3 billió dollárnyi vagyont vesztettek – Csökkent a hipergazdagok száma

forrás: Prím Online, 2023. június 21. 18:40

Csökkent a a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok tábora a tavalyi évben. Regionálisan Észak-Amerika (46%) és az ázsiai-csendes-óceáni térség (32%) rendelkezik a globális vagyonosok legnagyobb részével a vagyon értéke és a népesség nagysága alapján.

Az elmúlt tíz év legmeredekebb visszaesését mutatja a hipergazdagok*  (HNWI- high net worth individual) tábora, amely 2022-ben 3,3%-kal 21,7 millióra zsugorodott, míg vagyonuk értéke 3,6%-kal 83 billió dollárra csökkent. A geopolitikai és makrogazdasági bizonytalanságban Észak-Amerika továbbra is őrzi vezető pozícióját – derül ki a Capgemini legfrissebb, Globális vagyonosodási kutatásából (WWR). 

 

Az észak-amerikai hipergazdagok buktak a legtöbbet

 

Észak-Amerikában volt a legmeredekebb a vagyonok csökkenése (7,4%), ezt követte Európa (3,2%) és az ázsiai, majd a csendes-óceáni térség (2,7%). Ezzel szemben Afrika, Latin-Amerika és a Közel-Kelet ellenállónak bizonyult, mivel 2022-ben pénzügyi növekedést regisztráltak az olaj- és gázágazat erős teljesítményének köszönhetően. 

 

 

A zöld (ESG) befektetések a legnépszerűbbek

 

A hipergazdagok mindössze 23%-a nyilatkozott úgy, hogy több hozamot ért el az ESG-vel kapcsolatos eszközökből. Ennek ellenére a felmérésben résztvevők 41%-a az ESG-hatás érdekében történő befektetést elsődleges prioritásnak tekinti.

 

 

Befektetés? Ezekre a szempontokra figyelnek a leggazdagabbak

 

A kutatás szerint a hipergazdagok túlnyomó része (71%) a következő 12 hónapban vagyoni tanácsadási szolgáltatásokat szeretne igénybe venni bankjától. Amennyiben a vagyonkezelő intézetek ki szeretnék szolgálni a HNWI-ügyfelek igényeit mind digitálisan, mind pedig az ügyfélkapcsolati menedzserek feladatkörét illetően fel kell zárkózniuk. 

 

Ugyanis a HNWI-válaszadók közül csak minden második fejezte ki elégedettségét az ügyfélkapcsolati menedzser munkájával kapcsolatban. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a válaszadók közel 31%-a a következő 12 hónapban valószínűleg vagyonkezelőt váltana.

 

 

Így tarthatják meg a vagyonkezelő cégek a tehetős ügyfeleket

 

A kutatás kiemeli, hogy a bevételnövekedés és az ügyfél-elégedettség növelése érdekében a vagyonkezelő cégeknek integrált, egyablakos felületet kell biztosítaniuk az ügyfélkapcsolati menedzserek számára és emellett kiváló ügyfélélményt kell nyújtaniuk. 

 

„A vagyonkezelő cégek kritikus fordulóponthoz érkeztek, mivel a makrokörnyezet kikényszeríti a gondolkodásmód és az üzleti modellek megváltoztatását a fenntartható bevételnövekedés érdekében. Az agilitás és az alkalmazkodóképesség kulcsfontosságú lesz a magas nettó vagyonnal rendelkező magánszemélyek számára, mivel figyelmük a vagyon megőrzésére irányul” – mondta Nilesh Vaidya, a Capgemini banki és tőkepiacokért felelős globális vezetője. 

 

A vagyonkezelő cégek – a működés nagyságrendje és terjedelme alapján – három opciót alkalmazhatnak ezen ügyfélkör kiépítésére:

• A meglévő vagyonkezelési rendszer kihasználása a végponttól végpontig tartó digitális transzformáció felgyorsításával

• A harmadik fél csatornák, köztük a lakossági bankok és a független tanácsadók felhasználásával vagyon-alapú szolgáltatási (WaaS) ajánlat kidolgozása

• A vagyonkezelési szolgáltatások számára dedikált platform létrehozása, amelyet önkiszolgáló eszközökkel egészítenek ki az ügyfélkezelés javítása érdekében 

 

A jelentés módszertana 

 

A 2023. évi Globális vagyonosodási jelentés 71 piacot fed le, amelyek a globális bruttó nemzeti jövedelem több mint 98%-át és a világ értékpapírpiaci értékének 99%-át teszi ki. A Capgemini 2023-as Globális szintű nagy nettó vagyonnal rendelkező személyekről szóló felmérése 3 171 vagyonos magánszemély megkérdezésével készült Észak-Amerika, Latin-Amerika, Európa és az ázsiai-csendes-óceáni térség 23 nagyobb vagyonpiacán. 

 

Nyitókép: freepik.com

________________

*HNWI: Magas nettó vagyonnal rendelkező magánszemélyek, akiknek befektethető vagyona 1 millió amerikai dollár feletti a gyűjtemények, a fogyasztási cikkek és a tartós fogyasztási cikkek kivételével

Kulcsszavak: Capgemini

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32