Élménnyé teszi a halasztott fizetést hazánk vezető fintech cége
Magyarországon is elérhetővé vált a digitális részletfizetési megoldás, amin keresztül a vásárló valós időben 3-6 részletre tudja bontani a kosárértéket. Az instacash Buy Now Pay Later (BNPL) – azaz „vásárolj most, fizess később” – digitális megoldása révén a kereskedők, szolgáltatók bankmentesen, a magyar szabályozásoknak mindenben megfelelően a saját márkájukat erősítve tudják növelni a visszatérő vásárlóik számát, az ügyfelek pedig 7 perc alatt, azonnali bírálattal kamatmentes fizetést igényelhetnek. Mindez a kereskedő számára nem jár magas banki jutalékkal.
Az instacash egy kereskedőre, szolgáltatóra brandelt, szabadon konfigurálható IT és üzleti megoldást kínál – ezzel a partner márkáját és vevői kapcsolatát erősíti –, amiben az önerőt, a részletek számát és a részletfizetési gyakoriság rugalmasan paraméterezhető.
Bruzsa Géza, a cég vezérigazgatója kitért arra is, a magyar vállalatok is számtalan olyan kihívással néznek szembe a nehéz gazdasági helyzetben, amire valós megoldást jelent a BNPL szolgáltatás.
“Az életviteli költségek nőnek, a bérek nem tudják követni az inflációt, így csökken a vásárlók szabadon elkölthető pénze, likviditási helyzete, ami miatt a sokszázezres, milliós kiadások ma már olyanok számára is nehézséget okoznak, akiknek ez még néhány éve nem jelentett problémát. Gondoljunk csak egy magán egészségügyi kiadásra, autó márkaszerviz költségre, vagy épp egy új házimozi rendszerre. A jó és felelős BNPL az affluens vásárlók megoldása is” – mondta.
A legtöbb banknak nincs a vásárlási pontokon beágyazott, minden ügyfél számára elérhető online hitel folyamata, ha van, akkor is töredezett, körülményes, hosszú, sokszor napokig tart, ezzel kapcsolatban Bruzsa Géza hozzátette: “Meg kell érteni, hogy a kereskedőknek, szolgáltatóknak nem órákig, vagy napokig tartó, hanem maximum percekben mérhető részletfizetési folyamatokra van igényük, mert ez az, ami érdemben áttörést tud hozni a kosárelhagyás, azaz a lemorzsolódás csökkentésében. Már rég nem a bankfióki hiteligényléssel kell versenyezni élményben, hanem egy online bankkártyás vásárlással.”
Bruzsa Géza a kérdésre válaszolva elmondta, hogy egy kereskedői, szolgáltatói részletfizetés csak akkor lehet sikeres, ha az alábbi négy feltételnek megfelel:
- professzionális a kockázatkezelés, azaz banki szintű ügyfélminősítő és döntési motor van beépítve a folyamatba,
- manualitás-mentes a kereskedő oldali adminisztráció, azaz automatikus a részletfizetés és szükség esetén a behajtási folyamat, számlázás, könyvelés
- kiemelkedő a vásárlói élmény, azaz nem szükséges dokumentumot csatolni, döntéshozatal percek alatt megtörténik, nincs várakozási idő
- tökéletes a transzparencia, azaz bármikor, utólag is nyomon követheti egy vásárló a kiadásait és a részletfizetések státuszát
Példaként említette az Elektrobiker-t, a világ vezető elektromos robogóit forgalmazó partnerét, amely az instacash BNPL megoldásával a piacon elsők között vezette be a teljesen online halasztott fizetési módot, ami webshopos vásárlás esetén nyújt lehetőséget 6 részletben történő kamatmentes fizetésre - mindezt 7 perc alatt akár a kanapé kényelméből, vagy a bemutató teremből egy szakmai konzultációt követően. A megoldás attól is unikális, hogy maga a kereskedő biztosítja a vásárlók számára, így egy pillanatra sem kell elhagyni az Elektrobiker felületeit, nincs bankfióki sorban állás és nincsenek a hétköznapi hiteligénylések során mindenki által jól ismert frusztrációk, mint például a munkáltatói igazolás papír alapon történő kitöltetése, hiánypótlások, elnyúló átfutási idők.
Kamatmentes fizetés 3-6 részletben
Hazánkban a hatályban lévő szabályozások szerint jelenleg kétféleképpen lehet részletfizetést biztosítani: banki, pénzügyi licenccel, vagy kereskedőként, szolgáltatóként. Utóbbi esetében akkor valósulhat meg, ha a cég valamilyen terméket, szolgáltatást értékesít a vevőjének és nem kamatbevétel szerzése a célja, hanem a vásárlás elősegítése.
Bruzsa Géza, a BNPL magyarországi úttörőjeként ismert instacash képviseletében elmondta, Németországban már a webshopos vásárlások 20 százaléka esetében BNPL a fizetési mód, de a nyugat-európai átlag is 10 százalék körüli, és már olyan hétköznapi fogyasztási cikkekre is elérhető a részletfizetés, mint mondjuk egy cipő vagy egy parfüm.
„Nem tartjuk helyesnek a nyugati BNPL szolgáltatók elmúlt években mutatott gyakorlatát, hogy üzletileg kevésbé racionális célokra is részletfizetést biztosítanak. Helytelenítjük, hogy egy lakcím alapján hiteleztek, nem validáltak jövedelmet vagy nem ellenőrizték a vásárlók fizetési képességeit. Mindemellett viszont azt gondoljuk, hogy a BNPL olyan unikális újításokat hozott több ponton Nyugat-Európában a vásárlói élmény vonatkozásában, amelyek gyökeresen meg fogják változtatni a piacot” – mutatott rá.
Úgy folytatta, a bankokat lépéskényszerbe hozzák az új megoldások a tekintetben, hogy szintet lépjenek a folyamataik kapcsán és kilépve saját komfortzónájukból ne ők várják a hiteligénylő ügyfeleket a bankfiókokban, vagy épp a saját online csatornáikban, hanem a vásárlások helyén, beágyazottan nyújtsanak digitális szolgáltatást.
Bruzsa Géza közölte, az instacash-nek a kezdetektől fogva az a missziója, hogy a hiteligénylést élménnyé tegyék itthon és nemzetközi szinten, és a digitális finanszírozási megoldásaikat a technológia adta lehetőségek alapján minél közelebb vigyék azokhoz a pontokhoz, ahol az ügyfelek az életüket élik.
„Hisszük, hogy nem az ügyfélnek kell a bankba menni, hanem a finanszírozási mód menjen az ügyfélhez és mint jelen esetben is, egy szolgáltatónál legyen elérhető a tökéletes megoldás. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az egyik legkritikusabb élethelyzetben a mi megoldásunk segítségével jut valaki halasztott fizetéshez, ezzel is bizonyítva, hogy a szolgáltatást jól használva társadalmilag is fontos célokat lehet támogatni” – zárta gondolatait az instacash vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.