Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

forrás: Prím Online, 2024. április 26. 19:40

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

Ezt támasztja alá a Decathlon Magyarország elektromos kerékpárokból származó árbevétele is, ami idén már 90%-os növekedést mutat a 2023-as év azonos időszakához képest. A sportszerkereskedő vállalat ezt a tendenciát erősítené tovább széles termékportfóliójával, valamint egy új generációs modellel: a piacon egyedülálló automataváltós elektromos kerékpárral, amit kerekasztal-beszélgetéssel kísért sajtótájékoztatón mutatott be. 

 

Hazai viszonylatban még számos kérdés és tévhit övezi az e-bike-okat, de egyre többen ismerik fel a bennük rejlő lehetőségeket. A vállalat saját eredményei által is tapasztalja a pozitív változást. 

 

„2023-ban a vállalat teljes felnőtt kerékpár forgalmának 13%-át tették ki az elektromos kerékpárok, idén pedig már az első negyedévben jelentős növekedést látunk. Fontos, hogy az egyre tudatosabb felhasználók széles portfólióból tudjanak választani, így megtalálható nálunk az összecsukható, a trekking, a mountainbike és a cargo kerékpár is. Emellett célunk, hogy minél többen megismerjék és a városi közlekedésben is kihasználják az elektromos kerékpárok által nyújtott előnyöket” – mondta Miklós Lőrinc, a Decathlon országos kerékpársport-igazgatója.

 

 

 

A Nemzeti Kerékpáros Stratégia jövőképe, hogy 2030-ra a magyar lakosság egyharmada hetente többször elsőszámú közlekedési eszközként válassza a kerékpárt. „A környezeti terhek csökkentésére és az infrastruktúra kihívásaira elsősorban az gyakorolna pozitív hatást, ha az emberek nem a hagyományos biciklit, hanem az autójukat helyettesítenék elektromos kerékpárral. Ennek egy kiváló verziója lehet a tömegközlekedés és kerékpár kombinált verziója, illetve a munkába járás is fáradságmentesen és praktikusan megoldható így akár az agglomerációból is” – mondta Rajna Botond, a KTI Hálózattervezési Osztályának vezetője.

 

„A Magyar Kerékpárosklub legutóbbi, Így bringázik Magyarország kutatásából kiderült, hogy a kerékpárral megtett átlagos távolság vidéken 5-6 km, míg Budapesten 18 km. Az elektromos kerékpárok használata ezeket a hatótávokat jelentősen növelheti. Ez fenntarthatósági és egészségi szempontból is kedvező, hiszen az ilyen jellegű rendszeres kardió mozgás is nagyon sokat segít a szív- és érrendszer betegségeinek kockázatának csökkentésében” – tette hozzá Kádár Melinda, a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa. 

 

A városi kerékpárhasználat növekedését támogatják a Decathlon kerékpáros innovációi, mint amilyen a most bemutatott termék is, a Magyarországon egyedülálló automataváltós LD920E elektromos kerékpár. A belga E2 Drives startup vállalkozással közösen kifejlesztett, forradalmian új Owuru motorja exkluzív all-in-one technológiát kínál, ami egyesíti az elektromos rásegítést és a könnyed automata sebességváltást, így simán és teljesen automatikusan váltja a sebességfokozatokat. Ez az újítás, amellett, hogy nincs manuális váltó, végtelen számú áttételt tesz lehetővé: a sebességfokozat automatikusan igazodik a kerékpáros által megválasztott pedálozási ütemhez. A mérnökök több mint 10 éven keresztül fejlesztették.

 

Az LD920E automata váltós modell a Decathlon Magyarország online kínálatában, valamint budaörsi üzletében már elérhető.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01