Nemzetközi nagyágyúk beszélnek Budapesten a legfrissebb mesterséges intelligencia trendekről
Október 5-én és 6-án először jelentkezik a Compass Tech Summit, melyre a világ minden tájáról több mint 1.200 szakembert várnak a szervezők a Magyar Vasúttörténeti Park indusztriális miliőjébe.
A rendezvényen többek között a Meta, a Microsoft, a Spotify vagy a The New York Times előadói járják körbe a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás, a termékmenedzsment, az üzleti adattudomány, a felhasználói élmény, valamint a profi vezetés és csapatépítés legfrissebb trendjeit. A szervező CraftHub ezúttal valójában öt különböző konferenciát (Stretch, Amuse, Crunch, Impact és Reinforce) gyúr egybe, hogy a termékfejlesztés teljes spektrumát lefedő tudásanyagot, azonnal bevethető tippeket és jó gyakorlatokat oszthassanak meg a résztvevőkkel. Habár új márkaként mutatkozik be, a Compass Tech Summit elődeihez híven egy laza hangulatú techfesztiválnak ígérkezik, mely a szakmai látókör szélesítése mellett értékes networking lehetőségeket is kínál – igazi öt az egyben konferenciaélmény!
A nemzetközi techrendezvények szervezésvel foglalkozó magyar CraftHub következő nagy dobása a Compass Tech Summit lesz, melyet október 5-6-án látogathatnak az érdeklődő adatmérnökök, MI-kutatók, frontend fejlesztők, termékmenedzserek, UX és UI szakemberek, üzleti elemzők, és team leadek – ahogy ebből is látszik, a konferencia igazi csemegének ígérkezik a technológiai termék teljes ciklusát átlátni és fejleszteni kívánó, új megoldásokra nyitott szakemberek számára.
„Valahogy magától értetődővé vált számunkra, hogy az 5 sikerrendezvényünket érdemes lenne egy ernyő alá fogni, mivel világosan látszik, hogy egyre nagyobb az átjárás az egyes szakterületek között, ráadásul egymástól is sokat tudunk tanulni. Így született meg a Compass Tech Summit, amely minden témának (MI és gépi tanulás, adattudomány az üzletben, termékmenedzsment, felhasználói élmény, valamint vezetői dilemmák) egy-egy színpadot szentel. Ezek között szabad az átjárás, ráadásul változatos networking programokkal is készülünk” – mondja Varga Károly, a CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.
Egyre komplexebb a techszakma: nem elég egy területen brillírozni
Az első alkalommal csatlakozók mellett a Stretch, Amuse, Crunch, Impact és Reinforce konferenciák korábbi résztvevői sem csalódnak majd, hiszen az konferenciák összevonásának köszönhetően, a korábbiaknál is gazdagabb szakmai programból válogathatnak. Egyre gyorsabban fejlődik a technológia, így talán minden eddiginél fontosabb, hogy hatékony és jól felépített csapatok garantálják a kiegyensúlyozott teljesítményt. Ehhez érkeznek nemzetközi sikersztorik, kiderül például, hogyan tette termékfókuszúvá platform engineering területét a Spotify, vagy hogy hogyan fejleszti szolgáltatásait a Ramp, a világ jelenleg legjobban növekvő SaaS és Fintech cége. A Reinforce színpadán a techvilág egyik legforróbb témája, a mesterséges intelligencia kerül a fókuszba, legyen szó az etikus MI-ről, a gépi tanulási eszközök folyamatainak fejlesztéséről, vagy éppen a kiberbiztonságról.
Az előadók körbejárják a felhasználói élményt támogató designtervezés kérdéseit, illetve az adatalapú storytelling és prezentációs technikák legújabb trendjeit. A Microsoft, az EPAM, a Bitrise, az Airbnb, a LEGO és a Meta előadói mellett világhírű egyetemek és kutatóhelyek képviselői, valamint független szakemberek hozzák a kincset érő tapasztalatokat és tippeket. Ismét érkezik Patrick Kua, nemzetközileg elismert coach, aki élen járó cégeknél képez technológiai vezetőket; George Tilesch, a Szilícium-völgyben dolgozó MI-szakértő; Melissa Peri, aki az általa alapított Product Institute élén az elmúlt évtizedben több mint 10 000 termékmenedzsert segített tudása fejlesztésében; David Dylan Thomas, a Design for Cognitive Bias sikerköny szerzője; vagy éppen Lea Pica, az adatalapú történetmesélés úttörője. Az egyes színpadok pontos programja a tematikus konferenciák aloldalain érhetőek el.
„Talán a fentiekből is kirajzolódik, hogy a Compass Tech Summit egyik központi témája a hatékony termékmenedzsment- illetve fejlesztés. Egyre élesebb a verseny a szektorban, miközben a források viszont szűkösebbek, ezért sok induló vállalkozás és cég számára kulcskérdés, hogy hogyan lehet magát a terméket úgy kialakítani, hogy az önmagában a növekedés és a siker kulcsa legyen. Az előadások mellett október 4-én workshopokat is szervezünk, melyekre külön jelentkezhetnek azok az érdeklődők, akik egy-egy témában szeretnének elmélyülni hozzáértő szakemberek vezetésével. A konferencia első napján érkezik a már hagyománnyá vált networking party, kerekasztal beszélgetést szervezünk a diverzitás témakörét körüljárva, emellett speciális pihenőszobákat és munkaállomásokat is kialakítunk, ha valakinek kikapcsolódni vagy éppen dolgozni támadna kedve. A változatos programok megvalósításához a Continental technológiai vállalat járul hozzá főtámogatóként” – teszi hozzá Varga Károly.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Innovációs versenyt rendez a Bosch: fiatalok jelentkezését várják, több mint 4 millió forint a tét
- Szlovákiát is meghódította a magyar online bőrgyógyászati klinika
- Mesterséges intelligencia és deep learning technológiák alkalmazásával segíti a bálnák megmentését a Huawei
- A vállalati digitalizáció nem technológia, hanem nyitottság kérdése
- Osztrák–Magyar Üzleti Találkozó. Befektetés Alsó-Ausztriában!
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- Egészség, fenntarthatóság, biztonság – ezt várják a magyarok a MI-től
- Az irodaélménytől a cosplayig: mi jár a fiatalok fejében?
- A digitalizált vállalatok jobban bíznak a mesterséges intelligenciában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.