Egységes márkanév, online szerződéskötés – újítások fizetési megoldást kereső kereskedőknek
Megállíthatatlanul nő az elektronikus és mobilfizetési megoldások népszerűsége a felhasználók, vállalkozók körében, az MNB 2023-as fizetési jelentése alapján 5-6 százalékponttal nőtt az elektronikus fizetés aránya*. Az OTP Mobil pedig ennek megfelelően az igények mentén fejleszti tovább a szolgáltatásai körét: 2024. februárjától a SimplePay márkanév alatt, egységes felületen lesz elérhető valamennyi üzleti fizetési megoldása, továbbá minden termék esetében elérhetővé válik a teljes mértékben online szerződéskötési folyamat.
Az elektronikus és mobilfizetések száma folyamatosan bővül, az átutalások, a kártyás vásárlások és az elfogadóhelyek száma egyaránt növekedett a tavalyi évben, miközben a készpénzfelvételek száma csökkent. A mobiltárcás megoldásoknál pedig 2023 harmadik negyedévében mérték a legnagyobb bővülést, 14 százalékkal**. Ma már természetes, hogy fizethetünk kártyával – többféleképpen is –, applikációkban lehet ügyet intézni, vásárolni, parkolójegyet venni.
Egy olyan időszakban, amikor sokszorosára növekedett a mobil és elektronikus fizetést használók száma, az OTP Mobil folyamatosan megőrizte vezető pozícióját a magyar piacon. A tavalyi év végére az cég által üzemeltetett SimplePay online fizetési rendszer forgalma 53 százalékkal növekedett a 2022-es évhez képest, a tranzakciók száma pedig 2023-ban átlépte a százmilliót. A legnagyobb, országos szolgáltatóktól az induló kisvállalkozásokig, a hazai üzleti világ szinte valamennyi szegmensében használják a megoldást, a SimplePay ma már több mint 27 000 elfogadóhellyel rendelkezik.***
A kereskedők körében felmerülő igények kiszolgálása érdekében indult el két éve a Telefonos POS szolgáltatás (korábbi nevén SimpleBusiness). A megoldáshoz csatlakozók száma 2023-ban háromszorosára nőtt a megelőző évhez képest, így már összesen több mint 3700 partner biztosít lehetőséget elektronikus fizetésre POS-terminál használata nélkül.
„Az OTP Mobil, ahogy eddig, továbbra is a partnerek hatékony kiszolgálását tartja szem előtt, így az idei évben a Simple megoldások körét egységesítjük és a SimplePay márkanév alatt tesszük elérhetővé. Így a kereskedők, szolgáltatók POS-terminált, Telefonos POS megoldást és Online fizetést is igényelhetnek egy helyről. Valamint minden termék esetében elérhetővé tesszük az end to end online szerződéskötési folyamatot, annak érdekében, hogy a leendő partnereink még egyszerűbben és kényelmesebben tudják bevezetni az elektronikus fizetési szolgáltatásainkat” – mondta dr. Al-Absi Gáber Seif, a cég ügyvezető helyettese, kereskedelmi és SimplePay üzletág vezetője.
Azzal, hogy a SimplePay keretein belül nyújtott mindhárom fizetési megoldás kapcsán elérhetővé vált az online szerződéskötési folyamat, az OTP Mobil porfóliójában a kereskedők egy helyről érhetik el minden igényre a fizetési megoldásokat, egyszerűen, a teljes folyamatot érintően online ügyéntézéssel. Sőt, nincs szükség iratok fotózására és elektronikus aláírásra sem, mindössze az adatok rögzítésére, így a folyamat sokkal gördülékenyebb lehet.
A folytonos fejlesztések a révén válhatott a hazai piacon élenjáró megoldásaival mára meghatározó fizetési megoldásokat biztosító szolgáltatóvá az OTP Mobil, amely az OTP Bankkal közösen kínál integrált, széles körű fizetési megoldásokat. Az OTP Mobil meggyőződése, hogy az elektronikus fizetés nemcsak az ügyfelek, hanem a vállalkozások érdeke is, a sikereik egyik biztosítéka.
A közelmúltban pedig ezeket a megoldásokat díjazták is – az Év honlapja versenyen az OTP Mobil Telefonos POS (korábbi nevén SimpleBusiness) alkalmazása lett az Év technológiai megoldása****, amely a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás előnyeit ötvözi POS-terminál telepítése nélkül, valamint a Mastercard év bankja versenyen az Év pénzküldési megoldása 2. helyezését érte el*****.
_______________________
*https://www.mnb.hu/letoltes/fizetesi-rendszer-jelentes-2023-hun-0626.pdf
**https://www.otpbank.hu/portal/hu/Hirek/Elektronikus-fizetes
***Online fizetés, Telefonos POS és POS-terminál termékeket használó elfogadóhelyek összesen
****https://www.azevhonlapja.hu/hir/607/megvannak-az-ev-honlapja-2023-dijazottjai
Kapcsolódó cikkek
- Bővültek a fizetős útszakaszok, az áremelkedés a közlekedési szokásokat is megváltoztathatja
- Már a MagNet Banknál is fizethet Apple Pay-jel
- Újabb mérföldkő és egy újítás a Simple alkalmazásban
- SimpleTrends Konferencia: ahol a jövő üzleti trendjei és a ma e-kereskedői találkoznak
- A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során
- Így demokratizálta a fintech megoldásokat az OTP Mobil
- Véleménykutatás készült az elektronikus fizetési és digitalizációs trendek témájában
- K&H: több mint 250 százalékos többlet az okoseszközös megoldásoknál
- Egyre természetesebbnek vesszük a digitális fizetési megoldásokat
- Az elektronikus fizetési megoldásokat vizsgálta az EFISZ
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.