Bárki az energiaátmenet aktív résztvevője lehet
Az energiaátmenet aktív résztvevője válhat bárkiből a Schneider Electric, a Nemzetközi Kereskedelmi Központ és az Atelier 21 nevű francia civil szervezet új, képzési kezdeményezésének köszönhetően. A „Legyél az energiaátmenet résztvevője” címet viselő ingyenes tanfolyam már elérhető angol nyelven, a későbbiekben pedig további nyelveken is hozzáférhető lesz. A tanfolyamra június 12-ig lehet jelentkezni.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat az ENSZ egyik ügynökségével, a Nemzetközi Kereskedelmi Központtal (ITC) és az Atelier 21 francia civil szervezettel közösen új, online képzést indított az energiaátmenetről. A jelenlegi helyzetben, amikor a fosszilis tüzelőanyagok ára világszerte az egekbe szökik, a szakértők pedig arra figyelmeztetnek, hogy bolygónk hamarosan túllépi a Párizsi Megállapodásban meghatározott 1,5 Celsius-fokos felmelegedési küszöbértéket, az alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiaforrásokra való átállás minden korábbinál sürgetőbb. Az új, online tanfolyam célja, hogy felhívja a közvélemény figyelmét a politikai és technológiai kihívásokra, valamint rámutasson az átállás előnyeire.
A különböző fejlettségi szintű, vidéki és városi környezetekből származó esettanulmányokat felölelő tananyag arra is ösztönzi a résztvevőket, hogy fontolják meg a tiszta energiaszektorban rejlő szakmai lehetőségeket azáltal, hogy a napenergiáról, a szélenergiáról és más speciális területekről szóló képzésekhez irányítja őket.
„Biztos vagyok benne, hogy ez a kurzus csak az első abban a sorozatban, amely a fenntarthatóbb emberi viselkedésre való áttérés témáját járja körül. A közös munka ennek a tanfolyamnak a létrehozása kapcsán nagyon inspiráló és ígéretes volt" – mondta el Raphaël Dard, az ITC KKV Kereskedelmi Akadémia programvezetője.
„Ez az ingyenes online tanfolyam egy új lépés a küldetésünkben, hogy oktassuk és képessé tegyük az egyéneket és a vállalkozásokat az energiaátmenet támogatására. Az ITC-vel és a Schneider Electric-kel való együttműködéssel közelebb kerülünk a célunkhoz: egy olyan világhoz, ahol minden ember megérti és hozzá tud járulni a fenntartható energetikai jövőhöz” – hangsúlyozta Cédric Carles, az Atelier 21 alapítója és igazgatója.
A Schneider Electric vállalásai között szerepel, hogy 2025-ig egymillió fiatalnak biztosít szakmai képzést, és eddig már több mint 400 000 személy részesült oktatásban a társaság kezdeményezései keretében. „A Schneider Electric nagyon büszke arra, hogy az oktatás területén kulcsszerepet játszik. Ennek az ingyenes online tanfolyamnak az elindítása mutatja az energetikai átmenet melletti elkötelezettségünket, és azt, hogy mindenki számára elérhető legyen az ehhez szükséges tudás” – mutatott rá Gilles Vermot Desroches, a Schneider Electric Alapítvány általános küldöttje, a „Citizenship and Institutional Affairs” területért felelős igazgató.
Az online képzésre június 12-ig lehet jelentkezni, ezt követően a résztvevőknek két hét áll rendelkezésükre a tanfolyam elvégzésére. A képzést követően a sikeresen levizsgázók tanúsítványt kapnak.
Kapcsolódó cikkek
- Már várja az érdeklődőket a Schneider Electric Fenntarthatósági Iskolája
- Új értékesítési vezető a Schneider Electricnél
- Többmilliárdos beruházást hajt végre, erősíti jelenlétét a Schneider Electric Zalaegerszegen
- Új taggal bővült az Easy UPS termékcsalád
- 900 millió forintos fejlesztés a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
- Új szoftverrel támogatja a szén-dioxid-mentesítést a Schneider Electric
- Még zöldebb csomagolással óvja bolygónkat a Schneider Electric
- A legmodernebb energiamenedzsment megoldásokkal épül újjá a Notre-Dame
- Új megoldásokat mutatott be a Schneider Electric Hannoverben
- Fenntarthatóan működő magyarországi vállalkozások kaptak elismerést
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.