A digitalizáció elengedhetetlen a fejlődésben
A Hungrana Kft. a cégnél megvalósított jelentős mértékű digitális fejlesztésekkel elnyerte az SAP Quality Award „Grand Winner” díját a „Digital Pioneer” kategóriában a tavalyi évben. A feldolgozóipari szereplő azonban nem elégszik meg ennyivel, az SAP stratégia partnereként további IT beruházásokat, fejlesztéseket tervez, ezzel megőrizve piaci szerepét és versenyképességét.
A 110 éves történelmi múlttal rendelkező kukoricafeldolgozó vállalat évtizedek óta kiemelt hangsúlyt fektet az állandó beruházásokra, tulajdonosai és vezetősége egyaránt elkötelezett a folyamatos fejlődés mellett, élen jár az innovatív megoldások bevezetésében, alkalmazásában. Mi sem mutatja ezt jobban, mint 2021-ben önálló Hungrana SAP Labor nyílt a Társaság szabadegyházi székhelyén a további SAP-alapú projektek tervezéséhez.
„A Hungrana SAP-val való kapcsolata 2019-re nyúlik vissza, az első lépés az ERP rendszer, az S/4HANA bevezetése volt. A rendszert később tovább bővítettük, korszerűsítettük a logisztikai, karbantartási feladatokat valamint a vevőszolgálatot. Így amikor a további fejlesztésekről gondolkodtunk, hamar egyértelművé vált számunkra, hogy a komplex informatikai rendszert kizárólag SAP alapokra helyezzük” – mondja dr. Farkas J. Tamás, a Hungrana Kft. ügyvezető igazgatója.
Két éves komoly szakmai munka, tervezés és kivitelezés eredményeként valósult meg a digitalizált karbantartási folyamatok SAP PM/Asset Manager integrációval a Hungrana Kft.-nél. A karbantartási folyamatok egy ilyen méretű vállalat esetében rendkívül szerteágazóak és nehezen követhetőek, a vállalatnak több tízezer technológiai eszköz napi szintű szervizeléséről kell gondoskodnia.
„Ez olyan költséget testesít meg, aminek nagysága akár jelentősen is befolyásolhatja a vállalat eredményességét, másfelől, aminek megfelelő és hatékony felhasználása nagymértékben múlik a cégvezetés és a karbantartási csapat szakértelmén. Éves szinten legalább félmillió eurót tervezünk megtakarítani, mind az alkatrész- és anyagkészletek kiszámíthatóbb menedzselésével, mind pedig a saját és beszállítói dolgozók időbeosztásának szervezése révén” – fogalmaz a vezető.
A papírmentes, teljesen digitalizált és a hozzátartozó adminisztrációt okoseszközzel a helyszínen megvalósítható fejlesztés, minden vállalatvezető álma. Különösen, ha ez a funkcionális fejlesztés olyan további lehetőségeket is magába foglal, mint például a karbantartási rendelések feladása, lezárása okoseszközről vagy a berendezések előélete, gépkönyve, karbantartásistatisztikáinak elérése a helyszínen. Mindezek a funkciók a karbantartási feladatok kivitelezését segítik, de az így létrejövő adatbázis statisztikai elemzése további fejlesztések, mint például karbantartási metodológiák bevezetésének sorát rejti.
A Szabadegyházán működő gyárban – Magyarországon először – szintén bevezették az SAP Environment Health and Safety (EHS) rendszert az üzem- és munkabiztonsági követelmények nyomon követése érdekében, valamint a CRM – Cloud for Customer (C4C)- felhőalapú megoldást a naprakész vevőkapcsolati adatok, statisztikák, jelentéseket gyors elérése érdekében, illetve ezzel automatizálhatják a beszerzést és az ajánlatadást.
A Hungrana ezzel nem tekinti befejezettnek a digitalizációt, sőt, további innovatív megoldásokkal igyekszik megalapozni versenyképességét mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon.
„Szeretnénk elkezdeni a fenntarthatósági, a Sustainability Control Tower (SCT) projektet, melynek előkészületei már javában zajlanak, és hazánkban elsőként a Hungranában kerül bevezetésre. Illetve teveink között szerepel a májusban Barcelonában megrendezett SAP Sapphire konferencián bejelentett, úgynevezett zöld főkönyv (Green Ledger) bevezetése is” – teszi hozzá a szakember.
„Nehéz időszakot élünk, a folyamatosan növekvő kiadások, az energiaárak emelkedése komoly kihívások elé állítja a cégeket, minket is. Mi a Hungranánál hisszük, hogy előre kell mennünk, hosszútávra tervezni és ennek az alapja jelenleg a digitalizáció” – összegzi Farkas J. Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is
- A digitalizáció a magyar gazdaság kitörési pontja
- Digitalizációs részleg alakult hazánk piacvezető könyvelő vállalatánál
- Felgyorsítja stratégiai átalakulását a Maersk
- 760 milliárd forintos keret a hazai digitalizációs fejlesztésekre
- Ötéves digitális átalakítási program elindításáról állapodott meg a Diageo az SAP-val és az IBM-mel
- Véleménykutatás készült az elektronikus fizetési és digitalizációs trendek témájában
- Siemens-technológiával digitalizál magyar gyárában a Poppe + Potthoff
- Akadálymentesítette a Coldplay karbonlábcsökkentő turnéapplikációját az SAP
- A mesterséges intelligencia korának üzleti megoldásait mutatta be az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.