Így demokratizálta a fintech megoldásokat az OTP Mobil
Egy évtized, több mint 130 millió tranzakció a Simple applikáción keresztül és mintegy 300 millió a SimplePay rendszerein keresztül. Csak néhány szám az idén 10 éves OTP Mobil által fejlesztett és üzemeltetett fizetési rendszerek életéből, amik döntő szerepet játszottak a hazai elektronikus és mobilfizetési kultúra elterjedésében. Ugyanakkor az OTP Csoport első fintech cége nem szeretne itt megállni, az idén megújult Simple alkalmazás újabb funkciókkal bővül, így a felhasználók a jövőben még több mindent intézhetnek a mobiltelefonjuk segítségével.
Az OTP Mobil története éppen 10 évvel ezelőtt, a tervezéskor még Smile projektnéven futó, mára Simple néven ismert mobilfizetési applikáció előkészítésével indult. Az azóta eltelt évek alatta Simple megoldások folyamatosan bővültek és az elektronikus fizetési megoldásokat kínáló SimplePay, valamint a fizikai kártyaelfogadási lehetőségeket biztosító SimpleBusiness-nek köszönhetően, már fizetési ökoszisztémaként teszi egyszerűbbé többmillió hazai ügyfél és számos vállalat pénzügyeit.
„Az OTP Csoport digitális törekvései áthatották az elmúlt évtizedeket, elég csak a kontroll sms-ek fejlesztésére, az ATM hálózat kiterjesztésére vagy éppen az Apple Pay magyarországi bevezetésére gondolni. Kiemelt célunk volt a hatékony, egyszerű és ügyfélközpontú fejlesztések leszállítása. Az OTP Mobilnak, mint a Csoport első startupjának jelentős szerepe volt a digitalizációs törekvéseink támogatásában. Ezzel a működési formával képes volt olyan hiánypótló megoldásokat fejleszteni és széles körben elérhetővé tenni, amelyek hozzájárultak a magyar pénzügyi innovációk és azokon keresztül a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez” – mondta Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
A Simple életében 2022 rekordév volt. A fiókregisztrációk száma 490 000-el bővült, az InApp tranzakciók száma pedig meghaladta a 31 milliót, ami 48 százalékkal haladja meg a 2021-es eredményeket. Az applikáción keresztüli forgalom a 2018-as 4 milliárd forint több mint tízszeresére duzzadt, elérte a 41,4 milliárd forintot.
A bővülés idén is folytatódott, 2023 első negyedévében az InApp tranzakciók száma 28, az NFC tranzakcióké 42 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának (2022 Q1) adatait. Az InApp vásárlásokon belül a parkolójegyek 37, a közlekedési mobiljegyek 59 százalékkal nőttek az előző évhez képest. Az NFC vásárlások volumene közel 10 milliárd forinttal nőtt ugyanezen időtávon, ami 50 százalékos növekedést mutat. Az InApp vásárlások volumene közel 20 százalékkal nőtt, ezáltal 14 milliárdos forgalmat bonyolítottak a Simple app natív szolgáltatásai 2023 első negyedévében. Az év első öt hónapjában pedig már több mint 240 000 fiókregisztráció történt.
Újabb folyamatok és fejlesztések
„Kényelmes és biztonságos megoldásainknak köszönhetően már többszázmillió tranzakció valósult meg az elmúlt évtizedben. Természetesen itt nem szeretnénk megállni. Idén megújítottuk a több mint 2,7 millió regisztrált ügyféllel rendelkező Simple alkalmazást, illetve folyamatosan bővítjük az elérhető funkciókat, egyszerűbbé téve a mindennapokat” – értékelte az elmúlt évtizedet Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője. „Azonban itt nem szeretnénk megállni. Fejlesztéseink folytatódnak. Ezért újítottuk meg idén a Simple alkalmazást, illetve bővítettük a funkciókat a májustól elérhető, ételrendelési lehetőséggel a Falatozz.hu kínálatából, valamint a hamarosan elérhetővé váló SuperShop fejlesztésekkel”.
