Zajos hírverés a világ legcsendesebb motorsportjának: ABB Formula-E
Az ABB Decoded podcastjának legutóbbi kiadásában interjú készült Jeff Doddsszal, az ABB FIA Formula-E világbajnokság nemrég kinevezett vezérigazgatójával. Dodds, aki tavaly májusban vette át az irányítást, beszámol eddigi pályafutásáról, a Formula-E egyedi jellemzőiről és azokról a terveiről, hogy a bajnokság globális jelenléte erősödjön, ismertsége világszerte növekedjen. Ismerteti azt a célját, hogy a Formula-E világbajnokságot a leggyorsabban növekvő és legizgalmasabb motorsport-versenysorozattá kívánja tenni világszerte.
• Az ABB Decoded technológia podcast legújabb epizódjában Anthony Rowlinson interjút készít Jeff Doddsszal, az ABB FIA Formula-E világbajnokság nemrég kinevezett vezérigazgatójával.
• Dodds, aki tavaly májusban vette át az irányítást, beszámol eddigi pályafutásáról, a Formula-E egyedi jellemzőiről és azokról a terveiről, hogy a bajnokság globális jelenléte erősödjön, ismertsége világszerte növekedjen.
• Ebben az exkluzív interjúban Dodds ismerteti azt a célját, hogy a Formula-E világbajnokságot a leggyorsabban növekvő és legizgalmasabb motorsport-versenysorozattá kívánja tenni világszerte.
Jeff Dodds kifejti, hogy Formula-E vezérigazgatóként eltöltött első öt hónap az intenzív tapasztalatszerzés időszaka volt, hangsúlyozva, hogy milyen fontos a kíváncsiság megőrzése, az üzlet dinamikájának megértése, valamint a tanulás és a mindennapi döntések meghozatala közötti egyensúly megteremtése.
A vezérigazgató kiemeli a Formula-E számos egyedi jellemzőjét, mint például a rövidebb versenytávokat, a nulla károsanyag-kibocsátású, teljesen elektromos meghajtású versenyautókat, az olyan stratégiai elemeket, mint a támadó zónák, valamint az utcai és a kiépített pályák kombinációját, előtérbe helyezve a Formula-E azon elkötelezettségét, hogy pozitív társadalmi hatást fejtsen ki minden városban, ahol versenyt rendeznek.
Dodds kitér az e-mobilitás növekvő jelentőségére és megemlíti az elektromos járművek értékesítésének világszerte tapasztalható jelentős növekedését. Megjegyzi, hogy a Formula-E hatékony terepként szolgál az elektromos versenytechnológia fejlődésének bemutatására és világszerte hozzájárul az elektromos mobilitás irányába történő átálláshoz.
Dodds elismeri, hogy míg egyes motorsport-rajongók még mindig fenntartásokkal kezelik az elektromos versenyzést, a Formula-E arra összpontosít, hogy olyan új közönséget vonzzon, akiknek nincsenek előítéleteik. Úgy látja, hogy a sorozat újfajta szórakozást nyújt és egyúttal meggyőzi az embereket az elektromos járművek képességeiről és teljesítményéről.
Dodds elmondja, hogy szeretné a sorozat hatását növelni nagyobb hírverés, fokozott médiamegjelenés és a partnerekkel való együttműködés révén, így fokozva a bajnokság ismertségét és népszerűségét. Kiemeli a Formula-E jelentőségét a fellendülőben lévő e-mobilitási ágazat tükrében, jelezve a versenysorozat jelentős növekedési potenciálját az elkövetkező években.
Előtérbe helyezi a partnerségek fontosságát, különösen a Formula-E névadó partnerével, az ABB-vel folytatott együttműködés jelentőségét. Kifejti, hogy az ABB stratégiai fókuszában álló fenntarthatóság és elektrifikáció miként illeszkedik a Formula-E küldetéséhez.
A Formula-E-ben betöltött szerepén kívül Dodds vezető tisztviselője az Egyesült Királyság kormánya esélyegyenlőségért, lakhatásért és önkormányzatokért felelős minisztériumának (Department of Levelling Up, Housing, and Communities) is. Megemlíti a méltányosság és a fenntarthatóság iránti szenvedélyét, kiemelve elkötelezettségét az ezen értékeket előmozdító kezdeményezések támogatása iránt.
Az interjú során Dodds beszél vezetői filozófiájáról, amely hitelességre és olyan környezet kialakítására összpontosít, melyben mindenki boldogulhat, valamint a folyamatos tanulás és figyelem fontosságáról a megalapozott döntések meghozatalában.
Dodds elismerően nyugtázza, hogy a Formula-E napjainkra már egy kilencéves vállalkozás, ugyanakkor tisztában van a növekedéssel, a gazdasági visszaeséssel és a globális konfliktusokkal kapcsolatos kihívásokkal is. Bizakodását fejezi ki e kihívások leküzdésével kapcsolatban és rámutat azokra a jelentős lehetőségekre, amelyek túlmutatnak a ma akadályain és kihívásain.
Végezetül megosztja a Formula-E világbajnokságot érintő, a következő öt évben tervezett elképzeléseit: a cél a közönség számának jelentős növelése, a globális ismertség fokozása, valamint a Formula-E vezető motorsport státuszának megszilárdítása, hogy népszerűség és elkötelezettség tekintetében még az olyan ismert névvel is vetekedjen, mint a Forma-1.
Dodds célja, hogy a Formula-E-t a leggyorsabban növekvő és legértékesebb motorsportággá tegye és világszerte több mint félmilliárd rajongót érjen el.
Dodds elmondta, hogy lelkesen áll egy viszonylag fiatal vállalkozás, a Formula-E élén, amely idén kezdte meg 10. szezonját. Felvázolja a növekedés lehetséges mozgatórugóit, köztük a versenynaptár új helyszínekre való kiterjesztését, az elektromos versenyek technológiájának fejlesztését, a médiavisszhang növelését, valamint több szponzor és partner megnyerését. Dodds célja, hogy a Formula E-t példátlan növekedés és elismertség felé vezesse és megszilárdítsa úttörő, innovatív szerepét az autósport világában.
Kapcsolódó cikkek
- A legújabb ABB E-mobility appok megkönnyítik a váltakozó áramú töltést
- Az ABB E-mobility az NXT Gen Cup hivatalos járműtöltési partnere
- ABB Decoded podcast: Segítség a globális vízhiány-válság megoldásához
- Az ABB E-mobility részt vesz az optimális e-teherautó töltési megoldás kifejlesztésében
- ABB: Célunk, hogy a világ legzöldebb akkumulátorát gyártsuk
- Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a fenntartható mobilitást
- A Formula-E 9. szezonjára készül az ABB
- ABB Decoded podcast: Technológiák a zöldebb hajózásért
- Az ABB támogatja a Shell globális EV-töltési törekvéseit
- Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.
A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.