Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Több mint 500 hallgató és friss diplomás töltötte ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezőinek legfrissebb felmérését, melyben többek között arra keresték a választ, hogy a válaszadók hogyan értékelik a választott szakirányukat, és hogy milyen munkahelyek, pozíciók érdeklik őket leginkább karrierjük kezdetén. A Műegyetemi Hallgatói Kft.(MÜHASZ) meghallgat, és a kérdőívezést is azért végzi, hogy a leendő munkavállalók kedvére tegyen, ez alapján alakítják ki a kiállító partnereket is.
A kutatás eredményei szerint a hallgatók és friss diplomások 84 százaléka érdeklődési kör alapján választotta a szakirányát, de 77 százalékuk a karrierlehetőséget, a jövőben kereseti lehetőséget is megjelölte okként. Mint kiderült, a többség ráadásul jól is döntött, hiszen ötből négyen (82 százalék) saját bevallásuk szerint elégedettek azzal a szakkal, amit elvégeztek, és közülük majdnem mindenki a szakmájához kapcsolódó kiegészítő képzésre jelentkeznek még a jövőben.
Egytől ötig terjedő skálán a válaszadók a mérnöki és technológiai iparágat jelölték a számukra legvonzóbbnak (4,6) a munkaerőpiacon, ezt követte szorosan az egészségügy (4,4) és a pénzügyi és banki szektor (4,3) a dobogó második illetve harmadik fokán. A legkevésbé a marketing és reklám (3,5) és az oktatás (3,2) vonzó a diákok számára.
A felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy a résztvevők milyen szegmensben keresgélnek leginkább állásokat. A legtöbbe (73 százalék) a nemzetközi cégeket jelölte meg, a kitöltők 54 százaléka a magánszektorban is nézelődik, a közszférában 34 százalék helyezkedne el, a nonprofit szektort 30 százalék választotta, a startupokat pedig mindössze 18 százalék tartja elképzelhetőnek munkahelyéül.
A kérdőívben kitértek arra is, hogy a hallgatók melyik vállalatnál szeretnének elhelyezkedni leginkább a diploma megszerzése után, ha van preferenciájuk. Bár mivel számos területről érkeztek kitöltések, a cégek eloszlását fenntartással kell kezelni, de kiemelkedően sokszor szerepelt a válaszok között a Telekom, a Mol, a Coca-Cola, a Yettel, a Bosch, az OTP és az Audi is.
Az említett vállalatok közül több is kiállítóként lesz jelen 2024. október 8-án és 9-én a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen az 56. Műegyetemi Állásbörzén, ahová a friss felmérés szerint a látogatók 94 százaléka álláskeresés céljából megy el, de gyakornoki lehetőségek keresése és információgyűjtés miatt is sokan jelen lesznek a rendre tízezreket megmozgató rendezvényen, amelyre ezen a linken lehet regisztrálni: https://www.muegyetemiallasborze.hu/regisztracio.
Kapcsolódó cikkek
- Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?
- Több időt igényel az álláskeresés, mint egy évvel korábban
- Ezek a diplomák a legkeresettebbek jelenleg a munkaerőpiacon
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az „interjúhalál”
- Mire kíváncsiak az IT-sok az álláskeresés során?
- Mindenidők legsikeresebb állásbörzéjét tartották ősszel
- Így szerezheted meg álmaid állását!
- A fiatalok 40%-a szerint segítené a munkáját a mesterséges intelligencia
- Minden ötödik hazai cég tervezi a mesterséges intelligencia használatát
- Közel húszezer érdeklődő vett részt a Műegyetemi Állásbörzén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.