A Simple Megoldások
Az OTP Mobil 2016-ban indította el a SimplePay online fizetési felületet, amely mára több mint 20 000 elfogadóhellyel rendelkezik. A legnagyobb, országos szolgáltatóktól, az induló kisvállalkozásokig, a hazai gazdaság szinte valamennyi szegmensében használják a megoldást. A tranzakciók száma tavaly meghaladta a 89 milliót, ami azt jelenti, hogy a SimplePay-en keresztül végrehajtott műveletek száma a piaci növekedést jelentősen meghaladó mértékben, 2018 óta közel kilencszeresére bővült. A forgalom értéke 2022-ben meghaladta az 1416 milliárd forintot, ami 42 százalékos növekedésnek felel meg alig egy év alatt, 2018-hoz képest pedig több mint tizenháromszoros. Az indulás óta a SimplePay-en keresztül több 2022-ig bezárólag 3451 milliárd forintnyi bevételre tettek szert a hazai vállalatok.
„Az induláskor négy, a felhasználók számára fontos célterületet, felhasználó igényt azonosítottunk: fejlesztési támogatás, egyszerű csatlakozás, eladási jelentések és statisztikák, folyamatos innováció. A SimplePay rendszerét úgy alakítottuk ki, hogy ezekre a területekre megfelelő választ tudjon adni. Fejlesztéseinkben mindig ügyelünk arra, hogy olyan megoldásokat alakítsunk ki, amelyek mind a felhasználók, mind a partnereink számára előnyöket biztosítanak” – mondta dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil Kft. üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, ügyvezető-helyettese.
Az OTP Mobil a fokozódó igényekre és a jogszabályi változásokra (kötelezővé vált az online kasszát használó vállalkozásoknak az elektronikus fizetés biztosítását) reagálva teremtette meg 2020-ban a QR kódos, azonnali fizetés lehetőségét, és indította el a SimpleBusiness-t, amelyhez azóta több mint 3000 partner csatlakozott. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően (érintéses fizetés, SoftPOS szolgáltatás bevezetése) az évi 30 millió forint alatti forgalmú vállalkozások is könnyedén el tudják fogadni a kártyás fizetéseket. Az ügyfelek az indulás óta több mint 300 000 tranzakciót hajtottak végre a megoldáson keresztül, mintegy 6 milliárd forint értékben.
Kapcsolódó cikkek
- K&H: több mint 250 százalékos többlet az okoseszközös megoldásoknál
- Egyre természetesebbnek vesszük a digitális fizetési megoldásokat
- Okostelefonból POS-terminál
- K&H: a mamutok is beszálltak a készpénzellenes háborúba
- Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei
- Az MKB Bank megújította androidos mobilfizetési szolgáltatását
- Rekordot döntött az e-matrica vásárlás
- Az Apple Pay mobilfizetési szolgáltatás már az MKB Bank ügyfelei számára is elérhető!
- Strandbelépők mobilfizetéssel
- Tovább bővül a mobilfizetéssel elérhető kulturális és turisztikai attrakciók sora
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok és a közszféra szervezetei is haladnak a digitális átalakulás útján. Most azonban gyorsítaniuk kell a tempón, és dolgozniuk kell azon, hogy megfeleljenek állampolgáraik elvárásainak. A KPMG a Global Tech Report 2024 adatai alapján igyekezett választ adni a digitális közigazgatással kapcsolatos aktuális kérdésekre, és felvázolni azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket a kormányzati tisztviselők tehetnek meg a digitális átalakulás érdekében. Az adatok 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapulnak, többségében (60%) Európából, továbbá Ázsia és a Csendes-Óceán térségéből (21%), valamint Észak-, Közép- és Dél-Amerikából (19%).
A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot
A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.