Nagyot szakíthatnak az autósok – Megérkezett a Cristo Share
Megdőlni látszik az a mítosz, miszerint magánszemélyként kockázatos vállalkozás bérbe adni az autónkat: a Cristo autós appot működtető Smartsurance Technologies Kft. egy olyan autómegosztó szolgáltatással állt elő, ami biztonságosabb alapokra helyezi a bérbeadás folyamatát. Az autótulajdonosokat, és a bérlőket összekötő applikáció a gépjárművek telemetriai adatainak közlésével készteti szabálykövetésre a felhasználókat.
Hazánkat is utolérte a carsharing-láz, ám a szolgáltatók jelentős többsége csak a bérlőket szolgálja ki. Mindössze egy szereplő vállalkozott arra a feladatra, hogy segít az autótulajdonosoknak bérbe adni a kocsijukat. Nem véletlenül alakult így a helyzet: nagyon sok magyar autós vonakodik attól, hogy egy vadidegenre bízza az autóját, mert hiányolják a folyamatból a megfelelő jogi és biztosítási hátteret. Legalábbis erre mutatott rá a Cristo autós appot üzemeltető Smartsurance Technologies Kft. kutatása, amely a magyar autósok bérbeadási kedvét vizsgálta. Még a látottak sem tántorították el a Cristo csapatát attól, hogy belépjenek a carsharing piacra: csavartak egyet a klasszikus autómegosztó platformok koncepcióján, és előrukkoltak egy olyan peer-to peer carsharing modellel, ami a bérbeadóknak, és a bérbevevőknek is biztonságosabb feltételeket kínál.
Így született meg a Cristo Share, ami egy applikáción keresztül köti össze az autótulajdonosokat, és a potenciális bérlőket egymással. A cég carsharing modelljének középpontjában a Cristo autós app felhasználói által már jól ismert Beat áll. Egy olyan telemetriai eszközről van szó, amely az OBD-porthoz csatlakoztatva információkat gyűjt az autó lokációjáról, és a megtett útról. Ez a pendrive-ra emlékeztető aprócska kütyü arra hivatott, hogy szabálykövető magatartásra ösztönözze a bérlőket. Mindennek úgy tesz eleget, hogy a bérlés legvégén jelentést küld a bérbeadónak a gépjármű biztonsága szempontjából releváns történésekről – elárulja, ha a bérlő elmulasztott parkolójegyet vagy autópálya matricát venni, és egy általános képet nyújt arról, mennyire közlekedett óvatosan a bérbevevő. Mindezt úgy kell elképzelni a gyakorlatban, hogy a Beat rögzíti, ha erős fékezés, hirtelen gyorsulás vagy éles kanyarvétel történik, és a látottak alapján pontszámmal jellemzi a sofőr vezetési stílusát, amit aztán a bérbeadó rendelkezésére bocsát.
“A közösségi autómegosztó platformmal kapcsolatos tapasztalatok azt mutatják, hogy a bérlők sok esetben nem vigyáznak kellőképpen a bérleményekre. Ebből fakad az autótulajdonosok bérlőkkel szembeni bizalmatlansága. Fontos látni, hogy a Cristo-féle carsharing applikációk merőben más filozófia szerint működnek. Nálunk mindkét fél érdekelt abban, hogy ne legyen gond a bérlés ideje alatt, hisz az autó kulcsainak átadásakor szemtől-szemben is találkoznak a bérlők, és a bérbeadók, vagyis senki sem menekülhet el a felelősségvállalás elől. Hogy növeljük a felek egymásba vetett bizalmát, okmányalapú azonosításhoz kötöttük a regisztrációt, és lehetőséget biztosítottunk arra, hogy mind a bérlők, mind a bérbeadók értékelhessék egymást az applikációban” – mondta Szota Szabolcs, a Smartsurance Technologies Kft. ügyvezetője. Hozzátette: “Nálunk 100 százalékban a bérbeadók diktálják a feltételeket – az értékelések, és az autóbérlésben szerzett tapasztalat alapján is megszűrhetik a potenciális érdeklődőket, sőt külön kikötéseket fogalmazhatnak meg a bérbeadással kapcsolatban.”
A szolgáltatás különlegességét adó Beat nemcsak a bérbeadók érdekeit szolgálja. A bérlők leginkább egy segítőkész útitársat látnak majd benne, hisz tájékoztatja őket, ha fizetős autópályaszakaszon közlekedtek vagy fizetős parkolási zónában álltak meg. Így a bérbevevők nem pusztán egy autót kapnak, hanem egy sor extra szolgáltatást is, melyek gördülékenyebbé teszik az utazásukat. De ez még nem minden. A Beat által kinyert adatok ugyancsak nagy jelentőséggel bírnak a bérlés során nem kötelező, de erősen ajánlott Cristo Casco elszámolásakor. Azok a bérbeadók, akik Cristo Cascot kötnek, rendkívül kedvező feltételek mellett gondoskodhatnak az autójuk biztonságáról: csak a kilométer-díj kerül pótdíjazásra, nem pedig a teljes évre vonatkozó díjat szorozzák fel, mint ahogyan az a hagyományos casco biztosításoknál szokás.
Aki szeretné megtapasztalni, milyen érzés pénzt keresni az autója bérbeadásával, most megteheti: a Cristo Share immáron a Google Play, az App Store, és a Huawei AppGallery alkalmazásboltokban is elérhető.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 15 ezren töltötték már le a Kerékpárosbarát alkalmazást
- Jelentősen növekedett a Direct Now felhasználók száma
- Kutatás: a letöltött okostelefonos appok fele nincs használatban
- Talpon a magyar! – Ingyenes mobiljáték készült Petőfiről
- Személyre szabott diagnosztika és hatékonyabb kezelések okoseszközökkel
- Nézz élőben Forma-1-et a Direct Now app-ban!
- Új designnal és iOS applikációval folytatja a Crew Call
- Órákon belül választ ad a bőrbetegek problémájára egy magyar fejlesztés
- Applikáció segít eldönteni, hogy mivel teszteljünk tridémia alatt
- Szabó Bence a Fishindában látja a horgászat jövőjét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.