Az akciós újságok digitalizációs hulláma Magyarországot is eléri
Az Offerista, a világ egyik vezető digitális kiskereskedelmi marketing szolgáltatója, és a Publitas, a digitális kiadványok tervezésének vezető szereplője együttműködést jelentettek be a nyáron. Az együttműködés új korszakot nyit, ami felgyorsíthatja a reklámkiadványok digitalizációját Magyarországon. Míg hazánkban ez a folyamat még kezdeti szakaszban van, Nyugat-Európában már 90%-os a digitalizáció, amely jelentős hatékonyságnövekedést eredményez a vállalatok számára. Azonban a folyamat nem az akciós reklámújságok PDF-dokumentummá alakításából áll.
„Az Offerista és a Publitas együttműködésének köszönhetően a világelső technológiai ökoszisztéma válik elérhetővé a magyar vállalkozások számára is. Ez már jóval túlmutat a hagyományos akciós reklámújságokon – a leginnovatívabb, leghatékonyabb retail marketing megoldásokat kínálja, amelyekkel a cégek nemcsak időt és erőforrást takarítanak meg, hanem jelentős versenyelőnyre is szert tehetnek” – mondta Zsatkulák István, digitális reklámkiadvány-terjesztés szakértő, az Offerista Group Hungary kereskedelmi igazgatója.
Az Offerista, Európa egyik vezető digitális kiskereskedelmi marketing szakértője, partnerségre lépett a Publitas-szal, amely nemzetközi szinten nyújt digitális kiadványtervezési megoldásokat SaaS (software as a service, azaz szolgáltatásként nyújtott szoftver) alapon. A Publitas lehetővé teszi a reklámanyagok automatizált, gyors és költséghatékony elkészítését, amelyeket kifejezetten a digitális felületekre optimalizáltak. Az Offerista pedig ezeknek a digitális brosúráknak széles körű terjesztését biztosítja Európa-szerte, hogy a kiskereskedők hatékonyan és célzottan érjék el vásárlóikat.
Hogyan működik?
A szórólap továbbra is a kiskereskedelem egyik leghatékonyabb marketingeszköze 2024-ben, azonban a fogyasztók egyre inkább online tájékozódnak. Míg Magyarországon az ilyen típusú kiadványok csupán tizedét juttatják el digitálisan, Nyugat-Európában már 90 százalék felett jár ez az arány. Az ottani vállalatok és fogyasztók már felismerték a digitális reklámkiadványok hatékonyságát, amely nemcsak jelentős költségmegtakarítást és környezeti előnyöket hoz, hanem a hirdetők számára is mérhető adatokat biztosít. A digitális formátum lehetővé teszi, hogy a hirdetők pontosan nyomon kövessék, ki, mikor és hol olvasta a reklámújságot, ezáltal sokkal célzottabb és hatékonyabb kampányokat tervezhetnek.
„Minél előbb kezd bele egy márka a reklámkiadvány-terjesztés digitális transzformációjába, annál nagyobb versenyelőnyre tehet szert. Nem az a kérdés, hogy kell-e digitalizálni az akciós újságok terjesztését, hanem hogy mikor. Az Offerista és a Publitas együttműködése radikálisan leegyszerűsíti a digitálisan optimalizált kiadványok készítését és terjesztését, messze túlmutatva a hagyományos PDF-formátumon” – mondta Zsatkulák István.
A Publitas innovatív digitális kiadványkészítő szoftvere forradalmasítja a vállalatok katalógusainak, prospektusainak és szórólapjainak készítését és bemutatását, interaktív felhasználói élményt nyújtva. A felhasználók egy kattintással további információkat kaphatnak a brosúrában található termékekről, videókat nézhetnek meg, vagy akár azonnal vásárolhatnak is, zökkenőmentesen átirányítva őket a kiskereskedő webhelyére. A digitális brosúrák automatikusan alkalmazkodnak a különböző eszközökhöz és képernyőméretekhez, így optimális felhasználói élményt biztosítanak asztali számítógépeken, táblagépeken és okostelefonokon egyaránt. Emellett a tartalom keresőmotorokra is optimalizált, növelve a termékek és ajánlatok online láthatóságát. Ilyen fejlett formátum létrehozása korábban nagyon költséges és nagy szaktudást igénylő folyamat volt. Ma ez kis túlzással néhány kattintás.
A vállalatok könnyen integrálhatják szórólapjaikat, kiadványaikat saját weboldalaikba, e-mail kampányaikba, közösségi médiafelületeikre, vagy közvetlenül publikálhatják azokat olyan partnerplatformokon, mint az Offerista Shopper Network. A reklámkiadvány-terjesztés digitális transzformációja nagy kihívás, mert nagy a kockázata. A Publitas digitális kiadványainak az Offerista hálózatán keresztüli terjesztése garantálja, hogy a kiskereskedők és gyártók széles körben, célzottan érjék el potenciális vásárlóikat. Az együttműködés először a DACH régióban indul, és a következő hónapokban további országokra is kiterjed.
Fenntarthatósági megfontolások
A digitális kiadványok terjesztésének egyik legnagyobb előnye a környezeti fenntarthatóság. Az uniós előírások szerint a legnagyobb hazai vállalatoknak 2024-től kötelező ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) jelentést készíteniük, amely figyelembe veszi a papírfelhasználást és annak környezeti hatásait. Az akciós újságok nyomtatásához használt papír jelentős karbonlábnyomot hagy maga után, így a digitális átállás komoly előnyt jelenthet a fenntarthatósági jelentések szempontjából is.
Emellett az energiaválság hatására a papír alapanyagköltségei és a nyomdai előállítás díjai is jelentősen megemelkedtek. Magyarországon pedig a 2023. július 1-jével bevezetett hulladékkoncesszió következtében hétszeresére nőtt a papírfelhasználás után fizetendő hulladékkezelési díj. Ezek a gazdasági és társadalmi tényezők egyaránt arra ösztönzik a vállalatokat, hogy nyomtatott kiadványaikat minél gyorsabban digitalizálják – tette hozzá Zsatkulák István, digitális reklámkiadvány-terjesztés szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- Az ipar digitalizációját és intelligens fejlesztését célozza a Huawei MI-stratégiája
- Az Eurowag elhozza a digitalizációt a teherfuvarozásba
- Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?
- Alapjaiban alakul át a munkaerőpiac szerkezete
- 2025-ben hatályba lép a digitális akadálymentességre vonatkozó EU szabályozás
- Digitális ikerszimulációval lesz jobb a zenei élmény
- Digitális előfizetéssel forradalmasítja a mobil-élményt a Yettel
- Így támogatja a digitalizáció a lelakott irodaházak hatékony korszerűsítését
- Az adatvezérelt megoldások a divatiparban is hatékonyak
- A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.