Épül a Net-Coach-közösség
A gyermekek és a fiatalok médiatudatosságának előmozdítása, valamint védelmük erősítése az online térben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF) közös törekvése. Április 5-én ebből a célból indult a két intézmény kezdeményezése: a Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzési program.
Az Újmédia-pedagógia ösztöndíjas programra elsősorban tanárok, pedagógushallgatók, valamint a médiakommunikáció, a szakképzés, a felsőoktatás vagy a pszichológia területén dolgozók jelentkezhettek február elejéig. A képzésre rendkívüli érdeklődés mutatkozott, csaknem tízszeres volt a túljelentkezés. A kiválasztott 30 hallgató az NMHH által kialakított Net-Coach-közösség tagjává, vagyis a fiatalok és a családok digitális médiaértését segítő szakemberré válhat.
„Az NMHH célja, hogy a következő egy évben 100 új szakembert képezzen, akik a pedagógusokat, a szülőket és a fiatalokat segítik abban, hogy jobban tudják kezelni az online világ kockázatait, az okoseszközök és a digitális világ nyújtotta lehetőségeket” – mondta Kis Norbert, a program vezetője. „A program stratégiai fontosságú a digitális médiaértés és a médiakultúra támogatásában” – tette hozzá.
A képzés keretében a résztvevők az online tér kihívásaival és a digitális tudatossággal kapcsolatos tanácsadói, tartalomfejlesztői és konfliktuskezelői gyakorlatot szereznek, amellyel segíthetik a gyermekek, a fiatalok, az iskolai közösségek, illetve a szülők digitális médiaértését.
„Az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán nagyon sok szülőknek szóló tájékoztatót, előadást tartottunk már eddig is. A képzéseinkben is foglalkozunk az újmédia problémájával, kihívásaival és persze lehetőségeivel. Számunkra természetes volt tehát, hogy együttműködünk az NMHH-val a Net-Coach-képzés megvalósításában” – tette hozzá Gloviczki Zoltán, az AVKF rektora.
Az Újmédia-pedagógia felnőttképzési program ünnepélyes nyitóeseményén elhangzott, hogy a kísérleti képzés során egy teljesen új tananyagot újszerű feldolgozásban valósítanak meg. A többhetes foglalkozássorozat fele-fele arányban tartalmaz elméleti és gyakorlati oktatást. A program védnöke Koltay András, az NMHH elnöke és Gloviczki Zoltán, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora, oktatói többek között Aczél Petra, Krasznay Csaba, Rab Árpád és Veszelszki Ágnes.
A mostani kurzus tapasztalatainak összegzése után a tervek szerint 2024 őszén indulna a második évfolyam, 2025-ben pedig félévenként szeretnék folytatni a programot. A képzés költségmentes – szakmai és pénzügyi támogatója az NMHH –, a résztvevők egyszeri 200 ezer Ft ösztöndíjban részesülnek.
Kapcsolódó cikkek
- Mást bántani nem menő címmel jelent meg az NMHH új kiadványa
- A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH
- Az egyedül élő idősebbek különösen kiszolgáltatottak az online veszélyekkel szemben
- Átvették kinevezési okiratukat a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal új tagjai
- Ez a csalási forma szedi leggyakrabban áldozatait az idősek körében
- Szerződéses vállalás megsértése és reklámriport miatt bírságolt a Médiatanács
- Már 10 Gbps feletti sebességet is mérhetünk a Szélessáv.nettel
- Tévéműsorok készítését támogatja a Médiatanács
- Kevesebbet költünk a neten – Az online vásárlási szokásokat vizsgálta az NMHH
- A negatív hírek és a bűnügyek vezetnek – 16 év hírműsortermését vizsgálta az NMHH
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.