Az Unitree bemutatta legújabb ipari robotplatformját
Az Unitree vezető robottechnológiai vállalat bemutatta legújabb innovációját, a B2 nevű ipari négylábú robotplatformot. A forradalmi fejlesztés új lehetőségeket nyit az ipari automatizálás terén, növelve ezzel a termelékenységet és a hatékonyságot, akár olyan nagy igénybevételű területeken is, mint az építőipar, a gépgyártás, a villamosenergia-ipar, vagy a vegyipar.
A professzionális és a fogyasztói felhasználású bionikus robotok területén világszerte vezető szerepet betöltő Unitree Robotics bemutatta következő generációs robotplatformját, az Unitree B2 modellt. Az új robotplaform 2024 első negyedévétől Magyarországon is elérhető lesz a Unitree Közép-Európai márkaképviselete, az INFUZE Robotics kínálatában.
Az Unitree B2 masszív szerkezete lehetővé teszi az ipari környezetben való zökkenőmentes működést. Rugalmas kialakításának köszönhetően könnyedén alkalmazkodik a különböző feladatokhoz és környezeti feltételekhez. A robotplatform moduláris felépítése lehetővé teszi a könnyű testreszabhatóságot az ügyfelek egyedi igényeinek megfelelően. A vásárlókat különböző modulok és tartozékok – például kamerarendszerek, szenzorok, vagy éppen robotkarok - széles választéka segíti az adott célnak legmegfelelőbb konfiguráció kialakításában.
A továbbfejlesztett mozgásfunkcióknak köszönhetően a készüléknek egy 45°-os emelkedő, egyenetlen terepviszonyok, vagy törmelékek sem jelentenek problémát, és akár 20-25 cm magasságú lépcsőfokokon is gond nélkül közlekedik minden irányba. Az új típus általános üzemideje már akár 6 óra is lehet, 20 km/h sebességgel is képes mozogni, és 40 kg hasznos teher szállítására képes. Mindez egy életszerű helyzetben egy 20 kg-os teher szállításával 15 km/h óra végsebességet és kb. 4 óra üzemidőt jelent. A nagy terhelhetőség és a -20℃ és +55℃ közötti üzemhőmérséklet széles alkalmazási lehetőségeket kínál olyan területeken is mint a villamosenergia-ipar, a gépipar, a vegyipar, vagy az építőipar.
„Az Unitree B2 segítségével a vállalatok jelentős költségmegtakarítást érhetnek el az ipari folyamatok automatizálásában, növelve ezzel a termelékenységet és csökkentve a hibalehetőségeket. A B2 könnyen integrálható felhőalapú szolgáltatásokkal, lehetővé teszi a távoli vezérlést és monitorozást, valamint az adatok analizálását és optimalizálását. A megoldás veszélyes, sürgős és ismétlődő feladatok hatékony elvégzésére, rendszerek kiépítésére, üzemeltetésére, karbantartására és egyéb munkákra is alkalmas” – mondta Körömi János, az INFUZE Robotics ügyvezető igazgatója.
Az Unitree termékeit széles körben használják olyan egyetemek és vállalatok, mint a Berkeley University of California, a Massachusetts Institute of Technology, a Stanford University, The University of Tokyo, a Nanyang Tehnological University Singapore Honda Research Institute, a Google, a Facebook, az Amazon, az Nvidia, a Leica, vagy a DHL. Magyarországon a Unitree robotikai termékek forgalmazója az INFUZE Robotics.
Kapcsolódó cikkek
- Robotkutyák szállították a sporteszközöket az Ázsia-játékokon
- Év végére hozzánk is megérkeznek a Unitree robotkutyái
- Robotkutya hozta meg a sikert: három díjat vehetett át a Bastion Group
- Tűzvédelmi és mentési célokra fejlesztett négylábú robotplatformot a Unitree
- Robotkutya volt az idei biztonsági konferencia egyik sztárja
- Magyarországon is kapható a világ első nyilvánosan értékesített professzionális robotkutyája
- Robotkutya őrzi a bécsi erőművet
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.