Az akciós újságok digitalizációs hulláma Magyarországot is eléri
Az Offerista, a világ egyik vezető digitális kiskereskedelmi marketing szolgáltatója, és a Publitas, a digitális kiadványok tervezésének vezető szereplője együttműködést jelentettek be a nyáron. Az együttműködés új korszakot nyit, ami felgyorsíthatja a reklámkiadványok digitalizációját Magyarországon. Míg hazánkban ez a folyamat még kezdeti szakaszban van, Nyugat-Európában már 90%-os a digitalizáció, amely jelentős hatékonyságnövekedést eredményez a vállalatok számára. Azonban a folyamat nem az akciós reklámújságok PDF-dokumentummá alakításából áll.
„Az Offerista és a Publitas együttműködésének köszönhetően a világelső technológiai ökoszisztéma válik elérhetővé a magyar vállalkozások számára is. Ez már jóval túlmutat a hagyományos akciós reklámújságokon – a leginnovatívabb, leghatékonyabb retail marketing megoldásokat kínálja, amelyekkel a cégek nemcsak időt és erőforrást takarítanak meg, hanem jelentős versenyelőnyre is szert tehetnek” – mondta Zsatkulák István, digitális reklámkiadvány-terjesztés szakértő, az Offerista Group Hungary kereskedelmi igazgatója.
Az Offerista, Európa egyik vezető digitális kiskereskedelmi marketing szakértője, partnerségre lépett a Publitas-szal, amely nemzetközi szinten nyújt digitális kiadványtervezési megoldásokat SaaS (software as a service, azaz szolgáltatásként nyújtott szoftver) alapon. A Publitas lehetővé teszi a reklámanyagok automatizált, gyors és költséghatékony elkészítését, amelyeket kifejezetten a digitális felületekre optimalizáltak. Az Offerista pedig ezeknek a digitális brosúráknak széles körű terjesztését biztosítja Európa-szerte, hogy a kiskereskedők hatékonyan és célzottan érjék el vásárlóikat.
Hogyan működik?
A szórólap továbbra is a kiskereskedelem egyik leghatékonyabb marketingeszköze 2024-ben, azonban a fogyasztók egyre inkább online tájékozódnak. Míg Magyarországon az ilyen típusú kiadványok csupán tizedét juttatják el digitálisan, Nyugat-Európában már 90 százalék felett jár ez az arány. Az ottani vállalatok és fogyasztók már felismerték a digitális reklámkiadványok hatékonyságát, amely nemcsak jelentős költségmegtakarítást és környezeti előnyöket hoz, hanem a hirdetők számára is mérhető adatokat biztosít. A digitális formátum lehetővé teszi, hogy a hirdetők pontosan nyomon kövessék, ki, mikor és hol olvasta a reklámújságot, ezáltal sokkal célzottabb és hatékonyabb kampányokat tervezhetnek.
„Minél előbb kezd bele egy márka a reklámkiadvány-terjesztés digitális transzformációjába, annál nagyobb versenyelőnyre tehet szert. Nem az a kérdés, hogy kell-e digitalizálni az akciós újságok terjesztését, hanem hogy mikor. Az Offerista és a Publitas együttműködése radikálisan leegyszerűsíti a digitálisan optimalizált kiadványok készítését és terjesztését, messze túlmutatva a hagyományos PDF-formátumon” – mondta Zsatkulák István.
A Publitas innovatív digitális kiadványkészítő szoftvere forradalmasítja a vállalatok katalógusainak, prospektusainak és szórólapjainak készítését és bemutatását, interaktív felhasználói élményt nyújtva. A felhasználók egy kattintással további információkat kaphatnak a brosúrában található termékekről, videókat nézhetnek meg, vagy akár azonnal vásárolhatnak is, zökkenőmentesen átirányítva őket a kiskereskedő webhelyére. A digitális brosúrák automatikusan alkalmazkodnak a különböző eszközökhöz és képernyőméretekhez, így optimális felhasználói élményt biztosítanak asztali számítógépeken, táblagépeken és okostelefonokon egyaránt. Emellett a tartalom keresőmotorokra is optimalizált, növelve a termékek és ajánlatok online láthatóságát. Ilyen fejlett formátum létrehozása korábban nagyon költséges és nagy szaktudást igénylő folyamat volt. Ma ez kis túlzással néhány kattintás.
