Munkaerő-megtartás: díjat kapott az ALDI informatikai cége

forrás: Prím Online, 2023. október 4. 11:22

Az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) az ALDI SÜD vállalatcsoport számára nyújt informatikai támogatást Magyarországról. A közel 700 főt foglalkoztató cég dinamikusan bővült az elmúlt öt év során. Az új munkahelyek létrehozása mellett az AIIS kiemelt figyelmet fordít a munkaerő megtartására annak érdekében, hogy az ALDI SÜD leányvállalatai világszerte magas színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. Az egyébként is alacsony fluktuációs rátát a vállalat a felére csökkentette, a munkaerő megtartásáért végzett munkájáért az AIIS a HR-Revolution Díjátadón szolgáltatás kategóriában a legjobbaknak járó elismerést kapta.

Az AIIS eredetileg az IT-támogatási feladatok ellátására jött létre, de az állandóan magas minőségű szolgáltatásainak és a kiemelkedően képzett magyar informatikusoknak köszönhetően a vállalat az elmúlt évek során számos szoftverfejlesztési projektet kapott a cégcsoporton belül. Az AIIS fejleszti például az ALDI online vásárlást támogató szoftvereit, és teszteli az ALDI összes kasszarendszerét Ausztráliától az Egyesült Államokig.

 

Jelenleg világszerte összesen több mint 29 000 ALDI-felhasználó IT-támogatását végzi az AIIS három magyarországi városból, továbbá üzleti szolgáltatásokat – például ügyfélszolgálat, könyvelés, utazásszervezés – nyújt az ALDI-leányvállalatoknak.

 

Az AIIS kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a dinamikus bővülése mellett – immár közel 700 szakembert foglalkoztat a cég – a munkavállalóival partnerségben, hosszú távon tervezzék az együttműködést. Ennek csak az egyik pillére a versenyképes fizetés és az inflációra reagáló bérfejlesztés: az AIIS 2022-ben egy év alatt – pozíciótól függően – 26–44%-kal emelte béreit, ráadásul minden munkavállalóét egységesen, bértárgyalás nélkül.

 

 

A versenyképes fizetések mellett folyamatos képzést, előrelépési esélyt és egyes területeken a külföldi munkavégzés lehetőségét nyújtja a vállalat. Mindezeknek köszönhetően az egyébként is alacsony fluktuáció 50%-kal csökkent, és még az iparágon belül is kiemelkedően jó értéket ért el a cég. A munkaerő megtartására és a fluktuáció mérséklésére fordított erőfeszítéseket most egy szakmai díjjal is elismerték: az AIIS HR-Revolution díjat kapott, amit Csikós-Nagy Katalin, a JOB Evolution Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója adott át Karl Anikónak, az ALDI International IT Services Kft. HR vezetőjének.

 

„Arra törekszünk, hogy a céges célok és a munkavállalók személyes céljai összhangban legyenek. Amikor ezek egy irányba mutatnak, akkor hirtelen nagyon könnyűvé válik minden. Az előmenetel mellett nagyon fontos az anyagi megbecsülés is. Ezt a bérstratégiánk lehetővé teszi, ami által mindenki évente garantáltan egy jelentős béremelésre számíthat. Örülünk ennek a díjnak, hiszen fontos számunkra, hogy a cégen belüli eredményeinket munkavállalóink mellett a HR-szakma is nagyra értékeli” – mondta a díjátadó kapcsán Szabados Gábor, az ALDI International IT Services Kft. ügyvezető igazgatója.

 

„Az AIIS egy tudásalapú szervezet, ezért fontos, hogy a kollégák motiváltságára és tudására helyezzük a hangsúlyt. Ehhez többek közt tréningnapokat vezettünk be, és train the trainer lehetőségeket kínálunk, amelyeknek a segítségével különböző karrierutakon tudjuk végigkísérni a kollégáinkat, ahol vertikálisan és horizontálisan is tudnak saját céljuknak, motivációjuknak vagy élethelyzetüknek megfelelően tovább haladni” – emelte ki Csókási Gábor, az ALDI International IT Services Kft. ügyvezető igazgatója.

 

„A humán erőforrás felelőssége a vezetőnél van. HR-es kollégáink arra fókuszálnak, hogy a növekedésből adódó szerepváltozásban támogassuk a vezetőket, és a növekvő szervezetben meg tudjuk őrizni a családiasságot és – a home office mellett – az egyre komplexebb és hatékonyabb, jó hangulatú, folyamatos fejlesztésre fókuszló, tanuló és támogató együttműködést, ami még kis létszámnál jellemző volt ránk. Mindemellett egy olyan iparágban dolgozunk, ahol a technológiai környezet folyamatosan változik és fejlődnünk kell. Tudásalapú szervezetként olyan embereket alkalmazunk, akiknek fontos a tanulás, a fejlesztés, az önismeret, a kommunikáció, a tudatosság, az önazonosság. Kollégáinknak pedig minden támogatást és eszközt meg is adunk, hogy számukra az AIIS ne csak kihívás, de szerethető környezet is legyen. Meghallgatjuk, bevonjuk, összekötjük őket, mindenki ötlete és véleménye fontos, hiszen általuk fejlődik az ALDI működése és teljesítménye is” – nyilatkozta Karl Anikó, az ALDI International IT Services Kft. HR vezetője. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01