K&H IT-s bravúr egy plasztikkártya mögött
Mi történik akkor, ha összeülnek a legnagyobb tech óriások és a legjobb pénzügyi IT szakemberek, akik az egészen merész ötleteket sem vetik el? Az Apple, a Google Pay, a Mastercard és a K&H rendszerét hangolták össze a K&H IT szakemberei ahhoz, hogy megvalósuljon az első elektronikus plasztikkártya, amellyel az addig csak mágnescsíkkal lehúzható SZÉP kártya mellett létrejött a digitális változat is, ami érintésmentes terminálnál és okoseszközös fizetéssel használható.
Közel kétéves fejlesztői együttműködést zárt az első digitális SZÉP kártya bevezetése. A bankkártyához hasonló kinézetű, azonban attól lényegesen eltérő háttérrendszerrel működő elektronikus plasztikkártya, ún. PVL, után - a bankkártyává válást egyből átugorva – szintet lépett a fizetési megoldás. A piacon elsőként megjelenő K&H digitális SZÉP kártyához „csupán” az Apple Pay és a Google Pay globális fizetési megoldásokat, a Mastercard bankkártya rendszert és a pénzintézet SZÉP kártya rendszerét integrálták a szakemberek.
Összetett rendszer az egyszerű használat mögött
„A mobiltelefonnal kényelmesen, egyszerűen használható funkció azáltal jöhetett létre, hogy a két, egymástól független rendszert, a bankkártyás és a SZÉP kártyás fizetési módot, úgy hangoltuk össze, hogy bár a működésben összefonódnak, a mögöttes adatok mégis elkülönülten tárolódnak. Csapat szinten egy rendkívül komplex, a bankkártyás szakértőket, a fejlesztőket és az üzemeltetést összehangoló projektmunkára és agilis fejlesztésre volt szükség. Persze ehhez a szakértőink tudása és tapasztalata mellett sok nyitottság, ötletelések, egymás meggyőzése, érvek-ellenérvek kellettek” – mutatta be a megoldást Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője. „A projekt igazi különlegességét a csapat számára azonban nem csak a technikai kihívás jelentette. Hanem az, hogy gyakorlatilag a legnagyobb tech óriáscégek, digitális fizetési szereplők, nemzetközi kártyatársaság amerikai, belga, francia, olasz és angol szakértőivel volt lehetőségük együtt gondolkodni. A megvalósítás során pedig egészen a valóságtól elrugaszkodott, „mi lenne, ha…” elképzelésekből végül egy jövőbe mutató sikeres innováció lett” – tette hozzá a szakember.
A K&H digitális SZÉP kártya a megjelölt, közel 6000 elfogadóhelyen használható azoknak a K&H bankszámlával rendelkező K&H SZÉP kártya birtokos ügyfeleknek, akiknek a telefonjukon van NFC funkció és iOS vagy Android operációs rendszerrel működik, illetve Apple Watch okosórájuk van. Az új szolgáltatáshoz elég a K&H mobilbankban hozzárendelni a K&H SZÉP kártyát az Apple Wallet-hez vagy a Google Pay-hez, ezt követően pedig az egyenleg lekérdezés és a tranzakciós előzmények is automatikusan elérhetők.
„A kereskedők és szolgáltatók bekapcsolódása a K&H digitális SZÉP kártya elfogadóhely-hálózatba folyamatosan zajlik. Azzal tehát, hogy digitalizáltuk a szolgáltatást a történet még nem ér véget, mostantól az elfogadókon a világ szeme, hogy általuk is elérhető legyen ez a fizetési mód is” – tájékoztatott Ozorai Dénes. Az aktuális elfogadóhely-listát a K&H SZÉP kártya oldalon lehet megtekinteni.
Kapcsolódó cikkek
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Egységes márkanév, online szerződéskötés – újítások fizetési megoldást kereső kereskedőknek
- Véleménykutatás készült az elektronikus fizetési és digitalizációs trendek témájában
- Az elektronikus fizetési megoldásokat vizsgálta az EFISZ
- Véleménykutatás az alternatív fizetési megoldásokról
- Okostelefonból POS-terminál
- A vidék elektronikus fizetéssel kapcsolatos helyzetét vizsgálta az EFISZ
- Új pénzküldési szolgáltatást indított a Zen.com
- A ZEN fizetési szolgáltató bejelentette magyarországi indulását
- Kutatás az elektronikus fizetés helyzetéről a COVID-19 világjárvány alatt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.