A vállalatok könnyen integrálhatják szórólapjaikat, kiadványaikat saját weboldalaikba, e-mail kampányaikba, közösségi médiafelületeikre, vagy közvetlenül publikálhatják azokat olyan partnerplatformokon, mint az Offerista Shopper Network. A reklámkiadvány-terjesztés digitális transzformációja nagy kihívás, mert nagy a kockázata. A Publitas digitális kiadványainak az Offerista hálózatán keresztüli terjesztése garantálja, hogy a kiskereskedők és gyártók széles körben, célzottan érjék el potenciális vásárlóikat. Az együttműködés először a DACH régióban indul, és a következő hónapokban további országokra is kiterjed.
Fenntarthatósági megfontolások
A digitális kiadványok terjesztésének egyik legnagyobb előnye a környezeti fenntarthatóság. Az uniós előírások szerint a legnagyobb hazai vállalatoknak 2024-től kötelező ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) jelentést készíteniük, amely figyelembe veszi a papírfelhasználást és annak környezeti hatásait. Az akciós újságok nyomtatásához használt papír jelentős karbonlábnyomot hagy maga után, így a digitális átállás komoly előnyt jelenthet a fenntarthatósági jelentések szempontjából is.
Emellett az energiaválság hatására a papír alapanyagköltségei és a nyomdai előállítás díjai is jelentősen megemelkedtek. Magyarországon pedig a 2023. július 1-jével bevezetett hulladékkoncesszió következtében hétszeresére nőtt a papírfelhasználás után fizetendő hulladékkezelési díj. Ezek a gazdasági és társadalmi tényezők egyaránt arra ösztönzik a vállalatokat, hogy nyomtatott kiadványaikat minél gyorsabban digitalizálják – tette hozzá Zsatkulák István, digitális reklámkiadvány-terjesztés szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- Az ipar digitalizációját és intelligens fejlesztését célozza a Huawei MI-stratégiája
- Az Eurowag elhozza a digitalizációt a teherfuvarozásba
- Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?
- Alapjaiban alakul át a munkaerőpiac szerkezete
- 2025-ben hatályba lép a digitális akadálymentességre vonatkozó EU szabályozás
- Digitális ikerszimulációval lesz jobb a zenei élmény
- Digitális előfizetéssel forradalmasítja a mobil-élményt a Yettel
- Így támogatja a digitalizáció a lelakott irodaházak hatékony korszerűsítését
- Az adatvezérelt megoldások a divatiparban is hatékonyak
- A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Piacra lép Magyarországon a Freedom24, egy innovatív tőzsdei bróker platform
A Freedom Holding Corp., a NASDAQ-on jegyzett, 5,9 milliárd dolláros piaci kapitalizációval rendelkező nemzetközi befektetési csoport, hivatalosan is elindította globális tőzsdei kereskedési platformját, a Freedom24-et Magyarországon.
FoxPost néven megy tovább a Packeta és FoxPost egyesített cége
A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek, ezért az új vállalat FoxPost néven működik tovább. A névváltás, a Packeta csomagautomatái esetében az arculat fokozatos frissítésével is jár, amely a FoxPost megjelenéséhez igazodik, ezzel biztosítva az egységes márkamegjelenést és erősítve a vállalat piaci jelenlétét.
Közösen tehetjük versenyképesebbé és fenntarthatóbbá Európát
Véget ért az idei TECHTOGETHER+ járműipari rendezvény, melynek keretében szakmai fórum, kiállítás és mérnökhallgatói verseny is zajlott.
Indításrásegítő és a zseblámpába épített powerbankek a Sandbergtől
Hatalmas frusztrációt tud okozni egy nem induló autó. Ennek általában több oka is lehet, melyek között gyakori eset az autó akkumulátorának lemerülése. Ilyenkor ideiglenes megoldást jelenthet az autó bikázása. Ehhez viszont indító kábelre és külső erőforrásra is szükség van. A Sandberg Car Jumpstarter Powerbank 10000-et pontosan erre találták ki.