Forradalmi bioüzemanyag-kísérlet segítheti a hajótársaságok energetikai átállását
A tesztüzem alatt a Celebrity Apex a rotterdami kikötőből, a Symphony of the Seas pedig a barcelonai kikötőből indul, olyan bioüzemanyag-keveréket használva, amely csökkenti a hajók szén-dioxid-kibocsátását. A bioüzemanyag-keveréket megújuló nyersanyagok, például olajok és zsírok tisztításával és fűtőolajjal vegyítésével állítják elő. Ezzel tisztább és fenntarthatóbb, alternatív üzemanyagot hoznak létre.
"A fényes jövőt szem előtt tartva elköteleztük magunkat az innováció mellett, hogy a felhőtlen nyaralás-élményt mostantól fenntarthatóan szolgáltassuk vendégeink számára. A bioüzemanyagok egyre fontosabb szerepet játszanak nem csak a saját, hanem az egész ágazat szén-dioxid-mentesítési céljainak elérésében rövid- és középtávon is. Nagy büszkeséggel tölt el bennünket, hogy továbbra is az élmezőnyben járunk a szektor fejlesztésében. Mindannyiunk számára fontos feladat, hogy megőrizzük az óceánok élővilágát” – mondta Jason Liberty, a Royal Caribbean Group elnök-vezérigazgatója.
A hajótársaság azt tervezi, hogy idővel egész flottájának üzemanyagigényeit alacsonyabb szén-dioxid kibocsátású anyagok használatával váltja majd ki. A sikeres teszt után a jövő szezonban már szélesebb körben alkalmaznák a bioüzemanyagokat.
Nem ez az első fenntarthatósági akciójuk
A Royal Caribbean Group alternatív üzemanyag-tesztje nem az első fenntarthatósági törekvés, ami a vállalat nevéhez fűződik. A vállalat több mint 30 éve kezdte meg a szektor ökotudatos reformját. Cruise hajójuk például, a Navigator of the Seas, a világ első olyan cruise hajója, amely megújuló dízelüzemanyaggal indult útnak.
Az energiahatékonyságot, a vízkezelést és a hulladékgazdálkodást javító technológiák mellett a bioüzemanyagok bevezetése is olyan lépés, amely közelebb viszi a vállalatot a Destination Net Zero célkitűzéséhez. A vízió szerint 2050-re elérhetik a zéró emissziós célkitűzést is.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental bemutatta eddigi legfenntarthatóbb gumiabroncsát
- Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
- Az évtized végére 1800 milliárd dollárt kellene költeni energiahatékonysági beruházásokra
- Kényszerből előny: emiatt állhatnak át zöld működésre az irodaházak
- Az erdei ökoszisztéma helyreállítására kötött szövetséget az Epson és a WWF
- Már várja az érdeklődőket a Schneider Electric Fenntarthatósági Iskolája
- Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertesei
- A Seco a fenntartható jövő jegyében újrahasznosítható csomagolásra vált
- A világ legnagyobb vertikális farmja a Siemens technológiájával kezd szárnyalni
- Még zöldebb csomagolással óvja bolygónkat a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.