Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja
Játékos módon tanít programozást gyerekeknek a 18 éves vállalkozó robotika csomagja, a Megoldások a holnapért kihívás tavalyi díjazottja a népszerű televíziós műsorban is bizonyított. A Samsung és az EdisonKids közös programja a technológia iránt érdeklődő diákoknak kínál lehetőséget arra, hogy elismert szakemberekkel együttműködve gondolkodó közösséget, alkotóműhelyt hozzanak létre, ahol közösen dolgozhatnak ki jövőformáló megoldásokat.
A kezdeményezés eredményességét jól szemlélteti, hogy egy tavalyi dobogós ötletből idén vállalkozás születik. A 18 éves Szatmári Zalán 2023-ban második helyezést ért el csapatával a Learn-O-Bottal és a jövő mérnökeinek készült tematikus építőkészlettel, amelyhez idén támogatóra talált, Balogh Petya startupper, befektető és mentor személyében.
Nyár elején a magyar feltalálókat ünnepeljük. 1941 június közepén szabadalmaztatta Szent-Györgyi Albert a C-vitamin tartalmú készítmények előállításának eljárását, a találmányt, amelyért korábban Nobel-díjat kapott. A hazai innovátorok azóta is számos fejlesztéssel járultak már hozzá a társadalmi kihívások megoldásához, ahhoz azonban, hogy az ötletekből valódi megoldások születhessenek, támogató közegre és a szükséges ismeretanyag továbbadására van szükség, különösen, ha fiatal tehetségek gondozásáról van szó.
Ötletből megvalósítás, találmányból befektetés
Nemrég ért véget a 2024-es Megoldások a holnapért kihívás, idén a 7-12. osztályos ötletgazdáknak platformot és szakmai támogatást nyújtó programot negyedszerre rendezték meg hazánkban. A 2023-as kihívás második helyezett csapat egyik tagja továbbfejlesztette a tavalyi projektjét. Szatmári Zalán modulárisan építhető Learn-O-Bot robotja programozást, elektronikát, gépészetet tanít gyerekeknek, fiataloknak és akár idősebbeknek is, akik könnyedén és élvezetesen sajátítják el azt a tudást és képességet, amelynek birtokában később reagálhatnak jövőbeli munkahelyek változó igényeire. A Megoldások a holnapért zsűrije is nagyra értékelte a projektet, amely arra is rámutat, programozni megtanulni sosem késő, minden korosztály számára élvezetes időtöltés lehet a robotika. Samsung és az EdisonKids közös kihívásán a Learn-O-Bot alapötletét és működését csiszolta és finomította a csapat, az átfogó képzéseken Zalán olyan tapasztalatot és tudást szerezhetett, amellyel még magabiztosabban vághatott bele egy újabb megmérettetésbe. A fiatal vállalkozó ezzel az útravalóval érkezhetett meg találmányával idén egy népszerű televíziós műsorba, ahol befektetőket keresett.
Zalán sikeres prezentációjára és ajánlatára Balogh Petya, az ismert startupper üzletember, a Megoldások a holnapért program zsűrijének oszlopos tagja csapott le. A befektetés mellett két év szakmai mentorálással támogatja a Learn-O-Bot sikerét.
„Nagyon sokat köszönhetek a Megoldások a holnapért kihívásnak, ugyanis enélkül nem jött volna létre a Learn-O-Bot – mondta el Zalán. – Sok nagyszerű embert ismerhettem meg és a kiváló mentoroknak hála tovább tudtam vinni a projektemet. A jövő versenyzői számára a legfontosabb tippem: egy jó pitch aranyat ér.”
Inspiráló támogatás, idei megoldások
A Megoldások a holnapért célja, hogy teret adjon a tehetségnek és megmutassa, hogyan gondolkodnak ma a fiatalok fontos társadalmi kérdésekről, technológiai fejlődésről, tudatosságról vagy közösségi alkotásról. A magyar program alapjául a Samsung nemzetközi sikereket elért Solve for Tomorrow kezdeményezése szolgál. A diákok egy online közösségi tanulási platformon csatlakozhatnak az innovatív workshopokhoz, személyes tréningeken vehetnek részt és csapatokra szabott mentorálásban is részesülnek. Megismerkedhetnek a Design thinking módszertannal és a strukturálatlan problémák megoldási lehetőségeivel, melyeket a későbbi tanulmányaik, munkájuk során is alkalmazni tudnak. Emellett a csapatokat kísérő tanároknak lehetőségük van mentorációs és facilitációs képzéseken is részt venni a verseny ideje alatt.
A kihívást idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon, a versenyzők a közösség, a fenntarthatóság és a jövő oktatásának kihívásaira hoztak megoldásokat. Az idei győztesek – az online oktatást AI támogatott virtuális mentorral személyesebbé tevő Polyp csapat, a segítségre szoruló idősebbeket és a lakhatási nehézséggel küzdő egyetemistákat összekötő LendAHand, valamint a női hormonális háztartásról átfogó edukációs anyagot készítő Én hormonom csapat – ötletei napjaink égető problémáira kínálhatnak megoldást. Inspiráló előkép lehet a fiatalok számára a tavalyi díjazott, Szatmári Zalán példája, aki már új szintre is juttathatta elképzelését, amellyel mindannyiunk jövőjére pozitív hatással lehet.
Kapcsolódó cikkek
- A pénzügyileg legstabilabb vállalatok között a Robot System
- A Samsung The Frame kijelzői új lehetőségeket kínáltak a művészet felfedezésére az Art Basel kiállításon
- Kempf Zozo Team Galaxy tag lett a Samsung 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai csapatában
- Olimpia, ahogy korábban még nem láthattuk
- A Samsung új okosórája mélyreható betekintést kínál egészségügyi állapotunkról
- Az AI már a konyhaajtón kopogtat
- Szurkolj otthon a Samsung AI-támogatott 8K tévéivel!
- Magyarországon is elérhetőek a Samsung 2024-es Odyssey termékcsaládjának legújabb kijelzői
- Jövőálló Akadémia: A Samsung elindította az építkezést
- Digitális karakterekkel fejlesztenék az oktatást a Megoldások a holnapért idei győztesei
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.