Egészséges és megfizethető otthonok – háromszor alacsonyabb karbonlábnyommal
A VELUX Cégcsoport a Föld napján mutatta be a fenntartható épületek legújabb nemzedékét, a Living Places projektet Koppenhágában. A világszinten vezető piaci szerepet betöltő tetőablakgyártó vállalat partnereivel – az EFFEKT-tel és az Arteliaval – együttműködésben hét olyan mintaépületet adott át, amelyek a CO2-kibocsátás jelentős csökkentésével és az elsőosztályú beltéri klíma előtérbe helyezésével képesek újra definiálni a fenntartható építési gyakorlatokat.
Az építőipar jelenleg a globális energiafogyasztás 34 százalékáért és a globális CO2-kibocsátás 37 százalékáért felel. A VELUX Cégcsoport és partnerei az alacsony CO2-kibocsátású megoldások egyre nagyobb szükségét felismerve álltak a Living Places koncepció élére. A jövőre fókuszáló kezdeményezés az építőipar iránymutatója kíván lenni, innovatív megoldásokat kínálva a globális éghajlati és egészségügyi kihívásokra. A koppenhágai Living Places projekt koncepciója öt nyitott pavilon és két lakóépület prototípusát mutatja be, amelyek a Föld napja, április 22-e óta látogathatóak.
A koppenhágai Living Places projekttel a VELUX Cégcsoport elkötelezettségét bizonyítja a fenntartható építési megoldások iránt, és felelősséget vállal egy környezettudatosabb jövő megteremtéséért. A mintaprojekt keretében épült házak figyelemre méltó, mindössze 3,8 kg/CO2/m2 éves CO2-lábnyomot hagynak, ami háromszor alacsonyabb, mint a jelenlegi dán jogszabályi előírás, amely 12 kg/CO2/m2/év. A házakat úgy tervezték, hogy megfizethetők legyenek, áruk megfelel a lakó-, vagy sorházak piaci árának, így a fenntartható élet mindenki számára elérhetővé válik.
"Ez a projekt jó példa arra, hogy a fenntarthatóbb és egészségesebb otthonok építése hogyan képes kezelni az iparág éghajlati kihívásait és javítani az emberek életminőségét. A koppenhágai Living Places programmal bemutatjuk, hogy az egészséges beltéri klíma létfontosságú, tekintve, hogy időnk 90 százalékát beltérben töltjük" – mondta Tina Mayn, a VELUX Cégcsoport termékekért felelős ügyvezető alelnöke a projekt eredményeivel kapcsolatban.
A koppenhágai Living Places épületek megépítésekor öt alapelvet követtek: az otthonoknak egészségesnek, megfizethetőnek, egyszerűnek, megoszthatónak és skálázhatónak kell lenniük. Ezek az elvek az új és már meglévő épületekre, illetve a közösségre egyaránt alkalmazhatók, ezzel megnyitva az utat egy fenntartható és befogadó jövő felé.
A VELUX Cégcsoport, az EFFEKT, az Artelia és az Enemærke & Petersen a koppenhágai Living Places projekt részeként átfogó életciklus-elemzést is végzett. Ez az alapos kutatás minden egyes anyagot és építési technikát megvizsgált a környezeti hatások csökkentése és a CO2-kibocsátás minimalizálása érdekében. A projekt sikere bizonyítja, hogy a fenntartható építési gyakorlatok a ma rendelkezésre álló anyagok, megoldások és háttértudás segítségével megvalósíthatók. A projekt arra ösztönzi az építőipart, hogy adaptálják és bővítsék ezeket a mindenki számára elérhető fenntartható gyakorlatokat.
A koppenhágai Living Places ugyanakkor több mint egy prototípus bemutató; a változás katalizátoraként is szolgál az építőiparban. Az UNESCO-UIA 2023-as Építészeti Világfőváros hivatalos partnereként aktivitásnak és vitának ad fórumot, amelyek célja, hogy ösztönözzék és felgyorsítsák a fenntartható megoldások terjedését az építőiparban.
A VELUX Cégcsoport Living Places projektje új fejezetet nyit a fenntartható építési gyakorlatok kapcsán. Az alacsony karbonlábnyom és az optimális beltéri klíma előtérbe helyezésével a koncepció új mércét állít fel a környezettudatos életvitel terén. A VELUX Cégcsoport továbbra is elkötelezett 2030-as Fenntarthatósági Stratégiája mellett, amelynek célja, hogy úttörő szerepet játsszon az éghajlatváltozás elleni fellépésben, fenntartható termékeket fejlesszen, és felelős üzleti gyakorlatot biztosítson. Az olyan kezdeményezésekkel, mint a koppenhágai Living Places a VELUX Cégcsoport továbbra is élen jár a fenntarthatóbb jövő felé vezető úton.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- Nagyágyúkkal összefogva zöldíti a chipgyártást a Schneider Electric
- Javult a helyzet, de még mindig túl sok erőforrást használ fel az emberiség
- Szuperzöld projektben vetik be a Schneider Electric megoldását
- Mit tehet egy globális IT-cég a környezetért?
- Itt a csodafegyver, amellyel zöldebbé és költséghatékonyabbá válik a hazai közúti fuvarozás
- Mesterséges intelligenciával küzd a Microsoft a klímaválság ellen
- Forradalmi bioüzemanyag-kísérlet segítheti a hajótársaságok energetikai átállását
- A Continental bemutatta eddigi legfenntarthatóbb gumiabroncsát
- Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.