A médiatudatosságra helyezte a hangsúlyt az NMHH a Rákóczi Táborokban
Véget ért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Rákóczi Szövetség 2023 márciusában kötött együttműködési megállapodásának keretében indított nyári médiatudatossági programsorozat a Rákóczi Szövetség táboraiban. A tudományos és oktatási programokon a Kárpát-medencei oktatási intézmények diákjain kívül részt vetettek még tanulók és tanárok az Amerikai Egyesült Államokból, Kanadából, Mexikóból, Brazíliából, Ausztráliából, Spanyolországból és Észak-Macedóniából is.
A sátoraljaújhelyi Várhegy nyergében elhelyezkedő Rákóczi Tábor a magyar fiatalok egyik meghatározó találkozási helyszíne lett a nyár folyamán, ahová különböző tematikus táborokba 31 országból érkeztek a magyar fiatalok és pedagógusok. A táborok legfőbb célja az volt, hogy a programok keretében életre szóló barátságok alakuljanak ki, élményeket és emlékeket szerezzenek, de kiemelt cél volt a magyar kultúra és a magyar nyelv ismeretének és szeretetének a megerősítése is.
Az NMHH és a Rákóczi Szövetség közötti együttműködés eredményeképpen összesen kilenc nyári táborban valósult meg oktatás a médiatudatosság, médiaértés és médiaszakma témakörökben. A legfiatalabb korosztály számára három Összmagyar Anyanyelvi Táborban tartottak oktatásokat az NMHH Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ munkatársai, a középiskolás (14–18 év) korosztály számára pedig ugyancsak három táborban az NMHH Internet Hotline munkatársai, valamint az NMHH által felkért szakértők.
nmhh.hu
A fiatalok hasznos információkat kaphattak arról, hogyan érdemes használni a közösségi médiát, mire kell figyelni akár tizenévesként is, amikor valaki az okostelefonján keresztül híreket olvas, képeket oszt meg, vagy arról, hogy milyen veszélyeknek vannak kitéve a közösségi média használói. Az előadások mellett az egyetemisták táborában kipróbálhatták a drónozást, készíthettek rövidebb filmeket, így a szakemberek segítségével betekinthettek a média világába. A résztvevők felváltva dolgoztak riporterként és interjúalanyként is. A folyamat során megtapasztalták, hogy a kérdések, válaszok, vágóképek hogyan képesek hatni a befogadóra.
Az NMHH munkatársai, valamint a hatóság által felkért szakértők összesen 65 előadást tartottak mintegy 2300 tanulónak, hallgatónak és tanárnak.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködés a médiahatóság és a sportújságírók szervezete között
- Húsz ország ötszáz frekvencia engedélyét felügyeli az NMHH
- Ausztria és Horvátország a magyarok nyári kedvence a külföldi mobilhasználat alapján
- NMHH-kutatás: A zenei platformok az új királycsinálók
- Postai küldeményeink átvétele a nyári szabadságok idején
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
- Mérsékelten, de Magyarországon is terjednek a veszélyes online kihívások
- Az NMHH az internet „vörös lámpás” negyedét elemezte
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.