Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
Ipari szoftverek, mesterséges intelligencia alkalmazások és Digital Twin (digitális másolat) technológia is szerepel azon innovációk között, amelyeket a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat idén bemutat a Hannover Messén. A világ vezető ipari szakvásárát ebben az évben április 22–26. között rendezik meg a németországi városban, az esemény pedig kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a Schneider Electric megmutassa, milyen lesz az ipari automatizálás jövője, hogyan lehet úgy növelni a termelési hatékonyságot, hogy közben a fenntarthatósági célok teljesítése is realitássá válik.
„Mivel az ipar a globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás mintegy 45 százalékát* adja, egyértelmű, hogy cselekednünk kell ennek csökkentése és az ipari dekarbonizáció mielőbbi támogatása érdekében. A kérdés az, hogyan érhetjük ezt el a termelékenység növelése mellett. Az automatizálás, amely az ipari üzemeltetési technológia középpontjában áll, optimalizálja a termelési folyamatokat, és a sikeres digitális átalakulás egyik legfontosabb eszköze. Elősegíti a termelékenységet, növeli a hatékonyságot, és támogatja azt a törekvést, hogy a lehető legjobban használjuk fel az energiát és a nyersanyagokat” – hangsúlyozta Barbara Frei, a Schneider Electric ipari automatizációért felelős alelnöke.
Hatékonyságnövelés szoftveralapú automatizálással
A Schneider Electric az EcoStruxure Automation Expert 2020-as bevezetését követően tovább dolgozik az ipari automatizálás területének úttörő, nyílt, szoftveralapú megközelítésén, mivel célja egy egységes, könnyen skálázható ipari automatizálási platform létrehozása. A vállalat arra törekszik, hogy támogassa az ügyfelek azon igényét, hogy az ipari kihívásokra agilisan és innovatívan tudjanak reagálni, miközben megvédik a beruházásokat. Éppen ezért a cég olyan megoldásokat fejleszt, amelyek támogatják a teljes tulajdonlási költség (TCO – total cost of ownership) csökkentését, a folyamatok és műveletek egyszerűsítését, valamint lehetővé teszik az ipari szereplők számára, hogy magasabb szintű hatékonysággal és rugalmasabban működjenek.
„A napjainkban működő automatizálási rendszerek nagy részét évtizedekkel ezelőtt tervezték és telepítették, egyetlen beszállítóhoz köthető hardverre alapozva, amikor még nem állt rendelkezésre olyan hatalmas számítási teljesítmény, mint ma. A szoftveresen definiált automatizálással és a mi nyílt megközelítésünkkel csökkentjük az automatizálási rendszerek komplexitását, és lehetővé tesszük az ügyfelek számára, hogy az aktuális igényeikhez igazodva frissítsék meglévő alkalmazásaikat, vagy váltsanak át új megoldásokra” – tette hozzá Barbara Frei.
Az idei Hannover Messén a Schneider Electric standján bemutatott új ipari innovációk között van a CONNECT, ami egy agnosztikus, végponttól végpontig tartó ipari intelligenciaplatform, amely integrálja a mérnöki és működési adatokat, hogy átláthatóságot biztosítson a teljes értéklánc és ökoszisztéma számára. Az ügyfeleket a Schneider Electrickel, az AVEVA-val, az etap-pal, a RIB-bel és egyéb szoftverszállítókkal összekötő CONNECT a mesterséges intelligencia és az intelligens digitális iker segítségével képessé teszi a vállalkozásokat a hatékonyság javítására és a felelősségteljes növekedés érdekében a fenntarthatósági törekvések megvalósítására.
Bemutatkozott Hannoverben a társaság EcoStuxure Plant Predictive Energy ipari IoT szoftvermegoldása, amely a CONNECT Data Services-en fut, képes több telephelyen egyszerre figyelni az energiafogyasztási anomáliákat, támogatva ezzel a jobb döntéshozatalt és a jelentős energiamegtakarítást. A Schneider Electric újdonságai között van az EcoStruxure Edge, ami egy nyílt, skálázható és azonnal használható ökoszisztéma, amely a perem számítástechnikát (edge computing) és a mesterséges intelligencia (MI) technológiát hasznosítva valós idejű adatfeldolgozást és a gyors cselekvést lehetővé tevő elemzéseket biztosít az adatok keletkezési pontjánál.
A Schneider Electric bemutatta Hannoverben a Lexium SCARA Cobotot, ami egy új, ultrakompakt, nagy sebességű ipari robot, nagy pozicionálási pontossággal a gyártási és összeszerelési folyamatok hatékonyságának javítására. Szintén az MI-ben rejlő lehetőségeket használja ki az Automation Application Copilot, amit a mérnöki tevékenység termelékenységének növelésére fejlesztettek ki.
*Forrás: Világgazdasági Fórum, Industry Net Zero Accelerator kezdeményezés.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
- A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
- Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
- Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
- Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
- Új innovációkat és együttműködéseket jelentett be párizsi rendezvényén a Schneider Electric
- Körforgásos gazdaság az adatközpontokban is
- A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
- Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket
- Az AI önmagában kevés a sikerhez a marketingben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.