Csaknem ötven munkaadó várta a hallgatókat a Széchenyi-egyetem Állásbörzéjén
Nagy népszerűségnek örvendett a győri Széchenyi István Egyetem áprilisi Állásbörzéje az intézmény hallgatói körében, akik közel ötven vállalkozással és intézménnyel kerülhettek közelebbi kapcsolatba. A fiatalok közül sokan találják meg gyakorlati helyüket, sőt állásukat is a félévente megrendezett programon.
A Széchenyi István Egyetem Állásbörzéje hallgatóknak, diplomásoknak, pályakezdőknek és szakképzett fiataloknak kínál kapcsolatépítési lehetőséget a munkaerőpiaci szereplőkkel. A térség jelentős gazdasági szereplői és folglalkoztatói, az egyetem ipari partnerei saját standokon mutatkoztak be az érdeklődőknek.
Ismét sokakat vonzott a Széchenyi István Egyetem Állásbörzéje. (Fotó: Adorján András)
„A kiállításon közel ötven céggel, intézménnyel és több száz nyitott pozícióval, vagyis gyakorlati és álláslehetőséggel találkozhattak hallgatóink. Az érdeklődők számos tippet kaphattak a munkakereséssel, az önéletrajzírással, a motivációs levél készítésével vagy épp az interjúzással kapcsolatban. Intézményünk volt hallgatója, Dallos Csilla karriertanácsadóként segített ebben, ahogy korábban több alkalommal tették ezt az emberi erőforrás tanácsadó mesterszakos hallgatóink” – mondta el kérdésünkre Zentai Effi, az egyetem karrier szakreferense. Hozzátette, a nyitott standok mellett egy interjúfülkét is felállítottak, ahol az érdeklődőkkel rögtön elbeszélgethettek a HR-szakemberek. Kiemelte, a kiállítás nemcsak az egyetemistákat célozta meg: a Pályaorientációs és Marketing Központ közreműködésével például a Győri SZC Lukács Sándor Járműipari és Gépészeti Technikum és Kollégium diákjai is szép számban vettek részt a győri campus aulájában megrendezett eseményen.
A cégek konkrét ajánlatokkal várták a fiatalokat. (Fotó: Adorján András)
„Minden félévben részt veszek az Állásbörzén, mert sok hasznos információt lehet itt szerezni. Valamennyi kiállító cég nagyon segítőkész, és számos területen lehet állás- vagy gyakornoki helyet találni” – mesélte Csajághy Levente a Széchenyi-egyetem negyedik féléves gazdaságinformatikus hallgatója. A 21 éves fiatal a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó Techtra Technológiai Transzfer Intézet standjánál azért érdeklődött, mert leginkább az informatika, a szoftver- és hardvertervezés érdekli, és a cég többek közt ezen a területen kínál kitűnő lehetőségeket.
Csajághy Levente, a Széchenyi István Egyetem gazdaságinformatikus hallgatója a Techtra standjánál. (Fotó: Adorján András)
Barcza Sámuel harmadéves járműmérnök hallgató szakmai gyakorlati helyét keresve látogatott el a rendezvényre. „Szeretnék minél több vállalkozást megismerni, minél több lehetőséget feltérképezni. A kiállításon szép számban vannak jelen járműipari cégek, amelyek munkatársai segítőkészek és mindent elmagyaráznak. Több olyan pozíciót is ajánlottak, ami érdekel, így könnyen előfordulhat, hogy ezek közül választok majd” – fejtette ki.
Barcza Sámuel járműmérnök hallgató (balra) a ZalaZone Park standjánál. (Fotó: Adorján András)
A börzén résztvevő cégek nyitott pozíciói megtalálhatók az allasborze.sze.hu és a karrier.sze.hu oldalakon is. Az egyetem ezeken a felületeken a sikeres munkakereséshez, az eredményes állásinterjúhoz is hasznos tanácsokat ad.
Kapcsolódó cikkek
- A Stanford Egyetem professzora szerint példaértékű a Széchenyi-egyetem és az ipar együttműködése
- Digitális Agrártájoló: rekordszámú kiállító várta a jelen és a jövő agrárszakembereit
- Nagyszabású autóstalálkozóval indul a gépészeti szakterületek hallgatóinak konferenciája
- Győrben a helyed! – üzenik az idei MEFOB Feszt nagykövetei
- Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n
- Innováció és vállalatépítés: a Bosch csoport topvezetője tartott előadást a Széchenyi-egyetemen
- Kínai világcég a Debreceni Egyetem új partnere
- A ZalaZone-on végzett kutatásokról tájékozódott a bécsi magyar nagykövet
- Kutatási együttműködési megállapodást kötött a Kínai Hongkong Egyetem és a Corvinus
- Erősödő partnerség a BMW-vel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.