Így versengenek a magyar régiók az IT Fitnesztesztben
Idén Magyarország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Ukrajna részvételével zajlik a régió nagyszabású, online digitáliskészség-felmérése, az IT Fitneszteszt. Májusi indulása óta itthon eddig a Dél-Alföldön és Közép-Magyarországon élő, 16-18 éves diákok töltötték ki a legtöbben a felmérést. Október végéig bárki teljesítheti a digitális készségek szintjét vizsgáló tesztet, amely nem csak a résztvevők számára nyújt hasznos visszajelzést az ismeretekről, eredményei a szakpolitikusok munkáját is segíthetik.
Az elsősorban az általános iskola végzős diákjait és a középiskolás korosztályt célzó régiós felmérés nem csupán a kitöltők számára nyújt valós képet a szórakozáson túl a tanulás és más hétköznapi online feladatvégzés terén szerzett gyakorlati ismereteikről, eredményeinek összesítése tanáraik, illetve a szakpolitikusok munkáját is segítheti azáltal, hogy fény derül erősségeikre és a fejlesztendő területekre egyaránt.
Közép-Magyarország és Dél-Alföld vezet a kitöltésekben
Mivel az IT Fitneszteszt elsősorban a gyakorlati ismeretekre fókuszál, ennek megfelelően összetett, gondolkodást igénylő kérdéseket tartalmaz. Tavaly közel háromszáz hazai iskola csaknem tízezer diákja és tanára csatlakozott a kezdeményezéshez, 50 százaléknál jobb eredményt pedig a diákok közel 37,7 százaléka ért el. Idén a májusi indulás óta a legtöbben a Dél-Alföldön, illetve Közép-Magyarországon élő diákok teljesítették az online, számítógépről elvégezhető tesztet.
Az IT Fitneszteszt hitelesített része Magyarországon 2024. október 31-ig zajlik. Az 50 százalékot, vagy annál jobb eredményt elérő iskola 30 diákja és 4 felnőtt kísérője számára a Sicontact Kft. egy csoportos osztálykirándulást ajánlott fel a Csodák Palotájába. Ezek mellett a Microsoft Magyarország hardveres kiegészítőket, billentyűzeteket, vezeték nélküli egereket és webkamerákat biztosít a nyerteseknek, illetve ESET biztonsági szoftverek előfizetéseit és ajándékcsomagokat ajánlott fel.
Az IVSZ egy-egy darab 3D nyomtatóval, egy Meta Quest 3 VR-szemüveggel, 4k felvételeket készíteni képes drónnal, valamint Bluetooth-hangszórókkal motiválja a diákokat, hogy minél többen adjanak számot tudásukról.
A digitális készségek fejlesztése kulcsfontosságú
Magyarországnak még mindig van hová fejlődnie a digitális készségek tekintetében. A Digital Decade riport alapján a 16-74 éves korosztály mindössze 56 százaléka rendelkezik legalább alapszintű digitális készségekkel. Az IVSZ azért is vállalta el az IT Fitneszteszt koordinálását hazánkban, hogy pontosabb képet adhasson arról a szakpolitika felé, milyen területeken van szükség beavatkozásra, és így hozzájáruljon a lakosság digitális készségeinek fejlesztéséhez.
Ugyanebből az indíttatásból üzemelteti az IVSZ a digitaliskeszsegek.hu oldalt is, ahol számos kurzus, esemény vagy épp pályázat megtalálható a készségfejlesztéssel kapcsolatban. Augusztus 29-én egy olyan webináriumot is szervez a szövetség, amely tanároknak nyújthat segítséget a generatív mesterséges intelligencia oktatásban való használatához. A webináriumon az érdeklődők megismerhetik, hogyan lehet az órai anyagokat gyorsan személyre szabni a mesterséges intelligencia segítségével, milyen módon támogathatja az MI a diákokat a vizsgára való felkészülés során, illetve hogyan segítheti az MI a tanárokat új, interaktív tanulási platformok kialakításában.
“Az IT Fitneszteszt tavalyi eredményeiből is az látszott, hogy mind az általános, mind a középiskolás korosztálynál az irodai eszközök használatát és a komplex feladatmegoldást mérő területeken teljesítettek gyengébben a diákok, így ezekre kiemelt figyelmet kell fordítani a jövőben. Emellett általánosságban is emelni kell a diákok digitális készségeinek szintjét, hiszen a teszten mindössze a résztvevők 37,7 százaléka ért el 50 százaléknál jobb eredményt. A digitaliskeszsegek.hu oldal azzal könnyíti a fejlődni vágyók helyzetét, hogy egy helyen gyűjti össze a készségfejlesztéssel kapcsolatos tudnivalókat” – tette hozzá Tajthy Krisztina, az IVSZ főtitkára.
A digitaliskeszsegek.hu oldal az Európai Unió támogatásával, a CEF-program keretén belül jött létre.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális készségek fejlesztése egész Európában kulcsfontosságú
- Ez az öt projekt nyerte el idén a Digitális Készségek Európai Díját
- A felhőtechnológia több mint 7000 milliárd forintos GDP-növekedést hozhat Magyarországnak
- Infrastruktúrafejlesztésben átlag felett teljesítünk, MI-ben viszont még gyengék a hazai cégek
- 2024-ben is díjazzák az Év hazai menedzserét a Gyurós Tibor-díjátadón
- Öt elnökségi tag mandátumáról döntött éves közgyűlésén az IVSZ
- IT Fitneszteszt 2024 - idén is megmérik a régió diákjainak digitális készségeit
- Női szakemberekkel mutat példát a fiataloknak az IVSZ és a WiTH
- Digitális készségek fejlesztését célzó hazai projektek indulhatnak egy rangos európai díjért
- Gyűjtőoldal segít megtalálni a digitális készségeket fejlesztő hazai kurzusokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.