Élményalapú technológiai foglalkozás általános iskolás lányoknak
A Lufthansa Systems Hungária és a Technológiai Oktatásért Alapítvány (Skool) 12-14 év közötti lányok számára szervezett egynapos, ingyenes technológiai workshopot. Az eseményen résztvevő diákok a napjaink egyik meghatározó programozási nyelvének számító Python rejtelmeibe nyerhettek betekintést a szoftverfejlesztő vállalat önkéntes mentorainak segítségével a cég budapesti központjában, az Infoparkban.
A legutóbbi #femintech kutatás szerint az Európai Unióban 8,4 millió szakember dolgozik az IKT-iparágban, akik csupán 18,5 százaléka nő. Magyarországon ez az arány mindössze 12,3 százalék. Sokan még mindig férfias szakmának tartják az informatikát, ugyanakkor a vállalatok szívesen látnának jóval több női digitális szakembert a szektorban.
A fenti céllal összhangban a német Lufthansa Csoporthoz tartozó, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó Lufthansa Systems Hungária a Skool-lal karöltve március 9-én élményalapú foglalkozást tartott 12-14 éves korú lányok számára.
A fiatal nők informatikai pályaorientációja jegyében szervezett díjmentes, egész napos workshopon tizenhét általános iskolás korú lány vehetett részt, akiknek az informatikai vállalat hat szakembere önkéntes mentorként segített alapfogásokat elsajátítani a napjaink egyik meghatározó programozási nyelvének számító Pythonban.
A műhelymunka keretében a résztvevő diákok megírhatták első programjaikat, illetve játékokat készíthettek, valamint rajzolhattak a Python nyelv segítségével. A programban való részvételnek nem volt feltétele a magas szintű matematikai tudás és előképzettség.
„Célunk, hogy a légitársaságokat intelligens technológiai megoldásokkal segítsük. Fontosnak tartjuk a fiatal tehetségek támogatását, az esélyegyenlőség biztosítása pedig alapvető vállalati értékünk, ezért is lényeges, hogy szerepet vállaljunk abban, hogy minél több nő helyezkedjen el és érjen el sikereket az informatikai pályán. Ebben a szellemiségben egy rendhagyó, tanulással és élményekkel teli programozó napot szerveztünk diákok részére, parterünkkel a Skool-lal közösen, mely iskolás korú lányok számára biztosít lehetőséget arra, hogy betekintsenek a szoftverfejlesztés rejtelmeibe” – hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A nap folyamán a résztvevőknek az izgalmas feladatok megoldásán túl arra is lehetőségük volt, hogy új ismeretségeket kössenek és egy életre szóló élménnyel gazdagodjanak.
„10 éves működésünk alatt egyedülálló tapasztalatra tettünk szert abban, miként kell az informatikát élményszerűen tanítani, hogy a gyerekek átélhessék a kreatív alkotás és felfedezés élményét. Továbbra is olyan történetet szeretnénk, amilyet itthon még nem csinál senki. Amiben a legelsők és a legjobbak vagyunk, de a főszerepet elsősorban nem mi játsszuk, hanem a gyerekek, a szülők, a mentorok és oktatók, valamint az olyan kiváló partnereink, mint most a Lufthansa Systems Hungária. A légiipari informatikai vállalat ugyanis nemcsak hatalmas lelkesedéssel, hanem kimagasló profizmussal állt hozzá mind a gyerekekhez mind magához a projekthez” – mondta el Koleszár Szilvi, a Skool társalapítója és CEO-ja.
Kapcsolódó cikkek
- Negyvenéves magyar mikroszámítógépre fejlesztenek új játékokat
- A programozásra váltók gyorsan építhetik fel új karrierjüket
- Hurrá, itt a vakáció! De mi legyen az iskolás gyerekekkel 11 hétig?!
- Kapaszkodó 2.0: Esélyteremtés és élménytanulás robotprogramozással
- Újabb ingyenes IT képzések indulnak a Green Fox Academy támogatásával
- Robotokkal a fenntartható jövőért: kihirdették a Vodafone ötletpályázatának nyerteseit
- Programozók segítik a jótékonysági szervezetek munkáját
- A magyar csapat minden versenyzője érmet hozott a Diákolimpiáról
- Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit
- Már programozási alapismeretekből is lehet ECDL-vizsgát tenni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.