Kiderült, hogy moziznak gyermekeikkel a magyarok

forrás: Prím Online, 2024. július 25. 11:37

Öt-hét éves kora körül vinné el moziba a gyermekét első alkalommal a magyarok többsége – mutat rá az ETELE Cinema és Opinio piackutató közös reprezentatív felmérése. A legkisebbek első jó mozis élménye leginkább a film kiválasztásán múlik, de sokat számít a családbarát terem, illetve a kedvenc snack és üdítő is. 

A kisgyerekes (4-10 év) szülők fele legalább egyszer elvitte mozizni a család legkisebb tagját az elmúlt egy évben, negyedük pedig 3-4 alkalommal is eljutott a filmszínházakba. A moziba járó családok általában maximum 5 ezer forintot költenek el egy-egy alkalommal fejenként. 

 

A magyarok közül relatíve sokan (20%) már a négyéves, vagy fiatalabb gyerekeket is elég érettnek tartják a mozizáshoz, de a megkérdezettek többsége szerint (52%) öt és hét éves kora között érdemes elvinni egy kisgyereket először egy előadásra. A válaszadók negyede (23%) viszont úgy véli, a legjobb, ha ezzel 8 éves korig várnak. 

 

 

A vetítés alatt a megkérdezettek leginkább azon aggódnának, hogy a gyermek nem üli végig a műsort (50%), hangoskodik (33%) vagy túl hangos lesz számára a film (29%), illetve nem tudnak kijutni a vetítésről időben a mosdóba, ha a szükség úgy hozza (25%). Sokan attól is tartanak, hogy nem látja jól a filmet az előtte ülőtől (22%) vagy túl ijesztő lesz számára a tartalom (21%).

 

A mozi kiválasztásánál a filmkínálat (48%) mellett a vetítési időpontok (34%), a kényelmes, gyerekbarát ülések (31%), valamint a jegyárak (29%) a legfontosabb szempontok, de számít, hogy van-e pelenkázó vagy játszóház a közelben (20%), könnyen elérhető-e a mosdó (19%) és tiszták-e a termek (19%).

 

A válaszadók szerint a gyerekek első mozis élménye leginkább a megfelelő film kiválasztásán múlik (75%), de fontos az is, hogy közösen megbeszéljék, vetítéskor mire számítsanak (35%). Emellett érdemes a gyermek kedvenc ételét és italát is kiválasztani a büfében (33%), továbbá figyelni arra, hogy egy családias teremben (33%) induljon a vetítés. 

 

 

„Az első mozizás meghatározó pillanat a kicsik életében, így a film mellett érdemes olyan termet választani, ahol a barátságos fények, a visszafogott hangzás és a változatos kialakítású, gyerekekre méretezett ülőhelyek zavartalan szórakozást biztosítsanak a gyermekes családoknak” – hangsúlyozta Borsos-Vámosi Dóra, az Etele Plaza asset managere. A bevásárlóközpontban található mozi az új, kifejezetten a gyerekek számára kialakított, második KIDS terem megnyitásának apropóján mérte fel a magyarok moziba járási szokásait. 

 

A felmérés szerint a gyerekfilmekről leginkább a programajánlókból (34%), reklámokból (30%), online értékelésekből (30%), és baráti, családi ajánlásokból (30%) értesülnek a magyarok, de az is gyakran előfordul, hogy a gyerek javaslata (24%) alapján választanak. 

 

A kutatásról 

 

A felmérés az Etele Plaza megbízásából az Opinio piackutató mobilapplikációval készült 2024. május 26-30. között, 1060 fős mintán. A fent bemutatott eredmények országosan reprezentatívak a 16-59 éves korú lakosságra, nem, kor, iskolai végzettség, lakóhely településtípusa és régiója szerint. A felmérés statisztikai hibahatára 3,1%, azaz a fent bemutatott %-os eloszlások maximum ennyivel térhetnek el attól, amit a teljes magyar lakosság lekérdezése eredményezett volna.

Kulcsszavak: ETELE Cinema mozi Opinio

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01