3 billió dollárnyi vagyont vesztettek – Csökkent a hipergazdagok száma
Csökkent a a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok tábora a tavalyi évben. Regionálisan Észak-Amerika (46%) és az ázsiai-csendes-óceáni térség (32%) rendelkezik a globális vagyonosok legnagyobb részével a vagyon értéke és a népesség nagysága alapján.
Az elmúlt tíz év legmeredekebb visszaesését mutatja a hipergazdagok* (HNWI- high net worth individual) tábora, amely 2022-ben 3,3%-kal 21,7 millióra zsugorodott, míg vagyonuk értéke 3,6%-kal 83 billió dollárra csökkent. A geopolitikai és makrogazdasági bizonytalanságban Észak-Amerika továbbra is őrzi vezető pozícióját – derül ki a Capgemini legfrissebb, Globális vagyonosodási kutatásából (WWR).
Az észak-amerikai hipergazdagok buktak a legtöbbet
Észak-Amerikában volt a legmeredekebb a vagyonok csökkenése (7,4%), ezt követte Európa (3,2%) és az ázsiai, majd a csendes-óceáni térség (2,7%). Ezzel szemben Afrika, Latin-Amerika és a Közel-Kelet ellenállónak bizonyult, mivel 2022-ben pénzügyi növekedést regisztráltak az olaj- és gázágazat erős teljesítményének köszönhetően.
A zöld (ESG) befektetések a legnépszerűbbek
A hipergazdagok mindössze 23%-a nyilatkozott úgy, hogy több hozamot ért el az ESG-vel kapcsolatos eszközökből. Ennek ellenére a felmérésben résztvevők 41%-a az ESG-hatás érdekében történő befektetést elsődleges prioritásnak tekinti.
Befektetés? Ezekre a szempontokra figyelnek a leggazdagabbak
A kutatás szerint a hipergazdagok túlnyomó része (71%) a következő 12 hónapban vagyoni tanácsadási szolgáltatásokat szeretne igénybe venni bankjától. Amennyiben a vagyonkezelő intézetek ki szeretnék szolgálni a HNWI-ügyfelek igényeit mind digitálisan, mind pedig az ügyfélkapcsolati menedzserek feladatkörét illetően fel kell zárkózniuk.
Ugyanis a HNWI-válaszadók közül csak minden második fejezte ki elégedettségét az ügyfélkapcsolati menedzser munkájával kapcsolatban. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a válaszadók közel 31%-a a következő 12 hónapban valószínűleg vagyonkezelőt váltana.
Így tarthatják meg a vagyonkezelő cégek a tehetős ügyfeleket
A kutatás kiemeli, hogy a bevételnövekedés és az ügyfél-elégedettség növelése érdekében a vagyonkezelő cégeknek integrált, egyablakos felületet kell biztosítaniuk az ügyfélkapcsolati menedzserek számára és emellett kiváló ügyfélélményt kell nyújtaniuk.
„A vagyonkezelő cégek kritikus fordulóponthoz érkeztek, mivel a makrokörnyezet kikényszeríti a gondolkodásmód és az üzleti modellek megváltoztatását a fenntartható bevételnövekedés érdekében. Az agilitás és az alkalmazkodóképesség kulcsfontosságú lesz a magas nettó vagyonnal rendelkező magánszemélyek számára, mivel figyelmük a vagyon megőrzésére irányul” – mondta Nilesh Vaidya, a Capgemini banki és tőkepiacokért felelős globális vezetője.
A vagyonkezelő cégek – a működés nagyságrendje és terjedelme alapján – három opciót alkalmazhatnak ezen ügyfélkör kiépítésére:
• A meglévő vagyonkezelési rendszer kihasználása a végponttól végpontig tartó digitális transzformáció felgyorsításával
• A harmadik fél csatornák, köztük a lakossági bankok és a független tanácsadók felhasználásával vagyon-alapú szolgáltatási (WaaS) ajánlat kidolgozása
• A vagyonkezelési szolgáltatások számára dedikált platform létrehozása, amelyet önkiszolgáló eszközökkel egészítenek ki az ügyfélkezelés javítása érdekében
A jelentés módszertana
A 2023. évi Globális vagyonosodási jelentés 71 piacot fed le, amelyek a globális bruttó nemzeti jövedelem több mint 98%-át és a világ értékpapírpiaci értékének 99%-át teszi ki. A Capgemini 2023-as Globális szintű nagy nettó vagyonnal rendelkező személyekről szóló felmérése 3 171 vagyonos magánszemély megkérdezésével készült Észak-Amerika, Latin-Amerika, Európa és az ázsiai-csendes-óceáni térség 23 nagyobb vagyonpiacán.
Nyitókép: freepik.com
________________
*HNWI: Magas nettó vagyonnal rendelkező magánszemélyek, akiknek befektethető vagyona 1 millió amerikai dollár feletti a gyűjtemények, a fogyasztási cikkek és a tartós fogyasztási cikkek kivételével
Kapcsolódó cikkek
- Ebbe fektetnek a nehézipari vállalatokat: felértékelődött a hidrogén
- Kihirdették, melyek a világ legetikusabb vállalatai 2023-ban
- A Schneider Electric, a Capgemini és a Qualcomm új projektben mutatja meg az 5G erejét
- Ez a jövő: 1 milliárd dollárt fektetnek a távközlési vállalatok a felhőalapú szolgáltatásba
- Ebbe fektetnek a vállalatok 2023-ban
- Az Airbus szállítja a jövő EDR-jét Franciaországban
- Egyre több kibertámadásra figyelmeztet az „okosipar”
- Ezért érdemes a vállalatoknak a 'digital twin' technológiába fektetni
- A jövő vállalatai kvantum-technológiába fektetnek
- Fenntarthatóság, társadalmi felelősségvállalás és tehetséggondozás – Ez a vállalatok jövőjének kulcsa
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.