, a szélesebb közösség és az iparág fejlődéséért.”
Al Opher, az AWS Professzionális szolgáltatásokért felelős alelnöke hozzátette: „A kiterjesztett valóság (Extended Reality, XR) egy gyorsan fejlődő technológia, amely a jövőbe repíti a légiközlekedési iparágat. Nagy hatással lehet a képzésre, a tervezésre és az innovatív szolgáltatáskínálatra is, amelyeket biztonságos és hatékony környezetben próbálhatnak ki a szakértők. Nagy örömmel támogatjuk az Emirates belépését a 3D Web korszakba azzal, hogy az infrastruktúra, a mesterséges intelligencia és a spatial computing megoldások terén szerzett szakértelmünkkel, valamint az AWS Professional Services nemzetközi szakértőivel segítünk megtölteni ezeket a technológiákat élettel. Ez az együttműködés segíti az Emirates munkatársait, hogy egyedi és folyamatosan kimagasló minőségű szolgáltatást nyújthassanak. Együtt forradalmasítjuk az utazási iparágat, és új szintre emeljük a digitális élményeket."
Az iXR olyan fejlett technológiákra fog épülni, mint az Epic Games Unreal Engine motorja, a világ egyik legnépszerűbb és legfejlettebb, valós idejű 3D eszköze, amely rugalmasan használható, jól skálázható, biztonságos és megbízható eszközöket kínál a fejlesztőknek az AWS felhőszolgáltatásában.
Az Emirates több mint 6 évvel ezelőtt integrálta a virtuális valóság (VR) technológiát az emirates.com weboldalon és az Emirates mobilalkalmazásában, ahol a felhasználók 360 fokos 3D formában tekinthetik meg a repülőgépek kabinjainak belső tereit. Az Emirates Oculus áruházban is elérhető saját VR alkalmazása életnagyságú és interaktív kabinbelső-élményt kínál a felhasználóknak az Emirates A380-as és Boeing 777-300ER repülőgépeinek fedélzetével.
Az Emirates 2014 óta üzemeltet járatokat Budapestről, a magyar utazók június 1-től napi járattal repülhetnek Dubajba és tovább az Emirates hálózatán.
Kapcsolódó cikkek
- Megújult weboldallal segíti a szakemberek munkáját a Wienerberger
- Kiterjesztett valósággal segíti az építészeket a Wienerberger
- Kiterjesztett valóság alapú keresővel és virtuális lencsével újít a Huawei
- Eljöhet az idő, amikor már csak virtuálisan hordjuk a kedvenc zenekari pólónkat
- A képernyőn túl: immerzív internet vállalatok számára
- Az Airbus új automata pilótatámogató technológiákat tesztel
- Kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt két világcég
- Az Oracle bejelentette a MySQL HeatWave on AWS-t
- 350 millió dollárból fejleszti az Emirates az újgenerációs fedélzeti szórakoztató rendszerét
- A HONOR vonzóbbá és elérhetőbbé tenné a kultúrát a metaverzum korában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.