Már 250 SafeCross okoszebra védi a magyar gyalogosok biztonságát
2024. április 13-án, Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett 250. SafeCross okoszebrát.
A SafeCross okoszebra egy mozgásirány-érzékelő szenzorokkal, az út két szélén elhelyezett érzékelőkkel és útburkolatba helyezett aktív LED prizmákkal ellátott rendszer, mely segítségével biztonságosabbá válnak a jelzőlámpa nélküli gyalogátkelőhelyek. A rendszer lényege, hogy a precíz érzékelőivel már a kijelölt gyalogátkelőhelyre lépés előtt érzékeli a gyalogos mozgását és működésbe hozza az útburkolatba telepített nagy fényerejű LED prizmákat, melyek villogó jelzéssel hívják fel a sofőrök figyelmét a balesetveszélyes helyzetekre, és segítik azok elkerülését. A SafeCross okoszebra ezen kívül tartalmaz az úttest két oldalán elhelyezett kiemelt világítást, melynek segítségével sötétedés után jobban láthatóvá válik a gyalogátkelőhely és környezete.
Sokan nem tudják, de az autóvezető látótere a sebesség növekedésével egyre szűkül: a sofőr még 50 km/órás sebességnél is a gyalogátkelő teljes szélességének csak 60%-át, a középső részét látja élesen. Az okoszebrák esetében a vezető látóterének fókuszában felvillanó LED-fények hívják fel a figyelmet a perifériás látómezőből lelépő gyalogosra. Statisztikák szerint az autóvezetők megállási hajlandósága nagyságrendekkel – mérések szerint 55%-ról 76%-ra – növekszik azoknál a gyalogátkelőhelyeknél, ahol már üzemelnek ilyen közlekedésbiztonsági rendszerek.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az évek során a több tucat önkormányzaton kívül olyan kiemelt partnereink lettek, mint a Generali a Biztonságért Alapítvány, akikkel több, mint 60 gyalogátkelőhelyet tettünk biztonságosabbá. De megtisztelt minket bizalmával többek között a MOL Magyarország Nyrt., a Lego Manufacturing Kft., a Hoya Magyarország Zrt. és számos olyan cég, amelyek fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalást, azon belül is a gyalogosok biztonságát. Folyamatos fejlesztéseinkkel arra törekszünk, hogy még precízebb, még hatékonyabb rendszert adhassunk megrendelőinknek” – mondta el Pearl Eran, a Pearl Enterprises Kft. alapító-ügyvezető igazgatója, a rendszer feltalálója.
„Büszke vagyok rá, hogy a Pearl Enterprises Kft-vel már 2018 óta együttműködünk a Safe Cross okoszebra rendszer elterjesztésében. Közös célunk a közlekedésbiztonság javítása, a gyalogosok védelme, hiszen sajnos évente közel 1000 gyalogosgázolás történik a zebrákon. Az együttműködésünk során a Generali a Biztonságért Alapítvány több, mint 100 millió forint értékben támogatta az okoszebrák kiépítését szerte az országban. Az elmúlt 5 évben több, mint 60 gyalogátkelőt tettünk „okossá” a kezdeményezésnek köszönhetően. Az innovatív okoszebra rendszer hozzájárul ahhoz, hogy ezeken a helyszíneken csökkentsük a balesetek számát. A mérések azt mutatják, hogy akár 20 százalékkal is nőhet az autósok megállási hajlandósága a gyalogátkelőhelyek közelében, ez pedig egyáltalán nem elhanyagolható adat a balesetek megelőzéséhez. Örülök, hogy partnerek lehetünk ebben a fontos küldetésben” – tette hozzá Kalmár László, a Generali a Biztonságért Alapítvány kuratóriumi tagja.
Kapcsolódó cikkek
- Generali: Akár 20%-kal is növelhetik az okoszebrák a megállási hajlandóságot
- Véget ért a nagy okoszebra-szavazás
- Véget ért a nagy okoszebra-szavazás
- Videójátékot szeretne a gyerek karácsonyra. Megvegyük neki?
- A magyar szülők 60%-a szabályozza, hogy gyermeke milyen videójátékot vásárolhat
- Biztonságos okoszebrává válik az ország két legveszélyesebb gyalogátkelője
- Netezz biztonságosan Te is! – Pályázati felhívás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.