Megjelent a Xiaomi első klímapolitikai jelentése
A Xiaomi nyilvánosságra hozta első hivatalos jelentését a klímaváltozás elleni intézkedéseiről (White Paper on Climate Action). A dokumentum a vállalat azon erőfeszítéseit tárgyalja, amelyekkel a klímaváltozást igyekeznek megfékezni. Az Alain Lam Sai-wai, a Xiaomi alelnöke és pénzügyi igazgatója által jegyzett jelentést Dubajban adták ki, ahol jelenleg is zajlik az év legfontosabb klímarendezvénye, az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye résztvevőinek konferenciája (Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change – COP28).
„A Xiaomi fejlődésének motorja a kezdetek óta a technológiai innováció, és távlati célként kezdettől arra törekedtünk, hogy nullára csökkentsük a széndioxid-kibocsátásunkat. A vállalatunk zöldítése – a technológiai innovációval kéz-a-kézben járva – a stratégiánk alapkövét képezi” – mondta a konferencián elhangzott beszédében Alain Lam. „Továbbra is az a célunk, hogy innovációval tegyük még hatékonyabbá, az életciklusuk meghosszabbításával pedig még fenntarthatóbbá a termékeinket. Mi ezzel járulunk hozzá az ENSZ klímapolitikai céljainak megvalósításához, és így vesszük ki a részünket a bolygónk megóvásából.”
A dokumentum kitér a Xiaomi zéró karbonkibocsátás irányelveire, amelyek értelmében mesterséges intelligenciára alapuló IoT platformot (AIoT) és zöld termékeket fejleszt, illetve fenntartható ellátási láncot tart fenn. A vállalat célkitűzése, hogy megteremti a teljesen karbonmentes működés feltételeit a saját iparágában, és ezen keresztül az emberi közösségekben is.
A Xiaomi nettó zéró kibocsátást célként megnevező terve teljes összhangban van az ISO Net Zero irányelvekkel, amelyeket a klímavédelem mellett elkötelezett legtöbb döntéshozó magáénak vall. A vállalat a saját működésén belül 2040-ig kívánja elérni a karbonsemlegességet.*
A Xiaomi az energiahatékonyság fokozásával és intelligens gyártási folyamatok bevezetésével csökkenti a széndioxid-kibocsátását. A vállalat a partnereit is arra ösztönzi, hogy olyan fenntarthatósági célokat fogalmazzanak meg, amelyek összhangban vannak a saját karbonsemlegességi célkitűzéseivel. Ebbe beletartozik a megújuló energiahordozókra történő átállás, az anyagok újrahasznosítása, a szelektív hulladékgyűjtés, valamint az újrafelhasznált anyagok arányának növelése a gyártásban. A Xiaomi kész átláthatóvá és elszámoltathatóvá tenni ez irányú tevékenységét, a karbonmentesítési folyamat előrehaladását jelenleg is rendszeresen auditálja.
A Xiaomi zéró karbonkibocsátás irányelvei érvényesülésének köszönhető, hogy a vállalat termékei és szolgáltatásai egyre energiahatékonyabbak, egyre gazdaságosabbak és egyre kisebb mértékben terhelik meg a környezetet. A vállalat a mesterséges intelligenciára alapuló technológiát a gyártásban arra használja, hogy növelje a hatékonyságot, és hogy támogassa vele a további innovációt. Az MI révén a Xiaomi olyan termékeket tud kínálni a vásárlóinak, amelyek jobban illeszkednek a saját életstílusukhoz és értékrendjükhöz. Ilyenek például a Xiaomi okosotthon-eszközei és -megoldásai, amelyekkel csökkenthető a háztartások károsanyag-kibocsátása és energiafogyasztása.
A Xiaomi AIoT platformján a felhasználók nyomonkövethetik az áramfogyasztásukat, és még jobban ellenőrzés alatt tudják tartani az energiafelhasználásukat. A vállalat ezen kívül olyan viselhető és könnyen hordozható okoseszközöket is kínál, amelyek – azon túl, hogy minőségi szolgáltatásokat nyújtanak – egy alacsonyabb karbonlábnyomot igénylő életmódhoz is hozzájárulnak.
A vállalat nemrégiben bejelentett “Human x Car x Home” okos ökoszisztémája több mint 200 termékkategóriát foglal magában, és 820 millió eszközt köt össze világszerte – egy olyan egységes, integrált rendszer, amely a lehető legtöbbet hozza ki az ökoszisztéma eszközeiből, és a felhasználók igényeit az esetek több mint 95%-ban képes kiszolgálni. A Xiaomi HyperOS-t úgy tervezték, hogy a minimálisra csökkentse a redundanciát, a hulladék mennyiségét, növelje az energiahatékonyságot, és hogy támogassa a fenntartható fogyasztásra irányuló célok megvalósulását az egész világon.
Mindezeken túl, a Xiaomi felgyorsítja a körforgásos gazdasági modellre irányuló terveinek megvalósítását. A vállalat egy sor globális kihatású fenntarthatósági kezdeményezést indított, például segített a nettó zéró kibocsátásra vonatkozó célok meghatározásában, csatlakozott a GE100% kezdeményezéshez, kiterjesztette az elektronikus hulladékok újrafelhasználását célzó programját, és egyre nagyobb mennyiségben használ megújuló energiát. A 2022-től 2026-ig tartó időszakban a Xiaomi 38 000 tonna elektronikus hulladékot tervez újrahasznosítani, és számos megújulóenergia-projektet fog elindítani.
A Xiaomi továbbra is elkötelezetten dolgozik azért, hogy kiváló minőségű termékeket állítson elő elérhető áron, és következetesen kitart az olyan fenntartható technológiák alkalmazása mellett, amelyek egyszerre zöldek, befogadók és megfizethetők.
A Xiaomi klímapoltikai intézkedéseit bemutató jelentés itt érhető el: 2023 Xiaomi Corporation White Paper on Climate Action.
____________________
*A meglévő üzletágak a Xiaomi Corporation legutóbbi üzleti jelentésében szereplő üzletágakra utalnak, ideértve az okostelefonokat, az IoT és életmód termékeket, az internetes szolgáltatásokat és az egyéb termékekre épülő üzletágakat.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- A befektetők nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek
- Fenntarthatóság: már a világranglisták is visszaigazolják a Széchenyi István Egyetem eredményeit
- Sürgősen el kell kezdeni a jövő villamos hálózatainak kialakítását
- Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek
- Az Epson 100%-ban megújuló villamosenergia használatára áll át egész Európában
- Az AOC és a Philips Monitors rangos EPEAT Climate+ bajnokok lettek
- Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét, a szingapúri Guoco Towert
- Kritikus fordulópont előtt állhat a logisztikai szektor
- A Schneider Electric lezárta az EcoAct felvásárlását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.