Kínai világcég a Debreceni Egyetem új partnere
Humánerőforrás-képzést, hallgatói ösztöndíjprogramot, közös kutatás-fejlesztési tevékenységet és egy akkumulátorkutató intézet létrehozását érintő együttműködési megállapodást kötött a Debreceni Egyetem az Eve Power Hungary Kft-vel. A világ kilencedik legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai Eve Power Debrecenben építi fel első európai üzemét.
Szilvássy Zoltán rektor az együttműködési megállapodás aláírásakor a kínai partnerségek jelentőségét hangsúlyozta a Debreceni Egyetem nemzetközi kapcsolatrendszerében.
– Amikor 25 évvel ezelőtt Debrecenbe érkeztem, éppen egy kínai intézmény, a heilongjiangi egyetem volt az első partner, akivel megállapodást kötöttünk, mégpedig a hagyományos kínai orvoslás módszertanáról és termékeiről. Azóta már több mint 400 kínai intézménnyel van kapcsolatunk, egyetemekkel, tartományokkal és olyan jelentős cégekkel is, mint például a China Construction Development. Megtisztelő, hogy most újabb meghatározó kínai vállalat lép be az egyetem együttműködési rendszerébe – fogalmazott Szilvássy Zoltán.
Az intézményvezető felidézte, hogy az egyetem első hazai felsőoktatási intézményként csatlakozott az Egy övezet, egy út programhoz és örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy nemrég megalakult a Zöld Egy övezet, egy út kínai program is, melyben az akkumulátorgyártás, az elektromos energia zöld termelése és tárolása kap hangsúlyt.
– Az együttműködési megállapodásunk tartalmi elemei között szerepel a humánerőforrás-képzés, az egyetemmel közös kutatás-fejlesztés is, de mindezek mellett kiemelkedő szempont számunkra, hogy az önök, illetve az önökéhez hasonló, zöld energia-termelésben és -felhasználásban élen járó kínai vállalatok révén világméretű gazdaságfejlesztési programokhoz csatlakozhat a Debreceni Egyetem – hangsúlyozta Szilvássy Zoltán.
A rektor ezt alátámasztva kiemelte, hogy a kínai vállalatok több elektromos energiát termelnek és tárolnak, mint az utánuk következő tíz ország a világon együttvéve.
Az Eve Power Hungary Kft. képviseletében Anson Chen vezérigazgató idézte fel a kapcsolatfelvétel kezdeti lépéseit.
– 2019-ben jöttem először Magyarországra. Mély benyomást tettek ránk az itteni gazdasági folyamatok, az emberek nyitottsága, illetve a rendkívül intenzív egyetemi kutatási tevékenység. A Debreceni Egyetemen tett első látogatásomon is rengeteg tehetséges emberrel találkoztam – emelte ki Anson Chen.
A vezérigazgató különleges jelentőséget tulajdonít a hallgatók támogatásának.
– Azért roppant fontos számunkra a sok tehetséges fiatal, mert az az iparág, amit képviselünk, a lítium akkumulátorok gyártása, alapvetően folyamatos és hatékony kutatás-fejlesztési tevékenységet igényel. Termelőegységeink Kínában és Malajziában szoros kapcsolatban állnak a helyi oktatási intézményekkel, egyetemekkel, egyrészt ösztöndíjakat adnak a hallgatóknak, másrészt kutatási projektekbe is bevonják őket. Reményeink szerint ezek a kapcsolódási pontok a Debreceni Egyetemmel is megvalósíthatók, de mindezeken túl bízom abban is, hogy együttműködésünk közös vegyészeti, illetve műszaki kutatásokra is kiterjed majd – bizakodott.
Anson Chen a dokumentum aláírása kapcsán úgy fogalmazott: meggyőződése, hogy az oktatás támogatása valójában a jövőbe, a jövő generációjába történő befektetés.
Kapcsolódó cikkek
- Kutatási együttműködési megállapodást kötött a Kínai Hongkong Egyetem és a Corvinus
- Erősödő partnerség a BMW-vel
- Felvételi: ötezernél is többen jelentkeztek első helyen a győri egyetem színvonalas képzéseire
- Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
- Felvételi: a legjobbak között a DE
- Általános- és középiskolás diákoknak indít Tehetséggondozó Programot az ELTE
- SmartManFest: A Széchenyi-egyetem innovációi a képzést és a kutatást egyaránt szolgálják
- UD Studyversity: segítség a bajban
- A kiberbiztonságot kutatják az ELTE-n
- Lányokra szabott mérnöki pályaorientációs programot indít az EJMSZ
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.